Zobacz też: Facebook - jak się zachowywać, aby nie zaszkodzić sobie i innym?
Homofobiczny "żart" naraził dobro klubu
Menedżer Oxford City Mike Ford w rozmowie telefonicznej z piłkarzem stwierdził, że jest to jedna z najtrudniejszych decyzji w jego karierze, ale uważa, że będzie ona korzystna dla klubu. Jak sądzi, wypowiedź Steele'a naraziła na szwank dobre imię całej drużyny. Ford, komentując sprawę, powiedział m.in. że piłkarz musi zapłacić za swój błąd. Zauważył jednak, że zamieszczenie homofobicznego "żartu" nie musi jeszcze oznaczać, że jest on homofobem.
Lee Steele nie udzielił jak na razie komentarza w tej sprawie. Piłkarz jest jedną z wielu osób zwolnionych z powodu swoich wpisów w serwisach społecznościowych.
Czy uważacie, że Steele zasłużył na zwolnienie z pracy?
Homofobia i ewangeliści homoseksualizmu
Kampania przeciw homofobii także w Polsce zatacza coraz szersze kręgi. W poniedziałek Ruch Palikota ma zamiar złożyć wniosek do Komisji Etyki Poselskiej o ukaranie Marka Suskiego z PiS za "obraźliwe, homofobiczne żarty" z Roberta Biedronia.
Oczywiście, nie stajemy w obronie żartów z czyjejś orientacji seksualnej. Drugim problemem jest jednak promocja homoseksualizmu w mediach i lansowanie wizerunku homoseksualisty łagodnego jak baranek, życzliwego wobec świata, a jednocześnie prześladowanego przez większość społeczeństwa. Zastanawiać może choćby walka o przyznanie prawa do adopcji parom jednopłciowym, która zresztą jest już legalna w licznych krajach Unii Europejskiej.
Odpowiedzi na wiele pytań każdy udzieli sobie samodzielnie. Korzystając z okazji znów przypominamy jednak o ostrożności w wypowiedziach umieszczanych na Facebooku czy Twitterze.
- Listopad 2008 - cheerleaderka drużyny footballowej New England Patriots, Caitlin Davis, wyrzucona za kompromitujące fotografie. 18-letnia wówczas Davis w trakcie imprezy z okazji Halloween zrobiła sobie zdjęcie z nieprzytomnym mężczyzną, pomalowanym w swastyki i hasła antysemickie.
- Luty 2009 - Kimberley Swann (Wielka Brytania) zwoloniona za komentarz: "Pierwszy dzień w pracy, OMG [o mój Boże]!! Co za nuda!!!"
- Marzec 2009 - Nathan Singh, strażnik w więzieniu Leicester, zwolniony po tym, jak ujawniono, że wśród jego facebookowych przyjaciół znajdowało się 13 kryminalistów.
- Kwiecień 2009 - Szwajcaria; pewna kobieta otrzymała wypowiedzenie po tym, jak nie przyszła do pracy z powodu choroby, ale pracodawca odkrył, że jest zalogowana na Facebooku.
- Sierpień 2009 - Ashley Payne, nauczycielka jednego z liceów w Georgii (USA) zmuszona do rezygnacji po tym, jak władze szkoły znalazły na jej koncie zdjęcia z wakacji, na których piła wino i piwo (zdjęcia wykonane były m.in. w browarze Guinnessa w Irlandii). Payne pozwała eks-pracodawców, proces ma ruszyć jesienią br.
- Luty 2010 - Jason Brown, strażak i ratownik medyczny z Południowej Karoliny publikuje krótką animację przedstawiającą lekarza i ratownika odpowiadających na wezwanie do wypadku. Film nie rozbawił przełożonych Browna. Wręcz przeciwnie...
- Marzec 2010 - Gloria Gadsen, wykładowca uniwersytetu East Stroudsburg (Pennsylvania) aktualizuje status profilu na: "Czy ktoś wie, gdzie mogę znaleźć dyskretnego zabójcę? Tak, to był właśnie jeden z tych dni". Tymczasem miesiąc wcześniej na uniwersytecie Alabama miała miejsce strzelanina, w której profesor Amy Bishop zastrzeliła trzech współpracowników. Rada uczelni East Stroudsburg zwalnia Gadsen w ramach "środków ostrożności".
- Maj 2010 - Ashley Johnson, kelnerka w jednej z pizzerii w Karolinie Północnej narzeka na zbyt niski jej zdaniem napiwek, jaki otrzymała od klientów. Nazwisk klientów nie podała, ale wymieniła nazwę pizzerii, co wystarczyło do zwolnienia.
_________________________________
Ilustracja: Oxford City FC
- Jack
- 2012-01-15 00:06:36
Wszelkie akty i przejawy homofobi wobec mniejszosci seksualnych powinly byc ewidentnie karane.
- Halit
- 2012-01-15 00:38:08
Jak dla mnie to trochę uciekanie ze skrajności w skrajność, potraktowano tego piłkarza zbyt surowo. Sama jestem homoseksualna, ale nie wydaje mi się dobrym pomysłem, żeby ktoś, kto zażartuje niewybrednie na mój temat miałby tracić pracę.
- zra
- 2012-01-15 03:24:53
Proponuję również wyrzucać z pracy za krytyczne uwagi na temat nekrofilii, bo to też nie wadzi nikomu. No i konie do szkół! One mają podobno taki sam potencjał umysłowy, tylko trzeba je nauczyć.
- Jot
- 2012-01-15 12:02:44
będziecie niedługo g. żreć poprawniacy polityczni...z resztą już od dawno to robią patrz kawa luwak
- Jot
- 2012-01-15 12:07:01
ale dorzynanie watahy jest koszer?
- Ewa Lingwistka
- 2012-01-15 20:15:57
Komentarz do newsa jest nie do przyjęcia: "Homofobia i ewangeliści homoseksualizmu. Kampania przeciw homofobii także w Polsce zatacza coraz szersze kręgi. W poniedziałek Ruch Palikota ma zamiar złożyć wniosek do Komisji Etyki Poselskiej o ukaranie Marka Suskiego z PiS za "obraźliwe, homofobiczne żarty" z Roberta Biedronia.Oczywiście, nie stajemy w obronie żartów z czyjejś orientacji seksualnej. Drugim problemem jest jednak promocja homoseksualizmu w mediach i lansowanie wizerunku homoseksualisty łagodnego jak baranek, życzliwego wobec świata, a jednocześnie prześladowanego przez wredną większość społeczeństwa. Zastanawiać może choćby walka o przyznanie prawa do adopcji parom jednopłciowym, która zresztą jest już legalna w licznych krajach Unii Europejskiej." Jakim problemem? Jaka promocja i jakie lansowanie? Że się mówi i pisze o sprawach 1,5 miliona ludzi w Polsce? Media, kultura, reklamy, edukacja w 99,99% odwołują się do orientacji heteroseksualnej. Inne jakby nie istniały. Czy to heterycy muszą ukrywać swoją orientację w obawie przed prześladowaniami? A walka o przyznanie prawa do adopcji parom jednopłciowym, to niby co tu może zastanawiać? Autor tego komentarza udaje, że absolutnie nie opowiada się po niczyjej stronie, a tak naprawdę sączy homofobiczny jad. Nie staje w obronie żartów z "czyjejś" orientacji (bo przecież żarty o heteroseksualizmie też istnieją). Prawda, on absolutnie nie żartuje. On straszy ewangelistami homoseksualizmu, kampanią przeciw homofobii "zataczającą coraz szersze kręgi", straszy "choćby" adopcją, która "zresztą" jest legalna w licznych krajach i to gdzie, w tej okropnej Unii! Z jednej strony "homoseksualny baranek", a z drugiej "wredna większość społeczeństwa" - no jaka wyrafinowana obserwacja :/ Skandal, że nie usuwa się tu postów typu: "do pieca z nimi - uśpić wszystkie homośki", czy "Proponuję również wyrzucać z pracy za krytyczne uwagi na temat nekrofilii, bo to też nie wadzi nikomu."
- Ewa Lingwistka
- 2012-01-15 20:18:52
Jack 2012-01-15 00:06:36 "Wszelkie akty i przejawy homofobi wobec mniejszosci seksualnych powinly byc ewidentnie karane." Zgadzam się.
- Gosć
- 2012-01-15 21:22:42
Ale dlaczego wolno wyśmiewać się z alkoholików, przecież zanim pod terrorem tych "tolerancyjnych" chorych (np. pod koniec bezkarne grożenie rodzinom i niszczeniem karier) komisja specjalistów większością skreśliła ich choroby ze spisu oficjalnych chorób, to wyniki leczenia były parę razy lepsze i trwalsze niż np. alkoholików pijących podobnie długo jak ci chorzy z lobby, i kilka razy lepsze niż np. tych co byli pedofilami bez powikłań zbliżonych - jak sami przyznali w 2002 r w swoim periodyku (świadomi bezkarności wcześniejszych manipulacji).
- Gosć
- 2012-01-15 21:25:31
Jak na razie to normalni (bo nie żadni herero czy heterycy) są coraz bardziej traktowani opresyjnie i przemocowo, szczególnie psychicznie. Zresztą to chorych na tak szkodliwe społecznie choroby należało by traktować tylko nieco łagodniej niż pedofilów zważywszy na stwiane wymagania (adopcje, prelekcje przymusowe w szkołach dla dzieci z karaniem opornych, namawianie do próbowania, dewastacja przedszkolaków w bardziej postępowych krajach i przedszkolach itd itd).
- cv
- 2012-01-15 22:09:56
Ba, przyznanie sie do bycia hetero powinno być karane!
- Ewa Lingwistka
- 2012-01-15 23:40:17
"Ale dlaczego wolno wyśmiewać się z alkoholików, przecież zanim pod terrorem tych "tolerancyjnych" chorych (np. pod koniec bezkarne grożenie rodzinom i niszczeniem karier) komisja specjalistów większością skreśliła ich choroby ze spisu oficjalnych chorób..." Gościu, na razie nic nie wiadomo o tym, by alkoholizm (inaczej choroba alkoholowa) zostały wykreślone z listy chorób. To, że niektórzy się z alkoholików wyśmiewają, nie znaczy, że wolno. Alkoholizm niszczy nie tylko osoby uzależnione, ale ich rodziny. Nie ma tu niczego do śmiechu.
- Gosć
- 2012-01-16 07:40:23
Ewa Lingwistka: jak nic merytorycznego nie potrafisz napisać to piszesz o sobie i tym co choć trochę wiesz. Szkoda.
- Gosć
- 2012-01-16 07:42:08
Ewa Lingwista: a inne wykreślone choroby z powodów poprawnośći i terroryzowania specjalistów od wykreślania, niszczą młodzierz i społeczeństwo rozkłądają przez jedno pokolenie, podobnie media czynią. A to już wystarczy aby przerobić ludzi w zasoby i wykorzystać do spodu w kolejnym pokoleniu, co widzimy na codzień obecnie.
- Ewa Lingwistka
- 2012-01-16 11:21:09
"Ewa Lingwistka: jak nic merytorycznego nie potrafisz napisać to piszesz o sobie i tym co choć trochę wiesz. Szkoda." Gościu, może tak konkretniej napiszesz, co masz na myśli, jakieś argumenty? Bo na temat homoseksualizmu to obawiam się, że w życiu nie przeczytałeś ani jednej stroniczki fachowego tekstu. A alkoholizmie, którego zresztą ten "pożal się Boże" artykuł nie dotyczy, też masz niewielkie pojęcie. Już dawno nie miałam okazji przeczytać przeczytałam tyle niedorzeczności, co w Twoich postach. Nie wypowiadaj się na temat spraw, jeśli tylko myślisz, że coś wiesz. "
- nickname
- 2012-01-16 11:44:27
Mamy wolność i każdy MOŻE śmiać się z tego, co mu się nie podoba. Ja nie lubię homosiów z prostej przyczyny - nie mogę traktowac normalnie kogoś, kto sie daje dobrowolnie w d... walić. To jest ohydne. A Ewa Lingwistka to zapewne studentka w wielkich okularach, która chce walczyć o prawa mniejszości. Ewo, niech mniejszość stosuje się do większości, nie odwrotnie. Jestem za karaniem tych, co chcą karać za obrażanie homosiów i innych dewiantów !!!
- Ewa Lingwistka
- 2012-01-16 12:33:08
Jeśli mamy wolność, to znaczy nikt nie musi się dostosowywać się do innych i może żyć jak chce. W demokracji zapewnia się też prawa mniejszościom. Jesteś za karaniem, ale przede wszystkim za wolnością tylko dla siebie. A Twoje wulgaryzmy i argumenty ad personam nie nadają się nawet do skomentowania. Szkoda tylko, że usuwa się stąd moje posty, a bezkrytycznie zamieszcza wpisy świadczące o ignorancji i wrogości do ludzi innej orientacji.
- nickname
- 2012-01-16 21:12:34
Czyli co - jak nie popieram walenia się w d..., to jestem z ciemnogrodu? Dla mnie właśnie Twoja postawa to ciemnogród. Owszem, każdy ma prawo żyć tak jak chce, ale niech mniejszość nie próbuje wmówić większości, że ma się do niej stosować. Czy nazwanie kogoś "studentką w wielkich okularach" jest agresją? Jeśli tak myślisz, to znaczy że jesteś studento- i okularo-fobiczna. Tak właśnie to działa.
- abc
- 2012-01-16 22:59:58
Trzeba być niewiarygodnie zaślepionym aby pisać o "promocji homoseksualizmu". To jest banalne drogi autorze, homoseksualizmu _nie da_ się promować. Nie można się go _nabawić_, ani nie można zostać do niego _przekonanym_. Można natomiast promować równość. Ale do tego, zarówno w mediach (czego dowodem choćby i Twój artykuł), jak i w życiu jeszcze bardzo długa droga.
- Marcin
- 2012-01-17 01:27:51
Do Pana Wiktora Szpunara, autora artykulu. Pan siebie nazywa redaktorem? Krew mnie zalewa jak czytam te populistyczne brednie. Oszczedz sobie wac pan wstydu i poprzestan na przedrukach artykolow z zagranicznych portali, a o komentarz popros kogos o szerczych horyzontach myslowych. A do tych wszystkich 'normalnych', ktorym wydaje sie ze sa pod obstrzalem. Oderwij sie od pastwiska i pojezdzij jeden z drugim zakuta palo po swiecei i zobacz na jakich wartosciach oparte sa nowoczesne spoleczenstwa. Nie trzeba daleko, wystarczy skandynawie objechac. Wasza niedorozwinieta mentalnosc wywali was na smietnik ewolucji bo nikt o zdrowym rozsadku i dojrzalym swiatopogladzie nie miesza biologii z religia. Jak chcecie barany zyc w normalnym kraju, zacznijcie od tolerancji.
- er
- 2012-01-17 11:24:33
Ostatnie zamieszki w Londynie pokazały, że politycznie poprawne, multikulturowe środowiska i równość nie dają nic dobrego...
- Marcin
- 2012-01-17 13:16:15
Er, Polaka krew zalewa na sama mysl o politycznej poprawnosci co? Ma odgornie zakazane leczenie swoich frustracji na innych, slabszych, gorszych czy brzydszych. Przeciez to sie nie meisci w Polaka glowie. Ja, Polak, patriota, katolik, jak komus mniej uprzywilejowanemu nie dokopie sam bede sie gorzej czul. Wieca atakujmy poprawnosc polityczna, niech sobie ja uskuteczniaja na dzikim zachodzie! Tutaj jest katolicka polska! Tu nie ma miejsca na innosc...Innosc tak bardzo wykracza poza ugruntowany swiatopoglad Polaka, ze trzeba ja zdlawic w zalazku...Litosci, uwlaczasz mojemu gatunkowi mizernoto intelektualna
Pobierz bezpłatnego e-booka 


