7 faktów o Windows 7 - według Microsoftu, redakcji IDG.pl i internautów

28 października 2010 12:30 Ludwik Krakowiak
System Windows 7 obchodził niedawno 1. urodziny. Producent postanowił uczcić ów jubileusz i przygotował zestawienie "7 faktów o Windows 7". Redakcja IDG.pl dokłada ze swojej strony własne spostrzeżenia na temat "siódemki". Nie zapomnieliśmy też o internautach i ich opiniach dotyczących następcy systemu Vista.
Zestawienie "7 faktów o Windows 7", jakie Microsoft rozsyłał do redakcji pism komputerowych kilka dni temu, pozwalamy sobie w skrócie przytoczyć poniżej. Zdecydowaliśmy się jednak nie pozostawiać go bez komentarza - z dwóch powodów. Po pierwsze, nie wszystkie fakty, które przedstawia koncern odnoszą się do samego systemu, ale również do produktów i usług mu towarzyszących. Po drugie, najważniejszymi recenzentami Windows 7 (jak zresztą każdego innego produktu) powinni być odbiorcy - czyli wy. Dlatego dajemy wam możliwość weryfikacji faktów odnośnie "siódemki", prezentowanych przez producenta.

7 faktów o Windows 7 wg Microsoftu

1. System, który odmienił świat IT.

Wg Microsoftu istotą sukcesu Windows 7 jest fakt, że dzięki mnogości ważnych funkcji w stu procentach odpowiada na potrzeby obecnych i przyszłych użytkowników. "Mobilność systemu oraz bezpieczeństwo, które zapewnia Windows 7 są funkcjami, bez których żaden współczesny użytkownik nie wyobraża sobie pracy na komputerze."

2. Integracja usług konsumenckich w "chmurze".

Dzięki usługom i aplikacjom takim jak Windows Live Essentials 2011 i poczta Hotmail użytkownicy "mogą kontaktować się wszędzie, z każdym i w dowolny sposób, łatwo otwierać, organizować i udostępniać swoje cyfrowe materiały oraz szybciej wykonywać więcej zadań na komputerach, w urządzeniach mobilnych i w chmurze."

3. Piękna Sieć - Windows Internet Explorer 9 beta.

Współpraca z Windows 7 pozwala przeglądarce Internet Explorer 9 beta "zmienić spojrzenie użytkowników na surfowanie w sieci." Jedną z funkcji programu jest m.in. przypinanie ulubionych stron do paska zadań - de facto zrównanie ich z aplikacjami

4. Darmowa ochrona antywirusowa dla każdego.

W Windows 7 umieszczono program antywirusowy Microsoft Security Essentials. Narzędzie jest "łatwe w obsłudze, zapewnia codzienne aktualizacje i działa w tle nie wpływa na pracę systemu operacyjnego."

5. Mobilność - dostęp do danych z każdego miejsca.

Funkcje sieciowe "siódemki" jak DirectAccess czy BranchCache ułatwiają pracę zdalną. Pierwsza z wymienionych ułatwia korzystanie z witryn internetowych i wewnętrznych folderów udostępnionych oraz zdalnie otwieranie dokumentów bez nawiązywania połączenia VPN (wirtualna sieć prywatna). Branch Cache to tworzenie lokalnej kopii danych i programów, udostępnianych np. przez serwer korporacyjny.

6. Eliminowanie zagrożeń dzięki udoskonalonym funkcjom bezpieczeństwa i kontroli.

Mowa o technologiach BitLocker (wewnętrzny moduł szyfrowania napędów, w tym dysków twardych, zewnętrznych USB i pendrive'ów) oraz AppLocker (jej zadaniem jest ochrona przed uruchamianiem nieautoryzowanych programów, które mogą być źródłem infekcji).

7. Usunięcie Polski z Listy 301.

Tzw. lista 301 jest opracowywanym co rok przez amerykański Departament Handlu rankingiem, na którym znajdują się państwa szczególnie zagrożone przestępczością intelektualną. Zawiera on dwie sekcje - "priority watch list" i "watch list" - wskazujące kraje borykające się w większym i mniejszym stopniu z piractwem. Polska, od wielu lat obecna na drugiej z list, została z niej w 2010 roku zdjęta.

Microsoft nie sprecyzował jednak, dlaczego usunięcie Polski z Listy 301 jest faktem na temat Windows 7. Obniżaniu skali piractwa sprzyjają m.in. rozwój licencjonowania OEM oraz wzrost sprzedaży markowych notebooków, można więc wnioskować, że chodzi po prostu o dobre wyniki sprzedaży "siódemki".



Komentarze (32)

  • ~gość
  • 2010-10-28 13:33:14

@Ludwik Krakowiak "Darmowa ochrona antywirusowa dla każdego. W Windows 7 umieszczono program antywirusowy Microsoft Security Essentials. Narzędzie jest łatwe w obsłudze, zapewnia codzienne aktualizacje i działa w tle nie wpływa na pracę systemu operacyjnego." Proszę się douczyć. A najlepiej przeczytać licencję Microsoft Security Essentials i napisać sprostowanie, dlaczego nie jest to darmowa ochrona antywirusowa dla każdego (w szczególności dla takiej firmy jak IDG). Mądrości Wam i sobie życzę.

  • ~sailor
  • 2010-10-28 13:42:26

A ja właśnie zainstalowałem "7". Z używanym regularnie (i nadal w przeważającej części) Linuksem nie będę jej porównywał. To trochę dwa światy. Ale jak na razie stwierdzam, że Windows 7 jest zdecydowanie mniej przyjazny dla zaawansowanego użytkownika niż XP. Zmiana ustawień jest mniej intuicyjna, a narzędzia bardziej ukryte niż w starej wersji systemu. Nie zawsze również wiadomo, jaki efekt osiągniemy zmieniając te "schowane" opcje. Myślę jednak, że siódemka zastąpi XP na komputerach dużej części użytkowników w dość krótkim czasie. Jest ładniejsza, bardziej stabilna i chyba jednak szybsza. Oczywiście z wyjątkiem tych użytkowników, którzy "przesiądą się" na linuksa ;-)

  • ~znudzony7
  • 2010-10-28 14:21:40

No tak, co człowiek to opinia. "Windows 7 jest bardzo ładny", czyżby? Mnie się wcale nie podoba i długo się męczyłem aby zrobić z niego coś co mnie na codzień nie będzie mierzić swą brzydotą (ikony, beznadziejne ikony menu start i w ogóle całe to menu, domyślne kolorki -wielu niestety nie da się zmienić! itd). Szybkość - uruchamia się trochę wolniej od XP, ale bardzo szybko się zamyka, szkoda że nie na odwrót..IE9, przecież to dopiero beta i mało kto ją ma...Co do tego sloganu "piekny internet" to mnie interesuje szybkość i zawartość danej stronki a nie zachwycanie się stronami jako takimi choć oczywiście miło wejść na dobrze zrobioną stronkę tyle że to nie ma nic wspólnego z IE a z webmasterem i jego zmysłem estetyki. Antywirek - nie używam i nie mam zamiaru. Windows Live - szkoda że aby się zalogować na poczte przez ich klienta trzeba mieć uruchomioną specjalna usługę, win7 jest ciężki jak kobyła i za dużo tam rozmaitych usług. Z windy live hotmail nie jest zły, skydrive też, ale te ich programy są po prostu średnie i znam wiele klientów mailowych lepszych lub porównywalnych więc cóż to za łaska.

  • ~Murphy
  • 2010-10-28 14:31:35

A oto moje komentarze to marketingowych bredni MS: 1)"System, który odmienił świat IT" Jakoś nie widzę odmiany, bo nawet nie zdecydowałem się na przesiadkę, skoro XP wystarcza. Tak samo jak nie odpowiada w 100%, co widać po statystykach używalności systemów (czy Win7 używany jest na 100% komputerów? Raczej wątpię). 2) "użytkownicy "mogą kontaktować się wszędzie, z każdym i w dowolny sposób" No to niech spróbują skontaktować się Nikola Teslą z centrum Sahary mając w posiadaniu laptop bez karty sieciowej. ;) 3) jakoś żadna z wersji IE nie przypadła mi do gustu. Brak rozszerzeń i mułowate działanie dyskwalifikuje IE. Poszukajcie statystyk a zobaczycie ile ludzi używa IE. :) 4) W internecie jest dostępnych co najmniej kilka darmowych antywirusów do pobrania, więc nie ma co rzucać się na Win7 z tego tylko powodu. 5) patrz punkt 2 (nie z każdego miejsca, bo nie wszędzie jest internet). 6) TrueCrypt jest lepszy. Jakiś czas temu pisali o bitlockerze że jednak nie taki bezpieczny i dobry. 7) Właśnie? Co ma piernik do wiatraka? :| Nie ma to jak dobry marketing MS. Jeszcze powinni pisać "Windows7 nie dla idiotów". :D P.S. Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać z takimi komentarzami.

  • ~zyx
  • 2010-10-28 15:32:44

"Windows jest o wiele bardziej łakomym kąskiem. Kogo byście woleli okraść, bezdomnego na dworcu PKP czy wielki bank z milionami złotych?" Bank z milionami złotych. Czekaj, czekaj: banki jadą albo na jakimś Unix''ie albo ... nie ... nie znam banku co jeździ na Windows Server (najwyżej serwer www z IIS a i to rzadko). Wynika z tej opinii, że wszyscy wolą czyhać na bezdomnego z dworca PKP. Biednemu zawsze wiatr w oczy...

  • ~Gosć
  • 2010-10-28 16:27:28

zyx: co z tobą. Wolę nikogo nie okraść. Widać jaki jesteś otwarty, jaka tez masz otwartą moralność. Zapewne twoje sumienie też pozwala na swobodny wybór dowolnych działań pod siebie kosztem innych.

  • ~alien
  • 2010-10-28 17:20:00

Jest bez sensu poruwnania z linuxem. Nailepzy z Linuxami(Mint)jest ponad 50% gorsze jesli chodzi o functionalnos i intujcijnosc, i to sie nigdy nie poprawi bo problem tkwi w samym systemie (unix). Android robi "kariera" bo "oni" mogli tanio stworzyc "zamkniete" os. i zostalo im pieniadz na kampanie reklamowa. Z pewnosia nie jest bardzie funkcionalny niz win mobile 6.5. Siudemka bardzie wypada porownac z XP, bo wlasnie ten system mial zastopic. I tu niestety siudemka przegrywa sromotnie. Powieksili os. pravie dziesiec razy, i kazdy byloby zadowolony jezeli siudemka byla piec razy lepsa niz XP. Ale nie jest nawet dwa razy. Poprawili tylko estetika, i sposob instalacji. Zato pogorsili funkcionalnosc i intuicyjnosc, i mimo to, dalej siudemka jest prakticniejsa niz kazdy linux... Istnieja tyle piekne wersie XP i nie waza 20Gb. Gdzie wienc sens stworzenia nowego systemu mimo ze mogli rzucyc nastepne service pack poprawiajac directX, i co tam jescze aby system mogl kontynuowac spokoinie jesce dzieciec lat. Niestety rynek, dyktuje swoje nienormalne zasady ktore usprawiedliwuja "produkty" typu iphone, ipad, Win7, itd. Produkty absolutnie zbedne ktotych ich cel jest tylko jeden. Koniuktura!!!!!!!!!!!!!!! Nazdrowia, i bardzo przepraszam za poprawnosc jezykowej.

  • ~alien
  • 2010-10-28 18:00:22

W kolejnych wersjach po WinXP, zrobiono naprawdę sporo zmian zachowuąć prawie całą kompatybilność, poczytaj o kolejnych wersjach NTFS (nie tylko 5.1), zobacz o zarządzaniu pamięcią i buforami, o cachowaniu krótkotrwałym i wielotygodniowym (co częściej używasz lub co już przestałeś używać od jakiegoś czasu wpływa na reakcje systemu z wykorzystaniem statystyk tego). Co do 20GB na Win7, to tylko tak się wam wydaje z niewiedzy. Zobacz, że od dawna w Windows są linki i miękie i twarde i do urządzeń i partycji. W wszególnosci wyglądający na ogromny podfolder WinSxS zawiera prawie wyłącznie twarde linki (takie jak ma Unix ale z dużo większą liczbą elastycznych atrybutów - kilkanaście grup i ich niegacji), czyfi faktycznie na dysku ubywa o ponad rząd mniej pamięci, co można zauważyć porównując ilośc wolnej przestrzeni na dysku przed i po. Radzę się douczać podstaw a nie polegać na pamięci z wykładów robionych przez przeciwników MS.

  • ~Gosć
  • 2010-10-28 18:03:58

Alien: W kolejnych wersjach po WinXP, zrobiono naprawdę sporo zmian zachowuąć prawie całą kompatybilność, poczytaj o kolejnych wersjach NTFS (nie tylko 5.1), zobacz o zarządzaniu pamięcią i buforami, o cachowaniu krótkotrwałym i wielotygodniowym (co częściej używasz lub co już przestałeś używać od jakiegoś czasu wpływa na reakcje systemu z wykorzystaniem statystyk tego). Co do 20GB na Win7, to tylko tak się wam wydaje z niewiedzy. Zobacz, że od dawna w Windows są linki i miękie i twarde i do urządzeń i partycji. W wszególnosci wyglądający na ogromny podfolder WinSxS zawiera prawie wyłącznie twarde linki (takie jak ma Unix ale z dużo większą liczbą elastycznych atrybutów - kilkanaście grup i ich niegacji), czyfi faktycznie na dysku ubywa o ponad rząd mniej pamięci, co można zauważyć porównując ilośc wolnej przestrzeni na dysku przed i po. Radzę się douczać podstaw a nie polegać na pamięci z wykładów robionych przez przeciwników MS.

  • ~ja
  • 2010-10-28 19:27:48

Po 2-tygodniowym użytkowaniu 7 właśnie zainstalowałem Ubuntu 10.10 i jeżeli coś nie działa pod Wine to VirtualBox z WinXP SP2 i chyba tak już zostanie. Windows 7 długoletniego użytkownika XP po prostu odstrasza.

  • ~xyz
  • 2010-10-28 20:14:25

"gość" IP: 85.222.41.80 Mój komentarz odnosi się bezpośrednio do punktu nr 2 "Co użytkownicy IDG sądzą o Win 7": (i nawet pozwoliłem sobie go zacytować...) 2. "Win7 nie jest zły..." (user, 24.02.2010). Rada na przyszłość. Przeczytać artykuł, przeczytać komentarze a potem komentuj (artykuł bądź/i/lub komentarze).

  • ~Areczek
  • 2010-10-28 21:03:43

"1. System, który odmienił świat IT. Wg Microsoftu istotą sukcesu Windows 7 jest fakt, że dzięki mnogości ważnych funkcji w stu procentach odpowiada na potrzeby obecnych i przyszłych użytkowników. "Mobilność systemu oraz bezpieczeństwo, które zapewnia Windows 7 są funkcjami, bez których żaden współczesny użytkownik nie wyobraża sobie pracy na komputerze." " Primo zaszły jakieś zmiany w mobilności względem XP? System jak się hibernował tak dalej się hibernuje przy krytycznym poziomie naładowania akumulatora. A tekst że bezpieczeństwo to funkcja bez której żaden współczesny użytkownik nie wyobraża sobie pracy jest śmiechu warty. Większość użytkowników to ignoranci którzy mają gdzieś bezpieczeństwo. "2. Integracja usług konsumenckich w "chmurze". Dzięki usługom i aplikacjom takim jak Windows Live Essentials 2011 i poczta Hotmail użytkownicy "mogą kontaktować się wszędzie, z każdym i w dowolny sposób, łatwo otwierać, organizować i udostępniać swoje cyfrowe materiały oraz szybciej wykonywać więcej zadań na komputerach, w urządzeniach mobilnych i w chmurze." " Czy to taka rewolucja? Wiadomo że poczty lokalnie się nie trzyma (szczególnie nowej xd), reszta pakietu live też jakoś specjalnie z chmurą obliczeniową spokrewniona nie jest. "3. Piękna Sieć - Windows Internet Explorer 9 beta. Współpraca z Windows 7 pozwala przeglądarce Internet Explorer 9 beta "zmienić spojrzenie użytkowników na surfowanie w sieci." Jedną z funkcji programu jest m.in. przypinanie ulubionych stron do paska zadań - de facto zrównanie ich z aplikacjami " Pożyjemy zobaczymy... "4. Darmowa ochrona antywirusowa dla każdego. W Windows 7 umieszczono program antywirusowy Microsoft Security Essentials. Narzędzie jest "łatwe w obsłudze, zapewnia codzienne aktualizacje i działa w tle nie wpływa na pracę systemu operacyjnego." " MS Security Essentials co prawda jest darmowy do użytku niekomercyjnego jednak chyba nie jest on standardowo dodawany do 7. W 7 jest defender który zresztą był już w viście. "7. Usunięcie Polski z Listy 301. Tzw. lista 301 jest opracowywanym co rok przez amerykański Departament Handlu rankingiem, na którym znajdują się państwa szczególnie zagrożone przestępczością intelektualną. Zawiera on dwie sekcje - "priority watch list" i "watch list" - wskazujące kraje borykające się w większym i mniejszym stopniu z piractwem. Polska, od wielu lat obecna na drugiej z list, została z niej w 2010 roku zdjęta. Microsoft nie sprecyzował jednak, dlaczego usunięcie Polski z Listy 301 jest faktem na temat Windows 7. Obniżaniu skali piractwa sprzyjają m.in. rozwój licencjonowania OEM oraz wzrost sprzedaży markowych notebooków, można więc wnioskować, że chodzi po prostu o dobre wyniki sprzedaży "siódemki". " Co to ma wspólnego z 7? Praktycznie nic.

  • ~Ciastko
  • 2010-10-28 21:25:53

Ciekawych rzeczy się tu można doczytać... Że niby zmiana ustawień w XP jest łatwiejsza niż w 7? Dobry żart!To właśnie w XP trzeba godzinami grzebać, żeby coś znaleźć. Przez XP straciłem 11 godzin, gdyż nie chciał łyknąć nowej płyty i procesora. Dla porównania: Vista od razu zainstalowała sterowniki. Mit o wyższości XP narodził się przez posiadaczy kalkulatorów (Pentium III i 128MB RAM lub czegoś podobnego), którym Vista rzeczywiście mogła zamulać. Ale po to są testy ,w czasopismach itp., żeby je czytać i znaleźć kawałek "Vista do poprawnego działania wymaga min 1GB pamięci operacyjnej i szybkiego procesora". Nie wspomnę o Win7, który jest bardzo leciutki. Co do Linuxa - gdyby producenci oferowali lepsze wsparcie w postaci sterowników i gdyby Linux obsugiwał DirectX i kilka innych rozwiązań Microsoftu to byłby systemem idealnym.Ale nie jest. Taki Office 2007 pozwala w kilka sekund stworzyć efektowną prezentację lub dokument. W OpenOffice nie dość, że trzeba dłubać, to na 90% ktoś tego nie otworzy albo mu się rozwali i będzie miał krzaczki w środku. Dla kogoś kto ma mało wolnego czasu i chce, by wszystko działało od razu Windows. Dla maniaków - Linux.

  • ~toma
  • 2010-10-28 21:48:57

Mnie vista wyleczyła. przesiadłem sie na ubuntu moze nie jest lepsze ale za darmo i na siódemkę się nie przesiądę bo po co. Płacić za udrękę nie zamierzam a funkcjonalność mam porównywalną.

  • ~reset
  • 2010-10-28 22:12:42

ja 7-kę za jedno cenię, instalator przy wyborze dysku do instalacji systemu widzi pamięci na usb i można stery do kontrolera sata wrzucić aby dysk zobaczył (stacja dyskietek trafiła do piwnicy). natomiast więcej u mniej minusów zebrał po instalacji za brak wsparcia do starszych radeonów. Nie potrzebuje Areo a z gier to jednyka Serious Sama mi wystarczy :) Z liczbą usług też pojechali po bandzie a w szczególności z zależnościami, masa usług które mi nie są potrzebne ale nie mogę ich wyłączyć bo według twórców 7-ki świat się zawali ech .. no i jeszcze w bibliotekach można fajnie pozbierać w całość zbiory z kilku dysków ogólnie w porównaniu do visty to jakiś kroczek do przodu ale ( popularność w stosunku do XP-ka jest wymuszona taka naprawdę zakończeniem sprzedaży zapowiedzeniem zakonczenia wsparcia itd itd

  • ~eeeee
  • 2010-10-28 23:38:40

Dziękuję Ci Microsofcie. System już się rozjechał i dzięki temu mam trochę pracy u znajomych. :) Podobno mechanicy Citroenów uważają te samochody za najlepsze na świecie - mogą utrzymać rodziny i budować domy...

  • ~strzempa
  • 2010-10-28 23:45:48

ubuntu 10.10 vs. windows 7

  • ~hjgjp
  • 2010-10-29 06:02:16

@85.222.41.80 Co ty tu jakieś dziwne rzeczy wypisujesz. U mnie sam folder "windows" zajmuje 13,8 GB a cała winda ok 20. Uważam że to troche chore..

  • ~q-ku
  • 2010-10-29 07:41:15

już się zrobiło nudne to chwalenie się ludzi, jak to oni nie lubią MS i dlaczego właściwie żaden tekst o produkcie MS nie obywa się od tabunów lansujących się na kontestatorów ludzi, którzy śpią z Linuksem pod poduszką m i wogle Explorera np. to nie dotykają inaczej niż przez chusteczkę bo się brzydzą (używam Mozilli żeby było jasne)

  • ~ja
  • 2010-10-29 08:24:09

@q-ku Tutaj nie chodzi o to czy się lubi Microsoft czy nie. Użytkuję komputer od czasów DOS + NC poprzez Windowsa 3.11, 95, 98, XP, Vista, 7 a jednak przesiadłem się na Ubuntu bo łatwiej było się przyzwyczaić do niego niż do 7. To są tylko subiektywne odczucia, ale chyba nie powiesz mi, że nie lubię MS jak tyle lat z nim spędziłem (około 12 lat, a mam 23).

  • ~max
  • 2010-10-29 11:21:58

@reset "ja 7-kę za jedno cenię, instalator przy wyborze dysku do instalacji systemu widzi pamięci na usb i można stery do kontrolera sata wrzucić aby dysk zobaczył (stacja dyskietek trafiła do piwnicy)" CO?! Chcesz powiedzieć, że najnowszy superświetny system najlepszej firmy na świecie nadal nie potrafi sobie poradzić z instalacją na dysku sata bez kombinowania ze sterownikami? Nie próbowałem go instalować w AHCI, ale byłem przekonany że ta niedogodność z XP-ka dawno została usunięta. Niechże ktoś to potwierdzi, albo zdementuje.

  • ~Rodian
  • 2010-10-29 13:42:23

Windows 7 jest fatalny. 1. aktualizacje sa powolne 2. Wygląd typowa vista 3. brak paska szybkiego uruchamiania 4. Pomimo poukładanego panelu sterowania jest problem w odszukaniu pewnych rzeczy. 5. Bardzo słaby multimedialnie. 6. Wymaganie może i sensowne ale pod kątem gier za małe. 7. Zmuszanie przez Koncern użytkowników do zmiany systemu-powinno to miec swój finał w sądzie.

  • ~max
  • 2010-10-29 21:18:26

Gdy kupiłem parę lat temu notebooka hp nx 6310 z windows xp, to była dla mnie rewelecja z chęcią używam go do dzisiaj, szybkość, prostota obsługi itp. Gdy miesiąc temu kupiłem Lenovo ThinkPad Edge z Win 7 już tak fajnie nie jest. Niby pracuje się dobrze, ale już nie tak szybko, system niepotrzebnie jest tak rozbudowany a i sprzęt od Lenovo to już nie IBM. Firmy schodzą na psy, tylko ceny ciągle mają te same. Generalnie się zawiodłem i w sumie zakup był niepotrzebny :(

  • ~rudyyy
  • 2010-10-30 10:57:36

Microsoft Security Essentials A ja tego czegoś nie mam i musiałem Avirę ściągnąć, Windows 7 dostałem w pakiecie z laptopem . . .

  • ~rusineck
  • 2010-10-30 17:47:59

@rudyyy "Windows 7 dostałem w pakiecie z laptopem" Nie masz racji. Microsoft nie jest taki wspaniałomyślny i nie daje niczego za darmochę. Za Windows 7 zapłaciłeś, bo cena jest wliczona. To właśnie taki typ myślenia wykorzystuje MS dla umocnienia swojego monopolu. O ile zdrowsza byłaby sytuacja, gdyby konsument mógł faktycznie zadecydować jaki OS chce mieć na komputerze. Myślę, że rynek zweryfikowałby zapotrzebowanie oraz ceny, które w wersji BOX po prostu zachęcają do instalowania pirata.

  • ~poli
  • 2010-10-31 02:06:43

1 i 3 część artykułu - bez sensu. W 3 części użytkownicy skupili się na podkreślaniu, że linuks jest lepszy. Wkurza mnei już, ze nie może powstać artykuł o systemie operacyjnym w którym lub pod którym (komentarze) nie będzie odniesienia do tego drugiego. należy wprowadzić zasadę: artykuł jest o Windows -- zakaz komentowania pod nim o Linuksie (i vice-versa).

  • ~max
  • 2010-10-31 08:32:08

@poli:a ty co,maly hitlerek? bedziesz mowil co wolno,a co nie?

  • ~berek
  • 2010-10-31 20:01:04

ciekawi mnie dlaczego podczas aktualizacji sterowników i wskazaniu, że są gdzieś na dysku otwiera się malutkie niewygodne okienko, w którym trzeba ten katalog wskazać, przecież to pamięta chyba jeszcze czasy win95, a to już 15 lat, tak trudno to unowocześnić? czy po prostu unowocześnienie to tylko zmiana witryny w barze, a w kuchni dalej stare gary i patelnie, bo takie mam wrażenie obsługując Windowsa. W Linuksie zmiany idą równomiernie, właśnie najwięcej ich jest od kuchni.

  • ~ss aka mis uszatek i beria po imprezie
  • 2010-11-01 21:11:33

No dobra lu(du)dziki, kilka uwag dla przezornosci pisz co chcesz tak długo jak piszesz prawde a nie przekonania. Winda w konfigu dla Kowalskiego: 1.......Win7 32bit OEM Genuine.... 2....MSE Microsoft Security Essentials... 3............Foxit Reader............. 4...............7zip............... 5...............Flash................ 6...............Java................ 7...........Pełen Update............. Pod tym konfigiem mało co sie psuje. Powodzenia w zyciu i jeszcze jedno dziekuje M$ za Windows tak jak ogarniety przedmowca, pozdrawiam.

  • ~synex
  • 2010-11-01 23:31:14

~rusineck Masz 100% racji, ale to się już stało w momencie wypuszczenia na rynek Visty duże korporacje wypuściły laptopy z linuchem a klienci mogli wybrać tego samego laptopa z win lub lin. Okazało się, że większość tych z lin wróciła na przeinstalowanie sytemu na Win bo nikt ich nie chciał kupić. Art o tym był nawet na IDG. Ludzie są zbyt leniwi, żeby uczyć się czegoś nowego. Co do 7 mi się osobiście podoba i menda naprawdę jest intuicyjna wszystko jest fajnie i przyjemnie pogrupowane. To nie XP i trzeba troszkę inaczej podejść do systemu a nie oczekiwać, że wszystko będzie tak samo jak było w starym systemie. Jest inaczej a dla wielu z was widzę, że inaczej znaczy gorzej. Pozdrawiam

  • ~rusineck
  • 2010-11-02 08:42:49

@synex Poniekąd masz rację. Dziś nie ma już problemu, żeby kupić laptop z linuksem. Mnie jednak chodziło o to, aby w ogóle wyeliminować sprzedaż komputerów z jakimkolwiek systemem operacyjnym. Wtedy dopiero konsument będzie mógł bardziej lub mniej świadomie zadecydować jaki system sobie na nim postawi. Na razie jesteśmy uszczęśliwiani na siłę systemem, którego niekoniecznie pragniemy, obojętnie czy to Windows czy któraś z dystrybucji linuksa.

  • Gosć
  • 2011-02-10 15:03:09

Sądząc po liczbie komentatorów czujących przymus specyficznego niezgadzania się, MS odniósł ogromny sukces wprowadzając Windows7 i Windows2008R2 wraz z ich otoczeniem.

reklama

Popularne produkty

Nokaut

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, Networld
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001