Reklamacje sprzętu - rzecznicy konsumentów wciąż zapracowani

7 września 2009 12:20 Ludwik Krakowiak
Prawo konsumenta do reklamacji sprzętu RTV/AGD, komputerów i telefonów komórkowych pozostaje jednym z obowiązków najczęściej niedopełnianych przez sprzedawców - wynika ze statystyk Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
PC World - Interwencje

Interwencje PC World skupiają się na sprawach, które niepokoją i bulwersują. Piętnujemy arogancję, złą wolę, zwykłą głupotę i absurdy codziennego życia użytkowników nowych technologii. Komentujemy nadzwyczajne sytuacje i zdarzenia. Wyjaśniamy wątpliwości. Omawiamy problemy, które być może dotyczą także ciebie!

Przydatne linki:
UOKiK opublikował dane statystyczne dotyczące działania miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów w 2008 r. Z informacji Urzędu wynika, że w ub. roku rzecznicy udzielili ponad 300 tysięcy porad, a w niemal 50 tys. przypadków podejmowali interwencje na rzecz konsumentów.

Okazuje się, że klienci najczęściej zgłaszali się do miejscowego rzecznika z powodu problemów z prawem do reklamacji zakupionych dóbr (głównie - niezgodnych z umową kupna-sprzedaży). W pierwszej "piątce" rankingu znalazły się aż trzy kategorie towarów z segmentu urządzeń elektronicznych: sprzęt RTV i AGD (3. miejsce, 28 664 porad), telefony komórkowe (4. miejsce, 12 697 porad) i sprzęt komputerowy (5. miejsce, 12 404 porad). Na pierwszej i drugiej pozycji znalazło się obowue i wyposażenie wnętrz.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w wypadku odrzucenia przez sprzedawcę reklamacji, klient powinien zgłosić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznicy udzielają bezpłatnych porad telefonicznie, pocztą e-mail lub w biurach.

Można też złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Sądu Polubownego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. UOKiK podejmuje decyzję o interwencji wtedy, gdy dochodzi do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

"Konsumenci są coraz bardziej świadomi przysługujących im praw i wynikających z tego obowiązków. Zwiększają się również ich oczekiwania i zapotrzebowanie na skuteczną pomoc. Cieszy fakt, że wielu z nas wie, gdzie jej szukać - świadczy o tym wzrastająca liczba udzielonych informacji" - czytamy w oficjalnym komunikacie Urzędu.

Więcej informacji: UOKiK


Komentarze (2)

  • **
  • 2009-09-12 19:43:55

Ten kto to pisal do pcworda nie ma pojecia jak masowo sa lamane prawa konsumenta i ze nie uzyska sie pomocy w tak zwanych panstwowych poradnictwach. Jedyny serwis ktory realnie i skutecznie pomaga konsumentom to e-konsument.pl

  • MQ
  • 2009-10-24 21:13:41

** : Reklama? :P

reklama

Popularne produkty

Nokaut

  Rekomendacje

reklama
Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, CIO, Networld
© Copyright 2014 International Data Group Poland S.A.
02-092 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 18a
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001