"Piractwo (nie)dozwolone" - debata nad odcinaniem użytkowników od Internetu

14 stycznia 2010 14:30 Ludwik Krakowiak
Przedstawiciele MSWiA, policji oraz producentów oprogramowania dyskutowali w siedzibie Business Centre Club na temat problemu kradzieży własności intelektualnej. Można było jednak odnieść wrażenie, że wiele osób było rozczarowanych poziomem spotkania - pojawiły się nawet głosy, że nie była to debata, ale konferencja prasowa, na której reprezentowane były poglądy tylko jednej ze stron...
Przyczynkiem do spotkania było wprowadzenie przez UE dyrektywy umożliwiającej policji i innym organom ścigania odcinanie piratów od Internetu po uzyskaniu zgody sądu. Przypomnijmy, że 24 listopada 2009 r. Parlament Europejski przyjął reformę unijnego prawa telekomunikacyjnego, zawartą w tzw. Pakiecie telekomunikacyjnym. Reforma europejskiego składa się z pięciu odrębnych dyrektyw i skupia się na licznych kwestiach związanych z funkcjonowaniem unijnego rynku usług elektronicznych.

Jedną z najważniejszych spraw regulowanych przez reformę jest kwestia ochrony praw obywatelskich związanych z dostępem do Internetu. Policja i inne organa ścigania będą mogły blokować dostęp do Sieci osobom podejrzanym o naruszanie własności intelektualnej po uzyskaniu zgody sądu.

"Na odcięcie od sieci piratów zdecydowały się już Francja i Wielka Brytania. Kiedy Polska?" - takie pytanie postawili organizatorzy debaty "Piractwo (nie)dozwolone". W spotkaniu wzięli udział: Adam Rapacki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji; Jacek Murawski, dyrektor generalny Microsoft Polska; Arkadiusz Protas, wiceprezes BCC; Mariusz Sokołowski, rzecznik Komendy Głównej Policji; Hieronim Wrona, producent muzyczny i dziennikarz oraz Bartosz Jędrychowski z firmy TransData. Obecni byli również przedstawiciele Koalicji Antypirackiej, m.in. Bartłomiej Witucki (BSA) i Krzysztof Janiszewski (Microsoft).

Groźna szara strefa

Wprowadzenie w dyskusję przypadło Arkadiuszowi Protasowi. Powiedział on, że Business Centre Club, odkąd istnieje, zajmuje się zwracaniem uwagi na problem szarej strefy w każdej dziedzinie życia gospodarczego. Szara strefa oprogramowania, czyli odsetek nielicencjonowanych wersji aplikacji, będących w użyciu w Polsce, szacowany jest na niespełna 60 %, co sytuuje nasz kraj na 4. miejscu od końca w Unii Europejskiej. Wiceprezes BCC stwierdził również, że skala zjawiska piractwa komputerowego pod względem strat finansowych producentów będzie rosnąć wraz z coraz powszechniejszym dostępem do Internetu.



"Istnieje tendencja do relatywizowania problemu [piractwa - red]. Odpowiadam stanowczo, że nielegalne kopiowanie muzyki, utworów, gier, jest kradzieżą. Tu prawo jest jednoznaczne" - podkreślił Protas. Stąd też propozycja spotkania z przedstawicielami różnych branż i środowisk, która miała być próbą znalezienia sposobu na drastycznie ograniczenie piractwa. Stosunek do piractwa określa też, jakim społeczeństwem jesteśmy - podsumował przedstawiciel BCC.



Komentarze (80)

  • ~gość
  • 2010-01-14 15:26:09

producenci sponsorują urzędników, co na to CBA?

  • ~Dj.JanuszM.
  • 2010-01-14 15:28:11

Jetem za i bardzo popieram blokowanie netu dla piraciarzy oraz wysokie kary dla nich za straty jakie powodują dla wszystkich zainteresowanych...

  • ~ja
  • 2010-01-14 15:38:01

To jest CHORE! Dlaczego ci ''stróże porządku i praworządności'' nie bronią nas przed BANDYCKIMI (lub PIRACKIMI jak kto woli) CENAMI stosowanymi przez tych ''biedaków'' na naszym rynku! Przecież to skandal, gdy ten sam program kosztuje DWA RAZY MIEJ w bogatej Ameryce niż u nas! KTO TU JEST PIRATEM?! KTO BEZ PARDONU ŁUPI SKURĘ Z KLIENTÓW?!

  • ~gość
  • 2010-01-14 15:51:23

a co powiesz na to że ja mam w domu setki filmów i płyt , wszystko ściągnięte z neta i wszystko legalne ? ba, powiem więcej - czy jeśli szara strefa jest to znaczy że lepiej żeby jej nie było wcale? jeśli coś produkuję to zaspokaja potrzeby ludzi, bez niej byłyby niezaspokajane tak dobrze jak są teraz. nielegalne kopie programów komputerowych nic nie kosztują ich producentów, a jedynie zmniejszają popyt - i to nieznacznie. wzrosła by popularność darmowych programów, zmniejszyłby się popyt na sprzęt komputerowy o analogiczną kwotę zwiększenia na programy. z próżnego w pełne nawet salomon nie przeleje. Tak naprawdę przymykając oko mamy coś z niczego nie wyrządzając przy tym żadnych realnych szkód

  • Brakowac
  • 2010-01-14 15:58:22

Ta na zachodzie jak sobie microsoft zaśpiewał 250 euro za WIndows 7 Ultimate to ich wyśmiali... U nas sobie śpiewają 1300 zł, to mamy ich wysłać do szpitala psychiatrycznego? Ostatnio jeżeli chodzi o świńską grupe było pokazane jak nielegalny lobbing może działać - destrukcyjnie... Zamiast wziąść tworzyć legalne alternatywy, dla plików muzycznych, dlaczego nie może być sklepu w którym mp3 kosztowały by 2 zł, były by w świetnej jakości, za każde mp3 były by punkty które potem mogły być wymieniane na nagrody - czy to naprawde jest dla nich tak POTWORNIE trudne do zrobienia? A nawet jeżeli jest, nie stać ich na reklame tego? Okazuje się że nie! Najlepiej wszystkich do więzień powsadzać, albo i nie, najlepiej polske otoczyć murem kolczastym i zrobić obóz - wtedy byli by w 100% zadowoleni. Ale oni mają problem ,ludzie dowiedzą się co to jest VPN który znajduje się w holandi i skończą się ich zabawy, będą mogli się cmoknąć. Droga jest fatalna, powinna iść w kompletnie odwrotnym kierunku, kiedy ludzi się będzie przekonywać,zachęcać będą bardziej skłonni do legalnych rzeczy niż kiedy będzie się ich straszyć i karać - pamiętajmy że najlepiej SMAKUJE OWOC ZAKAZANY! Ale nasi politycy i organizacje nigdy tego nie zrozumieją, oni mają swoje mądrości z lat 70 i 80 i nic do nich nie dotrze, cóż wyborcy będą musieli do nich dotrzeć głosując na kompetentych ludzi...

  • ~gość
  • 2010-01-14 16:06:19

W pełni popieram wysokie kary dla złodziei własności intelektualnej, w szczególności osób, których nie stać na markowe ubrania oraz kosmetyki i kupują podróbki na czarnym rynku (np. Targowisko "Bema" w Poznaniu). Nie może dochodzić do sytuacji, w której plebs będzie ubierał się w szaty na pierwszy rzut oka nierozróżnialne od markowych. To jest przestępstwo w biały dzień i ma na celu tylko zmylenie osób lepiej urodzonych poprzez podszywanie się do osoby z wyższej klasy społecznej. To tak jakby jedna osoba w związku ukrywała przed partnerem, że jest transwestytą. Nie możemy pozwolić, żeby osoby z niższych klas bezkarnie się do nas upodabniały. Jako służący powinni nosić skromniejszy ubiór i przebywać w swoim towarzystwie, chyba że sytuacja wymaga, aby bezpośrednio nam usługiwali. Jeśli teraz nie powiemy stanowczego NIE, to osoby, w których nigdy nie popłynie szlachecka krew, nie będą miały oporów przez zbliżaniem się do nas. Może dojść nawet do sytuacji, w której nagminne staną się związki ludzi z dwóch różnych klas społecznych, a jak wiadomo mają one na celu tylko wykorzystanie nieświadomej osoby lepiej urodzonej, obrabowanie jej zarówno z majątku fizycznego jak i kultury.

  • ~Bosman
  • 2010-01-14 16:12:59

Dla mnie chore jest to, że ściga się piratów lub co gorsza "ściągaczy", a prawdziwych złodziei i bandytów nie kara jak należy. Poza tym śmieszy mnie sama idea tych pseudodebat.

  • ~yo
  • 2010-01-14 16:16:34

ciekawe od kiedy "hirek" jest takim specem od bezpieczenstwa sieciowego :))

  • ~krefik
  • 2010-01-14 16:17:09

Należałoby także zablokować dostęp do Sieci wszystkim użytkownikom systemów GNU/Linux, BSD, Haiku i ogólnie WIOO. Przecież ci komunistyczni bandyci poprzez używanie darmowego oprogramowania godzą w prawo autorów oprogramowania do zarabiania pieniędzy. Niech fiskus się tym zajmie! Przecież paczka z 10 płytkami z Ubuntu od Cannonicala to zysk na poziomie 10*(1250 za windowsa ultimate + 1559 za office + nie wiem już ile za aplikacje developerskie, kompilatory, liczmy 1300 jak za najtańsze visual studio), razem ponad 40 tysięcy złotych. Niech zapłacą od tego podatek, odechce się freetardom sabotować gospodarkę!

  • ~qwerty
  • 2010-01-14 16:19:09

"Bartłomiej Witucki podkreślił bowiem, że zgodnie z zapisem w ustawie prawo autorskie dozwolony użytek własny może istnieć tylko w wypadku istnienia egzemplarza, czyli fizycznego nośnika, na którym zapisany został film czy muzyka. "W mojej ocenie nie można mówić o dozwolonym użytku w kontekście plików cyfrowych". ŻE CO ???

  • ~Pawcik
  • 2010-01-14 16:19:14

Polecam Linuxa, Linux dobre lekarstwo na piractwo na nim obejrzysz dużo filmów online i zapewne tam gdzie Windows nie daje rady, a jakość odbioru filmu jest zdecydowanie lepsza i płynniejsza niż pod Windowsem, przykładowo takie strony www.youku.com lub http://www.watch-movies-online.tv/ na tych stronach znajdziecie największe zbiory filmów, zamiast ściągać film lepiej sciągnąć napisy do filmów i po sprawie, obejrzysz same nowości w sumie jestem za takim rozwiązaniem niż za sciąganiem i muleniem sobie łącza a tak przez ten czas którym ściągasz filmy obejrzysz chyba z 2,w tym samym czasie co ściągając kiedyś byłem za ściąganiem też byłem za p2p jak inni ale kiedy postawiłem sobie Linuxa problem się rozwiązał polecam innym moje rozwiązanie to nikt nie będzie miał problemów z internetem jak i z zamulaniem łącz przez Windowsa i programy antywirusowe, święty spokój tylko aktualizujesz po nowe kodeki i system stale dobrze chodzi aż do następnego jego wydania pozdrawiam .

  • ~Abgan
  • 2010-01-14 16:24:44

1. Ceny na Polskim rynku nie są europejskie, tylko wyższe. Dlatego płyty i filmy opłaca się ściągać z UK, a przy większych zamówieniach także z USA. 2. Zapis na twardym dysku jest tak samo dobry jak zapis na taśmie wideo/magnetofonowej. Jeśli kaseta wideo jest egzemplarzem, to zapis na dysku też. 3. Dozwolony użytek jest KONIECZNYM elementem prawa autorskiego. Bez tego nie wolno będzie przeglądać stron www, nucić piosenek, śpiewać przy ognisku, nagrywać programów z TV lub radia, kserować gazet itd. Według mnie wydawcy muszą przestawić się na nowy model dystrybucji (vide Steam, Spotify, Hulu.com), albo zbankrutować. Póki co wykorzystują swoje pieniądze i koneksje do forsowania zmian w prawie, które by próbowały powstrzymać postęp technologiczny i kulturowy. Ale mogą tylko odwlec nieuniknione.

  • Brakowac
  • 2010-01-14 16:26:49

Niech mi prezes microsoftu powie - dlaczego na zachodzie jak sobie zaśpiewali 250 euro za Windows 7 ultimate to ich wyśmiali i mówili że sobie żarty robią - u nas 1300 zł, mamy ich po rękach całować że taa tanio? Czy do szpitala psychiatrycznego wysłać? To są dosłownie jakieś jaja, okazuje się że firmy fonograficzne nie potrafią zareklamować legalnej dystrybucji , piosenek za 2 zł + zbierane punkty które można wymieniać na atrakcyjne nagrody, plakaty,koszulki,bryloczki, nowe utwory, przy bardzo dużej liczbe ekzluzywne płyty... NIE! Oni chcą jak za dawnych lat 70 i 80 żeby wszyscy biegli do sklepów i kupowali płyty! Niestety jedynie co możemy zrobić my wyborcy to zmienić polityków - już na przykłądzie firm farmaceutycznych zostało pokazane co nielegalny lobbing może wyrządzić... Najlepiej według nich to w ogóle polske odizolować,jeden wielki drut kolczasty, według zasady najlepiej smakuje owoc zakazany, nie lepiej zliberalizować to prawo i NAMAWIAĆ do legalnej treści co ludzie przyjmą z o wiele większą chęcią, niz ZMUSZAĆ i karać za to?Niech mi prezes microsoftu powie - dlaczego na zachodzie jak sobie zaśpiewali 250 euro za Windows 7 ultimate to ich wyśmiali i mówili że sobie żarty robią - u nas 1300 zł, mamy ich po rękach całować że taa tanio? Czy do szpitala psychiatrycznego wysłać? To są dosłownie jakieś jaja, okazuje się że firmy fonograficzne nie potrafią zareklamować legalnej dystrybucji , piosenek za 2 zł + zbierane punkty które można wymieniać na atrakcyjne nagrody, plakaty,koszulki,bryloczki, nowe utwory, przy bardzo dużej liczbe ekzluzywne płyty... NIE! Oni chcą jak za dawnych lat 70 i 80 żeby wszyscy biegli do sklepów i kupowali płyty! Niestety jedynie co możemy zrobić my wyborcy to zmienić polityków - już na przykłądzie firm farmaceutycznych zostało pokazane co nielegalny lobbing może wyrządzić... Najlepiej według nich to w ogóle polske odizolować,jeden wielki drut kolczasty, według zasady najlepiej smakuje owoc zakazany, nie lepiej zliberalizować to prawo i NAMAWIAĆ do legalnej treści co ludzie przyjmą z o wiele większą chęcią, niz ZMUSZAĆ i karać za to? Kiedy ci gówniani politycy i koalicje antypirackie to do cholery zrozumieją?

  • ~gość
  • 2010-01-14 16:28:02

Ooo, widzę, że moderatorowi o lewicowych poglądach nie spodobał się mój komentarz. Cóż, prawda boli. Nie ma to jak hipokryzja idg: krytykuje Chiny za brak wolności słowa a sam stosuje silniejszą cenzurę, dotykającą najbardziej sensownych komentarzy. Paradoksalnie komentarze trolli są przepuszczane.

  • ~max
  • 2010-01-14 16:57:02

Witucki znowu struga wariata. Ten koleś musi dostawać potężną pensję za to, że gada takie bzdury publicznie. Ja bym się tego nie podjął.

  • ~Sloma
  • 2010-01-14 17:18:52

Same śmieszne argumenty, bez trudu można je obalić, ale od początku: "Policja i inne organa ścigania będą mogły blokować dostęp do Sieci osobom podejrzanym o naruszanie własności intelektualnej po uzyskaniu zgody sądu." - chyba po uznaniu winy, a więc skazaniu za ściąganie, a nie na podstawie podejrzenia, to jest różnica. A teraz kontrargumenty: "Hieronim Wrona zwrócił uwagę na niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą korzystanie z aplikacji peer to peer.(...)" Ten człowiek ewidentnie jest przekupiony przez mafię rozrywkową a dodatkowo jest rzecznikiem Policji, skandal!!! Do rzeczy jednak, głupoty gada, P2P jest bezpieczne, mało tego jest legalne, ja ściągam m.in. obrazy Linuxowe. Próbuję zrozumieć jego tok myślenia, jakoś nie mogę. Wychodzi mi na to że skoro nie wiem do czego służ, choćby firewall, to nie powinienem korzystać z p2p. Jak można z tym "dziennikarzem" w ogóle dyskutować na w/w temat skoro nie ma o nim zielonego pojęcia. Zaraz potem jeszcze znowu manipuluje opinią publiczną twierdząc, że ściąganie jest nielegalne, g***o prawda. Nielegalne jest udostępnianie. Dyrektor MS też się wykazał "(...)podkreślił konieczność stworzenia właściwych warunków powstawania własności intelektualnej, zgłaszania patentów. Przekonanie, że własność intelektualna jest za darmo, nie sprzyja tym planom, gdyż odstrasza potencjalnych inwestorów." - a Google wcale się tym nie przejmuje i inwestuje w open source. Odniesienie do bycia "tanią siłą roboczą" doskonale pokazuje jak nas postrzega zachód, trzeba zacząć się cenić w końcu. Pana prawnika to lepiej w ogóle nie słuchać, Internet jest dobrem kultury sam w sobie więc jego twierdzenia są o kant d**y. Podsumowując zgadzam się z autorem i komentatorami "debaty", kolejny raz pokazano że przeciwników się nie zaprasza bo ich głos się nie liczy i trzeba ich zakrzyczeć lub uciszyć. Poza tym nie dziwi mnie sam fakt, że słowem nie wspomniano o artystach tylko o producentach gwałtownie tracących zyski, zastanawiające bo to podobno wg "przemysłu" artyści są okradani. @89.174.83.172, masz rację zgadzam się z Tobą w 100%. Szkody są tylko potencjalne nie faktyczne. Jeśli nie kupiłbyś nawet gdyby nie było możliwości do ściągnięcia i tego założenia się trzymasz to żadnych szkód nie wyrządzasz bo nikomu niczego nie odbierasz. @Brakowac - w sklepach z muzyką powinny być FLAC albo WAV, nie gorszej jakości mp3. Ja się przede wszystkim tych ograniczeń nie boję technologia jest na razie po naszej stronie prawo za nią nie nadąża, a PirateBay jest moim symbolem w walce z uciskiem prawnym stosowanym przez te wszystkie lobbujące firmy. Jak będzie trzeba to wykupię VPN i nie dlatego że nie będzie mnie stać na zakup ale żeby na złość zrobić tym co próbują ograniczać nam wolność i dostęp do kultury. Jedyną walką z "piractwem" jest konkurowanie z nim. Nie dajmy się zmanipulować albo jak to ujmuje mafia "edukować".

  • ~Sloma
  • 2010-01-14 17:22:52

@qwerty słuszna uwaga, jakoś mi to umknęło.

  • ~posello
  • 2010-01-14 17:44:43

nigdy nie uda sie złodzieja opanowac internetu ludzie beda sciagac bo jest to wygodne a firmy fonograficzne nie bardzo cha sie rozweijac tylko tkwia w wieku płyt cd / dopuki nie ogarna sie to nie zarabia ani grosza na mnie i na 80% ludzi

  • ~gość
  • 2010-01-14 17:54:27

a co to za prostak w czapce siedzi?

  • ~Wesoły
  • 2010-01-14 17:58:07

Po prostu to są dinozaury które nie potrafią zrozumieć że świat się zmienił. Kolega korzysta ze Steam. Nawet namawiał mnie żebym sobie w końcu Windowsa zainstalował (mam xp i vistę, kurzą się w pudełku). Co daje steam ? Płacisz kartą kredytową i ściągasz. Mało tego, możesz sobie grę wrzucić na dysk jako pliki zapasowe. Powiedzmy że płytę trafia. Nie ma problemu, ściągasz ponownie, możesz sobie nagrać kolejną itp. Mówią że steam potrzebuje Internet. A no potrzebuje, ale po zainstalowaniu gry, uruchamiasz tryb offline i po kłopocie. Już nie trzeba ciągłego dostępu do sieci by grę uruchomić. Na święta kupił GTA 4 (40zł), Bioshock (coś koło 20zł) i parę innych gier bo były ogromne obniżki. Steam aktualizuje mu gry itp. Ma tryb multiplayer gdzie jest to trudne w wypadku piratów. Ogólnie prędkość, wygoda, niskie ceny i pełne zadowolenie. Ale nie, firmy starają się robić jakieś bzdurne DRM by ktoś sobie nie zrobił kopi gry jak by mu nośnik trafiło. Starają się utrudniać życie tym którzy za gry płacą. WSZYSTKIE zabezpieczenia przy grach się nie sprawdziły. Nie widziałem ANI JEDNEGO tytułu który by nie został spiracony. I większość tych zabezpieczeń nie jest niewygodne dla piratów. Ci podmieniają mały pliczek lub dwa. Niewygodne są dla tych którzy grę zakupili. Ja nie widzę sensu. Z muzyką itp jest to samo. Więc jak dla mnie te dinozaury mogą sobie debatować. I tak wymrą bo świat idzie na przód a Ci zostali w swoim wyimaginowanym świecie.

  • ~Kierchu
  • 2010-01-14 18:03:49

Cho*erne de8ile! Niech lepiej się postarają, aby jeszcze w pierwszej połowie roku 2010 zrobić AUTOSTRADY W TEJ CHOREJ, SKORUMPOWANEJ POLSCE! Przynajmniej północ-południe wschód-zachód. A nie zajmują się fikcyjnym problemem dzielenia się multimediami.

  • ~Sloma
  • 2010-01-14 18:20:37

@Wesoły Zgadzam się, tylko uważajmy na to, aby niczego nie zmajstrowali nam w przepisach, zwłaszcza po cichu (vide ACTA).

  • ~Kierchu
  • 2010-01-14 18:27:23

Bardzo mądrze napisał Sloma! Że pobieranie programów odpłatnych za darmo wywołuje tylko zmniejszenie popytu na oprogramowanie, ale w żadnym wypadku to nie jest wymierna strata producenta! Zatem jaki wniosek?? ŚCIĄGAJMY WSZYSTKO JAK LECI! Nawet majtki, gdy jest potrzeba w toalecie! :-). Wszystko bez cenzury, bez blokowanie. Nadszedł czas wolnych mediów i koniec! A ta cała debata to jest taka sama szopka i propaganda jak Radio Maryja (tam też nigdy nie są zapraszani grupy o odmiennej opcji do dyskusji) albo jak durne reklamy w TVN czy Polszajs, które robią wodę z mózgu. Ktoś zapytał - dlaczego nie zaproszono przeciwników do dyskusji? Bo przeciwników należy... aresztować i zastraszać - dlatego ich nie było tam, proste czyż nie? :D. Dlatego pobierajmy wszystko, bez ograniczeń. Ja tak robię (w miarę potrzeby) i nie wstydzę się o tym pisać :). Polska to głupi i podły kraj, oni nie szanują obywateli, więc ja też PLUJĘ W GĘBĘ TEMU RZĄDOWI i wszystkim tępym i skorumpowanym urzędasom.

  • ~Kierchu
  • 2010-01-14 18:30:47

Bardzo mądrze napisał Sloma! Że pobieranie programów odpłatnych za darmo wywołuje tylko zmniejszenie popytu na oprogramowanie, ale w żadnym wypadku to nie jest wymierna strata producenta! Zatem jaki wniosek?? ŚCIĄGAJMY WSZYSTKO JAK LECI! Nawet majtki, gdy jest potrzeba w toalecie! :-). Wszystko bez cenzury, bez blokowanie. Nadszedł czas wolnych mediów i koniec! A ta cała debata to jest taka sama szopka i propaganda jak Radio Maryja (tam też nigdy nie są zapraszani grupy o odmiennej opcji do dyskusji) albo jak durne reklamy w trakcie filmów w TVN czy Polszajs, które robią wodę z mózgu. Ktoś zapytał - dlaczego nie zaproszono przeciwników do dyskusji? Bo przeciwników należy... aresztować i zastraszać - dlatego ich nie było tam, proste czyż nie? :D. Dlatego pobierajmy wszystko, bez ograniczeń. Ja tak robię (w miarę potrzeby) i nie wstydzę się o tym pisać :). Polska to głupi i podły kraj, oni nie szanują obywateli, więc ja też PLUJĘ W GĘ*Ę TEMU RZĄDOWI i wszystkim tępym i skorumpowanym urzędasom.

  • ~OFF-TOP
  • 2010-01-14 18:56:21

Jakby kogoś interesowało w jakiej pozycji Microsoft się obecnie znajduje, już wyjaśniam: nie-zaciekawej. Emocje z zakupem nowego systemu już opadły i licznik userów z Windows 7 ostro przychamował a będzie jeszcze gorzej - 2010 to dopiero początek kryzysu a ludziom działający jak żółw system z niewiarygodnymi wymaganiami absolutnie niepotrzebny. Ten rok będzie dla Microsoftu przełomowy. I albo pójdzie po rozum do głowy albo będzie dalej zbierał swoje "żniwa". http://www.ranking.pl/pl/ranking/operating-systems.html

  • ~intervojager
  • 2010-01-14 19:08:42

To ja qrwa kupowałem oryginalne mp3 w necie, a teraz qrwa są nie legalne? Zamiast dostosować ceny gier komputerowych, filmów i programów do dochodów ludności, przekupili bandę ciemniaków(organizacje zajmujące się zarządzaniem praw autorskich, czyli inaczej dojeniem wykonawców i producentów, oraz tych wszystkich, co kupują twórczość artystów) sprawujących rządy w naszym eurolandzie(Polska utraciła suwerenność na rzecz UE, info dla tych, których nie poinformowała o tym telewizja).

  • ~Sloma
  • 2010-01-14 19:24:00

@intervojager Ciesz się raczej, że jesteś w tej UE bo bez niej i pakietu telekomunikacyjnego miałbyś cenzurę w Internecie, a tak Rejestr Towarów i Usług Zabronionych nie przejdzie. Generalnie, prawo UE chroni akurat Ciebie przed popaprańcami siedzącymi w polskim rządzie i parlamencie. Z drugiej strony unia też nie jest doskonała i wiele rzeczy mi się nie podoba ale jak na razie stoi jeszcze na straży wolności w Internecie. Niekiedy się zastanawiam nad tym, dochodzę do wniosku, że mam częściej większy wpływ na decyzje podejmowane przez Parlament UE, niż ten który jest na naszym podwórku.

  • ~Bez hipokryzji
  • 2010-01-14 19:38:21

Jak nagram sobie z telewizji film albo nagram piosenkę z radia na własny użytek to złamię prawo? Tak samo mogę ściągnąć z internetu film i piosenkę na własny użytek i prawo mi tego nie zabroni. Ciekawe, że najgłośniejsze jest lobby producentów muzycznych. A filmowcy? A wydawcy książek? Czyżby nikt z panów wypowiadających się w debacie nie kserował nielegalnie materiałów na studiach? Bo jeśli tak, to ich gadanie to zwykła hipokryzja...

  • ~fuck of debila
  • 2010-01-14 19:51:36

* ~Dj.JanuszM. * ocena: 5 * IP: 89.79.153.15 * 14-01-2010, 15:28 Jetem za i bardzo popieram blokowanie netu dla piraciarzy oraz wysokie kary dla nich za straty jakie powodują dla wszystkich zainteresowanych... co za tępak sam siedzi i ściąga programy jak głupi wystarczy jego ip w google wpisć idiota

  • ~gość
  • 2010-01-14 20:17:12

ten z lewej na zdjeciu to fidel castro? Aaaaa! to juz wszystko jasne! dno. proponuje zaczac organizowac dla niezapoznanych kursy szyfrowania i przesylania w tunelach. niech sie ludzie ucza. trudniej bedzie wyszukac. jakis czas temu, byl pomysl na p2p gdzie cala zawartosc katalogu dzielonego jest szyfrowana, wiec user NIE WIE co ma na dysku, wiec nijt go nie moze sciagac :)

  • ~Olek
  • 2010-01-14 20:52:11

Witam, Według mnie piractwo nie jest kradzieżą. Kradzież jest wtedy kiedy ukradniesz komuś iPoda, czyli wtedy kiedy właściciel tego przykładowego iPoda straci. Z tego co wiem to producent tego oprogramowania nie traci. Więc w czym problem??? To tak jak by nazwać klonowanie kradzieżą.

  • ~gość
  • 2010-01-14 21:11:45

maly miekki, bsa, panowie o zimnych, wilgotnych nosach z komendy oraz bcc i jeszcze raz maly-miekki. A DRUGA STRONA? w tym kraju NIE MA DYSKUSJI. tutaj przyjmuje sie "sprawdzone rozwiazania", tyle, ze obce. ze szkoda dla kogo to bedzie? czym to sie konczy? dam przyklad: jakas firemka hostujaca dostep do netu (hakers.pl czy cos, TOTF, CO ZA NAZWA!) pisza, ze odcinaja od netu ludzi z syfem na kompach. http://hakers.pl/aktualnosci.html I TO POLSKA WLASNIE JEST! prymitywy! kupuje up/down-load to co maja do tego co mi po przewodzie idzie?!! jak bede chcial, to bede wysylal i sciagal te same pliki na okraglo! nie ma odpowiedzi od zainteresowanych a takie spotkania, to sobie moga wlozyc. polecam KY na te okolicznosc. tylko uwaga na nerki, bo wejdzie ze swistem i nie stanie na zwieraczach. i jeszcze zycze bez przyjemnosci.

  • ~gość
  • 2010-01-14 21:16:21

brednie i bzdury - zawalczcie cwaniaczki ceną a nie zmuszacie za pomoca prawa do okradania obywateli pod przykrywka legalności

  • ~gość
  • 2010-01-14 21:17:17

jeszcze jedno. http://www.idg.pl/news/354279/W.2009.piraci.najczesciej.pobierali.html co ludzie sciagaja. piractwo.. TO MA BYC PIRACTWO???? TO JEST BLAZENADA!!!!! fak! filmy o sexie, poradniki o sexie (dla idiotow)m, a potem komercha, komercha, komeracha. Harry Potter, Star Trek, X-Men, Nude Photography, Kamasutra, NAPRAWY W DOMU I jak dom zbudowac... moze i powinno sie tego zabronic... powielanie materialu dna od idiotow jest ze szkoda dla wsyztskich pozostalych..

  • ~gość
  • 2010-01-14 21:19:04

Brakować - kolego oni liczą zyski po tych horrendalnych cenach - co z tego ze to zysk wirtualny bo przy ich podejsciu nie zarobia 1/100 tego?twórcy modern warfare 2 płakali na piractwo i że najczesciej sciagana piracka gra...nie przeszkodziło to w niczym by ZAROBIŁA MILIONY DOLARÓW

  • ~gość
  • 2010-01-14 21:39:21

Złodziej doradza jak walczyć ze złodziejstwem ! Jest news, że Microsoft wbrew zaleceniom Sądu Apelacyjnego sprzedaje Worda 2007 (z Office''em), choć kradł patenty. Przedstawiciel złodziej tj. z Microsoftu doradza jak walczyć z piractwem. Wniosek: jak kraść to na skalę mega (okradanie klientów) i zarabiać miliardy, a nie jakieś tam Gb filmów z netu. Złodziejaszki do kryminału a mega złodziej do salonu. Demokracja w stylu USA.

  • ~Sloma
  • 2010-01-14 22:40:22

Demokracja w stylu USA - o swoje możesz walczyć tylko w sądzie i jak masz kasę, ba jak masz więcej kasy niż twój oponent bo musisz mieć lepszego od niego prawnika a najlepiej całą armię. Microsoft od dawna ma mentalność Kalego: Kali ukraść krowa, dobrze, Kalemu ukraść krowa, niedobrze. @Olek - zgadzam się.

  • ~Wesoły
  • 2010-01-14 23:04:43

Olek, nie znasz powiedzenia: Mieć i nie mieć 200zł to już 400zł ? Czy jeżeli ukradnę Twój niebywały wynalazek... powiedzmy jakiś algorytm skomplikowany to jestem złodziejem ? Przecież skopiowałem tekst. Ty nic nie straciłeś. Co właściwie jest kradzieżą ? Przychodzi sąsiad i bierze ode mnie piłę kiedy mnie w domu nie ma. Nie ma problemu bo mu na to pozwalam. Przychodzi ktoś z ulicy i bierze piłę. Dzwonię na policję bo ktoś mnie okradł. Dlaczego ? Dlaczego nie robię tego kiedy bierze ją sąsiad ? W końcu obaj mogą mieć zamiar oddać tą piłę ale jak bierze ją nieznajomy to wołam "złodziej". Olek, co sobie Ty wyobrażasz jest mało ważne. W momencie gdy coś wyprodukowałem i wydaję to na świat, określam zasady na których to robię. Tak jak z tą piłą. Jest moja a to jak korzystają z niej inni jest określone przeze mnie. Więc jeżeli ktoś wydaje tą grę i jasno zaznacza że nie wolno jej kopiować to nie wolno Ci jej kopiować. Jeżeli Ci się nie podoba to znajdź sobie grę którą kopiować wolno. Proste prawda ? Tym jest licencja która jest dołączona do każdej gry.

  • ~henio
  • 2010-01-14 23:06:45

Jesteście ślepi! Nie widzicie, że powoli pozbawiają nas WOLNOŚCI. Pod pozorem dobra publicznego zrobili z nas niewolników, a teraz chcą jeszcze ubezwłasnowolnić. Za chwilę każda niewygodna im osoba zostanie odcięta od ostatniej cząstki wolności czyli internetu. Granatowi policjanci w czasie 2 wojny służyli hitlerowcom i niewiele się zmieniło. Teraz część polaków służy korporacjom. Za chwilę, może ograniczą nam jedzenie z jakiegoś powodu. Ludziska przetrzyjcie oczy i zacznijcie myśleć.

  • ~gość
  • 2010-01-15 00:07:50

Pozdrawiam heniu, wiem kim jesteś. Twoją wypowiedź sobie opublikuję. Zapomniałeś tylko dodać czego obok piractwa i terroryzmu jeszcze używają. Gdybyś jednak miał problem z zajarzeniem, chętnie podpowiem oczywiście jest to walka z pedofilami, których wiecznie nie mogą złapać. 1. Ciemnogród jest zbyt ciemny żeby coś załapać. 2. Jutro będzie ciekawy artykuł o Żydach, warto jutro net śledzić. 3. Francja to co innego - poletko doświadczalne ale zaraz się tam zbuntują to tylko kwestia czasu - tutaj ten numer nie przejdzie bo by musieli zbyt wielu ludziom szerokopasmowego neta odłączyć a ten na głównie piractwie się opiera przecież. Usługodawcy internetowi potraciliby kupę kasy - oni sami nie dopuszczą do tego. To są tylko strachy na lachy, propaganda zastraszania i tu ten numer nie przejdzie.

  • ~gość
  • 2010-01-15 00:09:43

Pozdrawiam heniu, wiem kim jesteś. Twoją wypowiedź sobie opublikuję. Zapomniałeś tylko dodać czego obok piractwa i terroryzmu jeszcze używają. Gdybyś jednak miał problem z zajarzeniem, chętnie podpowiem oczywiście jest to walka z pedofilami, których wiecznie nie mogą złapać. 1. Ciemnogród jest zbyt ciemny żeby coś załapać. 2. Jutro będzie ciekawy artykuł o tzw gangrenie - wiesz o co chodzi, warto jutro net śledzić. 3. Francja to co innego - poletko doświadczalne ale zaraz się tam zbuntują to tylko kwestia czasu - tutaj ten numer nie przejdzie bo by musieli zbyt wielu ludziom szerokopasmowego neta odłączyć a ten na głównie piractwie się opiera przecież. Usługodawcy internetowi potraciliby kupę kasy - oni sami nie dopuszczą do tego. To są tylko strachy na lachy, propaganda zastraszania i tu ten numer nie przejdzie.

  • ~Mephi
  • 2010-01-15 00:49:18

Ceny jak najbardziej mogłyby być bynajmniej jeśli chodzi o gry, muzykę, film. Niestety nie są i nie będą dlatego, że przeciętny ja po wypłacie mogę kupić maksymalnie jedną grę żeby móc opłacić sobie czynsz za pokój i mieć na studia i jedzenie. I żeby nie było wątpliwości kupuję, nawet jeśli ją ściągnąłem, bo jak jest dobra, podoba mi się i uważam, że jest warta swojej ceny to chce mieć ją w pudełku na półce zachowując świadomość, że może to nie wiele ale jeśli każdy tak zrobi to ktoś kto się napracował by zrobić prawdziwe działo, odpowiednio za to zarobi. Proponuję urządzić debatę pt. "Ściągam bo mnie nie stać by kupić". Myślę, że to rozwiązałoby problem piractwa w znacznym stopniu.

  • ~rf3
  • 2010-01-15 00:58:46

obłuda bez odrobiny przyzwoitości.Jeżeli jakiś kraj wprowadza jakieś prawo to nie znaczy że my musimy, przykłąd Holandii- narkotyki są tam dozwolone od lat, małżeństwa homoseksualne, a jakoś nie widzę debaty u nas nad tym.Tak samo Polska wprowadziła światła mijania całą dobę w samochodach -inne kraje nie poszły za tym przykładem.Aby coś wprowadzić warto poobserwować jakie będą skutki tych zaostrzeń , a dopiero później debatować.W Polsce przez światła liczba wypadków się nie zmniejszyła , wręcz wzrosła, poczekajmy jakie skutki przyniesie ograniczenie internetu we Francji i Anglii.Zresztą po co u nas blokować jeżeli inne kraje zablokują to od kogo Polak ściągnie?NIe będzie pirata Francuza , Anglika , może później Niemca itd. , więc jaki sens u nas blokować , skoro to zrobią inni.A kto poniesie tego koszta?Oczywiście dostawca internetu , a nie MS .Dlaczego nie zabiorą np. komputera?Bo MS tylko straci , a nie skorzysta , a tak się łudzi ,że osoba pozbawiona internetu kupi jego produkt i zainstaluje- nic bardziej mylnego.Śmieszą mnie argumenty Wrony- trojany w sieciach P2P wykradające hasła, konta?Aby coś stracić trzeba p. Wrona coś mieć, a zapewne większość ściągających to ludzie ubodzy , którzy nie mają się czego obawiać, jeżeli nawet mają konto to mają na nim grosze , nie to co pan(słowo pan jest tu chyba nadużyciem).Ten co ma pokaźne konto to go stać na kupno, owszem niektórzy nie kupują, ale czy będą ?Więc jak tak "pięknie" Wrona mówi, to może warto zamiast od razu karać uświadamiać nawet dzieci w przedszkolach o szkodliwości ściągania i niebezpieczeństwie, dlaczego nie edukujecie społeczeństwa?Boicie się ,że nawet dzieci w to nie uwierza?Czy szkoda czasu i pieniędzy - lepsze kary i przymus?Pan dyrektor MS jeszcze bardziej mnie rozbawił- budżet traci?! szara strefa i inne farmazony...a ile MS zapłacił podatku za 2009r?nadal korzysta z ulg , dopłat i zwolnień jak Dell - wybudował fabrykę za pieniądze z budżetu - sprzedał Foxconowi i zadowolony - tak to budżet zyskuje , nie wspominam nawet że różni "artyści" i dziennikarze płącą tylko 10% podatku i to nie od wszystkiego!!!to nie jest sprawiedliwe, ale wróćmy do tematu - odcinają internet i liczą na kolejki w sklepach?Jak w innych krajach UE jest taniej!Wtedy dopiero szara strefa zyska , a budżet dopiero straci jak ludzie zobaczą że grę można kupić orginalną za połowę ceny!Więc nie mydlcie oczu stratami budżetu.Dalej - a co MS da wzamian?Obniży ceny ?Proste pytanie do pana dyrektora MS- kiedy wreszcie będzie XBL w Polsce?!To jest jawne oszustwo posiadaczy konsol MS- kupują produkt niepełnowartościowy za pełną cenę- Polak nie ma prawa grać Live, a mimo to tysiące Polaków gra rejestrując konsolę jako Anglik, Amerykanin ...to przecież łamanie regulaminu XBL według MS- dlaczego więc MS nie banuje wszystkich użytkowników z Polski po numerze IP? wie doskonale jak jest ..przyzwala na łamanie prawa?owszem - bo mu się to opłaca!!Więc podwojna moralność.Wracając do xbox360-sam MS zachęca do łamania prawa , piracenia, co traci pirat ?NIC, bo de facto nie ma prawa Polak grać na XBL, jest bardzo mało gier po polsku, premiery są później niż w innych krajach, ceny gier są o wiele wyższe.A co robi MS?też NIC- pasuje mu takie status quo- jak najmniej wydać jak najwięcej zarobić.Panowie - marzy wam się monopol, nie chcecie obniżyć cen , ponieść kosztów , a napędzić ludzi do sklepów czyimiś rękoma, niech inni tracą - budżet , dostawcy internetu, klienci, ważne - abyście zarobili jak najwięcej najniższym nakładem kosztów.Ciekawe czy Wrona i pan dyrektor MS nigdy nie korzystali z pirackich kopiii..wątpię , żeby nie piractwo bylibyśmy zaściankiem Europy, ale może o to chodzi , im głupszy naród tym łatwiej sterować i uwierzy w bajki?

  • ~gość
  • 2010-01-15 02:17:22

@heniu ciekawy artykuł o Żydach uruchom Infex - zobacz zapowiedź a potem zajrzyj do readme!!! Naprawdę warto.

  • ~gość
  • 2010-01-15 08:54:31

> instalując u siebie program P2P udostępniamy zawartość całego komputera, a więc np. numery kart kredytowych i hasła, często przechowywane na dysku - ostrzegał dziennikarz. I dlatego do P2P należy mieć osobny komputer. Lepiej nie instalować programów P2P na komputerze, na którym przechowujemy ważne dane. Osobna, mało wydajna ale niezawodna maszyna, niekoniecznie z zainstalowanym systemem Windows, to lepsze rozwiązanie.

  • ~max
  • 2010-01-15 10:09:08

"instalując u siebie program P2P udostępniamy zawartość całego komputera, a więc np. numery kart kredytowych i hasła" Jak taki z niego fachowiec, to niech powie co trzeba podsypać żeby mrówki sobie poszły. Przecież dziennikarze to już u nas wiedzą wszystko. Omnibusy jechane. Drodzy państwo eksperctwo, zaproszone do pseudodebaty: jak się nie wie o czym mowa, to się milczy, a nie sączy swoje głupstewka. Wszystkich uczestników tej błazenady możnaby do paki posłać za lobbing i manipulacje. Ewentualnie za horrendalną głupotę, która też jest szkodliwa.

  • ~Radek
  • 2010-01-15 10:59:18

Czemu na "debatę" nie zaproszono przedstawicieli piratów... ?? A przynajmniej osób walczących o wolność w sieci... ? Szykuje się niezły przekręt...

  • ~gosc
  • 2010-01-15 11:25:29

plebsem jestes ty! wiekszsosc ludzi ktorzy pisza programy i inne czesto wywodza sie z biednych rodzin i ich praca intelektualna jest sprzedawana z zyskiem dla firm wiec nie p..... glupot ze jesli ktos kupi sobie d&g na rynku ukrywa ze jest biedny bo na to wplywa wiele czynnikow ! moze przerobi jeszcze poloneza na bentleya? kupionego tez na rynku ? a karte miejska pomaluje na złotą i bedzei udawal ze to złota visa... lecz sie człowieku z twojej manii szlacheckości bo widocznie jestes tak słabo wykrztałconym czlowiekiem ze nie pojmujesz istoty czlowieka sam nie powinienies zyc. skoro postrzegasz tylko szlachcicow i slugusow ktorzy urodzili sie by sluzyc... tak wiec co zrobisz jesli zaden slugus nie bedzie pracowal u ciebie albo przestana miec dzieci by nie sluzyli takim ludziom jak ty proste sam bedziesz slugusem i to najbardziej bezradnym!!!!!!!!!!! dla mnie ludzie jak ty sa Persona non grata!!!

  • ~gość
  • 2010-01-15 12:43:27

od zawsze walczyło sie ceną jak sprzedaż spadała...aale na rynku mediów JEST ZMOWA CENOWA - filmy i muzyka mają ścisle określone ceny i biada temu kto zechce sprzedawać taniej...a płyta z wytwórni kosztuje 15 pln z vat....w sklepie już 30/35......czemu więc sami nie sprzedadzą?problem jest ŻE TRZEBA WYKARMIĆ STADO PASOZYTÓW A NIE DAĆ SATYSFAKCJĘ KLIENTOWI

  • ~Wyborca PO
  • 2010-01-15 14:13:18

Jeśli ktoś z MSWiA robi taką szopkę w roku wyborczym to napewno bez wiedzy Donalda. PO nie dostało władzy dożywotnio i dobrze o tym wie, więc jak zobaczą 20 milionów wyprostowanych środkowych palców (zwróconych paznokciami w ich kierunku), to głowy polecą bardzo szybko. Dziś konferencja i kasa z lobbingu w kieszeni, jutro zamiatanie posterunku we wsi pod Lublinem. PEWNYCH RZECZY SIĘ W POLSCE PO PROSTU NIE ROBI!!

  • ~antar
  • 2010-01-15 14:21:15

Oczywiście po linii najmniejszego oporu. Przywalić tym, którzy i tak za wszystko płacą. Skoro witryna oferuje np muzykę, to ja nie mam ani obowiązku ani możliwości sprawdzania czy robi to legalnie. Od kiedy słuchanie muzyki w radiu jest karalne? Czym różni się słuchanie muzyki w radiu i w internecie? Kolejny kretyński pomysł Administracji usiłującej stworzyć wrażenie, że działa. Niestety, jak to zwykle bywa, nie tam gdzie jest to faktycznie potrzebne.

  • ~antar
  • 2010-01-15 14:32:02

Do Gość. A Ty to może jakiś szlachcic jesteś z XVIII wieku? No to Ci powiem, że mamy już XXI wiek.A może jesteś normalnym trolem?

  • ~rammy
  • 2010-01-15 14:43:08

U mnie jedyny zakupiony program to WinXpHomeSp2 300 zł swego czasu. Reszta to freeware. Office(Word,itd)? nawet nie moge na to patrzeć. Wole OpenOffice i wszyscy znajomi na to przechodzą. Bo wolą mieć legala niż pirata. Po co szarakowi Corel czy Photoshop? Ja uzywam Gimpa i też nie jestem w stanie wykorzystać jego w pełni. Obecnie na kompie mam Xp+Ubuntu. A niedługo Xp odejdzie w zapomnienie. UBUNTU + WINE kill Xp ;)

  • ~Bogna
  • 2010-01-15 14:54:21

Szanowny Panie Hieronimie Wrona, zawsze Pana lubiłam więc coś Panu doradzę. Jeśli nie potrafi Pan poprawnie skonfigurować programu p2p, zapory sieciowej czy programu antywirusowego (nawet najstarsi Górale to potrafią, Góralki zresztą też...), to chyba już czas na ustalenie stopnia niepełnosprawności z tytułu upośledzenia umysłowego. Gwarantuję, że dostanie Pan również rentę. Co prawda nie będzie ona tak wysoka jak honoraria od (pseudo)obrońców (pseudo)wartości (pseudo)intelektualnych za takie występy jak ten, ale przynajmniej nie będzie Pan musiał publicznie się pokazywać z ludźmi o marnej reputacji i udawać kompletnego kretyna. Wie Pan jak nazywa się takich, którzy się sprzedają dla kasy, a w dodatku wmawiają ludziom, że robią to wyłącznie w imię szczytnych racji? Proszę o tym pamiętać, bo prędzej czy później przyjdzie Panu wysiąść z Maybacha i stanąć oko w oko z prawdziwymi ludźmi. Pozdrawiam miłośników czarnej muzyki, Bogna

  • ~jr
  • 2010-01-15 15:33:04

Proszę zauważyć kto przede wszystkim wciąż pojawia się tam gdzie mowa o piractwie - Microsoft i jej agenda BSA. Proszę tylko przypomnieć sobie za co Microsoftowi sąd zakazał sprzedaży na terenie USA Worda. Microsft już o zarania, od DOS''a swój rozwój opiera na złodziejstwie.

  • ~qwerty
  • 2010-01-15 16:24:46

Już prawie nikt nie używa torrentów. Wszyscy siedzą teraz w pseudo społecznościowych serwisach z ogromnymi bazami pirackich kodów rapidshare, megaupload i podobnych. Nie trzeba nikomu wyłączać internetu, wystarczy wyłączyć reklamy w tych serwisach i same się zwiną. List z "delikatną sugestią" do sieci reklamowej, w którym jest dany piracki serwis załatwia sprawę. Żadna z poważnych sieci reklamowych nie będzie bronić takiego serwisu bo grożą za to ogromne odszkodowania i procesy. A wyłączanie komuś internetu to strasznie durny pomysł. Jak ktoś czyta kserowane książki to co zabronić mu czytania?

  • ~andy
  • 2010-01-15 17:10:26

Wszystkim zacietrzewionym antypiratom, tym komentującym i tym z debaty polecam ten link: http://technowinki.onet.pl/artykuly/piraci-placa-wiecej,1,3107921,artykul.html

  • ~Kierchu
  • 2010-01-15 17:31:48

A ja używam darmowego Photoshopa CS3 ściągniętego z netu z podmienionym plikiem exe i p*eprzę to, że to pseudo-nielegalne!!! Nikomu ani krzywdy nie robię ani nie ujmuję zarobków! Precz z obłudą!

  • ~bolo
  • 2010-01-15 19:13:01

Głupoty gadacie tu nie o piractwo chodzi głównie producenci oprogramowani i twórcy muzyczni zadurzą marże rozumiem własność intelektualna ale to się sprzedaje w milionowych egzemplazach dopuki ceny niebedą normalne to kazdy bedzie sciągał nielegalnie

  • ~gość
  • 2010-01-15 20:47:12

Dobrze robią ,ci hakeży byli tak sprytnii że ukradli mi całe gta sa i gta 4 ! i kilka piosenek i filmów oni wam moą nawet windowsa podpiepszyć i nawet nie będziecie wiedzieć kiedy !!!

  • klepa22
  • 2010-01-15 20:48:44

Moim zdaniem problem piractwa to głównie cena programów filmów i gier. Ceny są po prostu chore, a nikt jeszcze nie wpadł na pomysł aby ceny produktów były takie jak europejskie ale bez przeliczania po kursie. Jeśli by coś kosztowało 100 dolarów to by wtedy kosztowało 100 zloty a nie 300 i to jest główny problem. Ponadto uważam że i tak państwo i firmy zarabiają na piractwie więcej niż normalny użytkownik co ściąga pliki z netu. Wszystkie reklamy takich produktów jak programy p2p zachęcające do ściągania muzyki,filmów gier z internetu czy choćby reklamy TP Neostrady zachęcające do ściągania a wszystkie usługi hostingowe to też zarabiają na nie legalnych plikach. Krzyczą na piractwo że jest złe a legalnie można instalować programy do ściągania. A nikt nie pomyślał o tym aby internauta mógł coś pobrać to ktoś mósiałby pierwszy to udostępnić ni wydaje mi się żeby zwykły użytkownik miał dostęp np do filmu z przed premiery.

  • xxx
  • 2010-01-16 07:55:20

Zaprotestujmy!!! facebook.com/event.php?eid=277798021150 23 stycznia Plac Zamkowy 12:00 Wa-wa

  • ~altus
  • 2010-01-16 12:58:30

A HOŁDYS SIĘ JESZCZE NIE WYPOWIEDZIAŁ !!!!

  • ~Sloma
  • 2010-01-16 14:14:39

@klepa22 Jestem w UK i to co tutaj się wyrabia w np. w sklepach z grami to przegięcie. Gry na PS2 kosztowały max 35 funtów kiedyś, jako nowości, gry na PS3 są po 44-50, to jest po***ne. Owszem wystarczy poczekać trochę i cena spada, można też używaną kupić albo poszukać na ebayu. Ale taka np F1 z 2006 roku kosztuje nadal 26Ł. Inna kwestia, nie zamówisz pre-ordera po "złodziejskiej" cenie, to dostaniesz gorszą grę, albo nie pograsz online. Normalne? Nie, dlatego będę ściągał piraty... dalej. Piractwo to dla mnie nie kradzież, to tylko konkurencja, bez pośredników.

  • ~misiu
  • 2010-01-16 17:08:29

Dlaczego Rosja potrafiła wywalczyć niskie ceny programów, gier i utworów, a Polska nie? Gra w Moskwie (legalna)kosztuje w przeliczeniu na złote 7 złotych a u nas 10 razy drożej. Tak samo jest z programami.

  • ~nq
  • 2010-01-17 10:31:59

niech debatuja, im wiecej wymysla przeszkod, tym lepsze oprogramowanie bedzie dostepne do tzw. kradziezy, bo napewno znajdzie sie X osob, ktore z powodzeniem to omina. A odcinanie internetu to jakas kpina.

  • ~gość
  • 2010-01-17 13:07:49

misiu Bo u nas chciwi Żydzi rządzą. Dopóki nie pozbędziemy się ich z naszego kraju, doputy będą nas okradać.

  • ~Marek
  • 2010-01-17 18:43:52

Czyli beda musieli odciac internet ponad polowie Polakow bo zapewne tylu jest piratami.

  • ~Specjalista
  • 2010-01-17 22:21:27

Morze zamiast ścigania ludzi którzy ściągają z internetu nielegalne kopie. Państwo zaczęło by ścigać tych którzy zawyżają wartość swoich produktów (Microsoft) To ich powinno się ścigać. Poza tym odcinanie dostępu do internetu osobom które płacą regularnie abonament za tą usługę, godzi w wolność osobistą tych osób oraz jest oszustwem względem niej. Poza tym szkodliwość piractwa jest minimalna i nie dotyka społeczeństwa tak jak machlojki banków.

  • ~zra
  • 2010-01-18 01:16:40

OK, ale jak sprawiedliwie, to dla obu stron. Zepsuła mi się wideokaseta do konsoli Philipsa, to w zębach mi nową przynosić. Natychmiast albo uwolnić spod praw (nie na licencji open-source, tylko spor ścigania) albo wprowadzić do sprzedaży Windowsy 9x, 3.x i wcześniejsze.

  • ~Jozio
  • 2010-01-19 22:40:50

Wszystko rozumiem, ale jak sam Bill Gates przyznal sie do sciagania pirackich filmow z neta to cos jest nie tak.

  • ~gość
  • 2010-01-20 13:09:49

Jozio A kiedy to wujek Bill się przyznał i gdzie o tym pisze?

  • ~Boncek
  • 2010-01-22 19:26:50

No cóż, widzimy tylko w jakiej iluzji żyjemy. Banda niedouczonych i niedoinformowanych kolesi z poklaskiem zainteresowanych grup lobbujących próbuje wykorzystać swój samozwańczy pseudoautorytet do wypromowania bądź narzucenia określonych regulacji prawnych i wykonawczych mający na celu jeszcze bardziej zniewolić swoich murzynów. Dodatkowo poprzez szum medialny tworzony wokół siebie próbują zdobyć status grona opiniotwórczego. Niestety ***** nigdy nie będzie dobrze gdy tłumoki przy władzy. Najlepsze jest to że każdy kto ma trochę oleju w głowie wie o co chodzi ale tylko jeden na 1000 nie przemęczy się publicznie oddając swój głos w danej sprawie. Pomijając te miliony zombie z wypranymi mózgami właśnie przez takie "grupki opiniotwórcze". Sapere aude!

  • gość
  • 2010-12-09 21:33:33

Nie mam pojecia czy to cos da,ale na pewno ludzie powinni wystrzegac sie nielegalnego oprogramowania,zwarzywszy na takie sceny jakie mozna zobaczyc na oni-nielegalni.pl

  • nick...
  • 2012-03-12 03:27:24

pisze:E tam, nie zamkną a nawet jeśli, to ludzie wymyślą coś ignneo. Bo ja wiem jakieś gołębie pocztowe, listy w butelce? Coś nam pomoże zastąpić to i owo. Przecież nie po to każdy ma wolność, żeby mf3c ją ograniczać innym, prawda?

  • nick...
  • 2012-03-12 08:15:37

"ale odrozniam nyawrtpe stanowisko osoby od stanowiska urzedu, ktory reprezentuje:)"To chyba dowcip, nie? Proszę googluj troszkę o Merkel i Iraku. Nie musiała zająć oficjalne stanowisko, bo rf3wnież wielu z jej partii było przeciwko wojnie. Ona była ZA - prywatnie jak i oficjalnie. Zapewniam:)A jeśli nie, to ja bym się zastanawiała, dlaczego Kaczyński na to nie zwrf3cił uwagę - bo to by jeszcze gorzej o niej świadczyła niz namf3wić go na to samo stanowisko co niemiecki rzad, nie sadzisz?

  • nick...
  • 2012-03-13 10:43:26

sP8YH7 ziffnouunaic

  • nick...
  • 2012-03-14 03:11:27

Pawle, dzięki, wczoraj jakieś zaćmienie umysłu mnie dopadło. Pewnie po zzpejrreniu komentarzy na Wykopie.Jacek, link dodany.

  • nick...
  • 2012-03-14 05:10:03

Myślisz że za darmo oda wertowała stare orzcniki "Washington Post" ?moze po prostu lubi i ma czas?dla mnie bez przyblizonej daty rozmowy w hawelce to bicie piany. i ja bije:). jesli rozmowa byla w latach 2002-2004 to kim wtedy byl kaczynski? szefem partii z kilkudziesiecioma poslami? jesli w 2 pol 2005 ( znaczenie jego rosnie) to wszystkie frukty byly juz rozdane v. kpkonrad z 00:52. my co prawda bylismy do 2008 ale ona w uscisku z spd zapomniala, ze rura polnocna ja uwiera a co dopiero mowic o iraku:)

  • nick...
  • 2012-03-14 05:10:56

Jak oglądałem twoje rysunki to inmypozrpałem sobie natychmiast moje dociekania związane z widzeniem formy i światłocienia, -ach co to były za czasy.Walka z zapamiętaniem kształtu i doniesieniem wrażenia na papier zanim rozmyło się w pamięci.Co do muzyki to masz oczywiście racje Kronopio. Mam pianino i tęsknie za czymś nie pozwalając sobie na ćwiczenia. Corki grają na nim i się jakoś strasznie ciesze gdy trzaskają paluchami po klawiszach. Grałem trochę na gitarze jako dzieciak i czasami brząkam na pianinie. Nie znając nawet nut wciskam je na ślepo dziwiąc się ,ze takie klawisze tyle harmidru mogą zrobić. Ćwiczyłem grę przez miesiąc na skrzypcach ,starając się zrozumieć moje tęsknoty do muzyki. hm.Raz nawet zdarzyło mi się wyciagnac coś z pamięci i zagrać utwf3r na harfie nie mając żadnego pojęcia o tym instrumencie.. O dziwo grałem jak stary, rozumiejąc wspaniale muzykę. Trwało to nie długo ale wystarczająco bym sobie inmypozrpał wtedy ukryte gdzieś w głębi pamięci muzykowanie.Powaliło mnie wtedy postrzeganie dźwiękf3w jako przedmiotf3w.Pojawiały one mi się w wyobraźni nie stanowiąc żadnej tajemnicy.Z zamkniętymi oczami szarpałem struny nie zastanawiając się skąd znam instrument.

reklama

Popularne produkty

Nokaut

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, Networld
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001