Opera 10 alpha - szybsza i w pełni zgodna ze standardami

4 grudnia 2008 13:56, Ludwik Krakowiak
Producent przeglądarki internetowej Opera, jednej z ciekawszych, aczkolwiek chyba nieco niedocenianych aplikacji tego typu, ujawnił kilka szczegółów dotyczących kolejnej poważnej aktualizacji tego narzędzia. Norweska Opera Software zapowiada, że najbliższe "duże" wydanie przeglądarki, oznaczone numerem 10 wyposażone zostanie w udoskonalony silnik renderujący, co znacznie zwiększy szybkość działania aplikacji.
Producent informuje, że unowocześniona wersja silnika - Presto 2.2 - zapewni Operze 10 znaczny wzrost wydajności renderowania stron internetowych, sięgający nawet 30 procent, w porównaniu do zastosowanego w Operze 9.5 silnika Presto 2.1. To nie jedyne zalety, na jakie zwracają uwagę Norwegowie. Opera 10 alpha uzyskuje również wynik 100 punktów na 100 możliwych w teście zgodności przeglądarek ze standardami sieciowymi, Acid3. Nasze redakcyjne testy potwierdziły te zapowiedzi.

Opera 10 alpha popisowo przechodzi test Acid3Kliknij, aby powiększyćOpera 10 alpha popisowo przechodzi test Acid3

Opera 10 alpha zawiera moduł sprawdzania pisowni wpisywanego w oknie przeglądarki tekstu. Aplikację wyposażono w komponent odpowiedzialny za automatyczne pobieranie i instalowanie nowszych wersji. Wbudowany w "dziesiątkę" moduł Opera Mail dysponuje zaś opcją formatowania e-maili w postaci dokumentów HTML. Zmian doczekał się także zestaw narzędzi deweloperskich w przeglądarce, Dragonfly (pobierany oddzielnie), wprowadzający dalsze usprawnienia w debugowaniu stron WWW oraz umożliwiający edycję struktury DOM.

Wydanie beta przeglądarki ma ukazać się na początku przyszłego roku. Pełnego wydania Opery 10 należy spodziewać się także w 2009 r. Zanim to nastąpi, zapraszamy do testowania wydanej właśnie wersji alpha (niestety producent opublikował jedynie anglojęzyczną wersję przeglądarki).

Opera 10 alpha jest dostępna do pobrania z działu IDG Download - mogą ją instalować posiadacze systemów operacyjnych Windows.

Uwaga: wydanie alpha to wczesna wersja testowa, która może zachowywać się niestabilnie.

Więcej informacji: Opera


Komentarze (67)

  • ramones59
  • 2008-12-04 14:30:41

Jednak wolę IE7, a Opera nowa raczej mi jakoś do gustu nie przypadła.

  • tad
  • 2008-12-04 14:54:21

a co z obsługą całej reszty?

  • q23
  • 2008-12-04 15:37:44

Jest jakaś planowana data wydania wersji ostatecznej?

  • max
  • 2008-12-04 15:40:53

zapraszamy też Scooby^''ego, Pawlika oraz viśteka. Niech "wszyscy" użytkownicy internetu napiszą, co mają ciekawego do powiedzenia o Operze. Ja czekam na dziesiątkę, bo z 9.5 mam drobne problemy, choć sama przeglądarka jest bardzo dobra. Co do renderingu - w zasadzie identyczny jak w FF3, co do szybkości - może minimalnie niższa (cały czas mówię o O9). Funkcjonalnie bardzo dobry program.

  • emool
  • 2008-12-04 16:53:23

A ja poczekam aż mi z Operą moja Orca zacznie gadać... ale to pewnie w wersji 12 :(

  • ~gość
  • 2008-12-04 17:20:28

@ramones59 Ktoś cię wogóle słucha śmieciu? Będziesz tu Micro$oft promował... 200 tys jesteście nam winni. To tak Microsoft wspiera młodych programistów? Pewnie Vista was już doszczętnie zrujnowała.

  • ~gość
  • 2008-12-04 17:46:54

własnie piszę komentarz z tej Operki i zapowiada sie bardzo dobrze :)

  • Bosman
  • 2008-12-04 18:43:12

"Jednak wolę IE7, a Opera nowa raczej mi jakoś do gustu nie przypadła." Gdyby nie Firefox używałbym Opery tak jak kiedyś. Być może znowu zacznę jeśli 10-tka okaże się strzałem w dziesiątkę. Natomiast powiedz mi co takiego ma Internet Explorer ver. 7 ?

  • MJ
  • 2008-12-04 19:26:56

@~Gość (IP: 83.24.169.4): A Tobie co do tego, że podoba mu się IE7? Jak lubi, niech używa. Sam też korzystam z IE7, nie zamierzam przesiadać się na Operę ani FF (co nie oznacza od razu, że uważam je za kiepskie przeglądarki).

  • ~gość
  • 2008-12-04 19:42:31

@89.228.151.105 nie wysilaj się

  • ~gość
  • 2008-12-04 20:34:20

"@ramones59 Ktoś cię wogóle słucha śmieciu? Będziesz tu Micro$oft promował... 200 tys jesteście nam winni. To tak Microsoft wspiera młodych programistów? Pewnie Vista was już doszczętnie zrujnowała." To, że ramodes59 woli IE7 niż Operę to nie musisz odrazu po nim jeździć. Tak się zachowujesz jak byś był dzieckiem neostrady. Też kompletenie niezgadzam się z ramodes59, ale to nie znaczy, że trzeba go odrazu wyzywać od śmieci. Jak już masz ochotę coś napisać, to lepiej mu wytłumacz dlaczego IE7 to badziew w porównaniu z Operą.

  • ~gość
  • 2008-12-04 20:42:35

nie wysilaj się

  • emzol
  • 2008-12-04 20:56:39

Mam nadzieję, że z tą szybkością Opery, to będzie prawda, bo obecna wersja działa ze dwa razy wolniej od poprzedniej i od Firefoksa. Wydaje mi się, że nawet IE 7 jest od niej szybszy, ale używam Opery obok pandy. Opera szybciej się uruchamia i zżera mniej zasobów (przynajmniej u mnie) i ma dość wygodny menedżer pobierania plików. Generalnie fajna przeglądarka i mam nadzieję, że dziesiątka będzie jednak szybsza od dziewiątki, bo na dziewiątce się mocno zawiodłem :( Jeśli chodzi o standardy to pewnie dali jakąś optymalizację dla Acida, ale mam nadzieję, że tak nie jest... @ramones59 To naprawdę ty, czy ktoś się pod ciebie podszywa? Normalnie zdanie z prawidłowym szykiem, brak rażących błędów, nie szczekasz, że ci, co mają Operę, to złodzieje kradnący pomysły z IE, nie psioczysz na Linuksa... Dziwne...

  • polak
  • 2008-12-04 20:57:41

chcecie wiedzieć co takiego ma IE7.... prosze bardzo. IE7 bardzo rozwija wyobraźnie użytkownika... strony tworzone zgodnie ze standardami wyglądające jak należy pod WSZYSTKIMI innymi przegladarkami (testowane: ff2, ff3, O8, O9, Cr(e)) pod IE nie wyglądają wogóle podobnie do tego co było zrobione :)... To jest piekne... IE7 przeglądarka dla (c)humanistów - rozwija wyobraźnię

  • polak
  • 2008-12-04 21:03:28

co do samej operki.. Zawsze używałem jej jako testera dla moich stron... Po prostu wolałem inne przeglądarki... W sumie gdyby Netscape żył i był leciutki jak kiedyś to byłby mój nr1. Przyznam że opera ma zbyt dużo bajerów... Program pocztowy.. po co mi to, mam inny lepszy :). Jedno jest pewne, bardzo się cieszę ze programiści starają się aby silniki przeglądarek były 100% zgodne ze standardami.

  • Pawlik
  • 2008-12-04 21:16:51

max ty jeszcze mnie pamiętasz? ;] Co do Opery to jak narazie pozostawia konkurencję daleko w tyle :P

  • ~gość
  • 2008-12-04 21:36:17

Zgadzam się, że Opera pozostawia konkurencje daleko w tyle i sam też jej używam. Jest najlepsza, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast używam ostatniej dobrej i sprawdzonej wersji 9.27, gdyż obecne nowsze i pamięciożerne wersje i jeszcze ze s*ieprzonym interfejsem graficznym nie nadają się do użytku. Jeśli jednak, kolejne wersje pozostaną takie jak obecnie, to chyba tylko przy tej zostanę.

  • whoop
  • 2008-12-04 21:36:56

Opera 9.5 jak dla mnie to: + transfery uporządkowane w zakładce + klient poczty + gesty myszy obslugiwane natywnie + zamknięte zakładki można łatwo otworzyć na nowo i to z zachowaną historią przeglądania + synchronizacja poszczególnych instalacji + notatki, widżety i inne pomniejsze bajery - aktualizacja to w zasadzie kolejna instalacja - brak modułu sprawdzania pisowni Widać od wersji 10 nie będzie już powodu żeby się nigdzie przesiadać :) szybko zbliżają się do idealnego narzędzia do przeglądania internetu.

  • psz
  • 2008-12-04 21:40:14

Doczekamy się zlewu kuchennego w Operze? Mozilla nie chciała... :)

  • Firemark
  • 2008-12-04 23:20:16

Ja lubie opere - wszystko mam w jednym palcu:D Ale wy wolicie przereklamowaną mozille :(

  • doa
  • 2008-12-04 23:34:58

jakby jeszcze w powiększeniu działała szybciej, może CUDA albo inne OpenGl by pomogło. Nie wiem tez czy to wina opery, ale Onet i inne krowy obciążają mojego leciwego Athlona 3000+.. ehh komp do przegladania netu.. nawet to nie..

  • Artur
  • 2008-12-04 23:46:04

Odkąd pojawiła się wersja 9 Opera to moja podstawowa przeglądarka w systemie i nie tylko moja - mam pięcio letniego synka, który juz zalicza swoje początkowe przygody z internetem (przeważnie grając w gry flash) od samego początku używał Opery i tak się do niej przyzwyczaił, że czasami jak mu jakaś stronka nie łądowała się dobrze to woła mnie żebym mu włączył ją w IE ale jak skończył ją przeglądać wracał do surfowania w Operze :) nijak nie mogłem go przekonać żeby używał IE jak siedzi na stronach z grami flash.... Dobrze, że problem sam się rozwiązał i Opera już dobrze współpracuje ze wszystkimi wtyczkami Adobe :) Całe szczęście

  • .
  • 2008-12-04 23:55:13

Znowu opera będzie przechodziła kolejny test Acid, a całą resztę stron będzie błędnie renderowała? Mam nadzieję, że coś w tym kierunku się zmieni, bo Opera 9.xx to porażka pod tym względem. Kiedyś używałem Opery, bo pracowała szybko i stabilnie, ale z w/w powodu postanowiłem zrezygnować.

  • tad
  • 2008-12-05 00:02:03

przykład z dnia wczorajszego. Dla testu użyłem Opery 9.52 oraz 9.62 oraz 9.50 na innym komputerze. Ściągałem za ich pomocą po 11 większych plików (obrazy płytek) przez parę godzin. Po ok. 100 minutach, obie przeglądarko-ściągarki zajmowały po 99-100% pamięci operacyjnej. Przerwanie ściągania było upierdliwe (1-2minuty czekania na Pentium IV i na Core2Quad z odpowiednio 2 i 4GB RAM). Zamknięciu przeglądarek zajątość pamięci spadła do ok. 19 i 14 procent. Podobny test robiłem pół roku temu. I to by było na tyle z korzystania z Opery przechodzącej pięknie test Acid3 ale co ponadto w praktyce - nic tylko jakieś standardy bardzo ważnych komisji kanapowych. A może tak obsługa istniejących stron.

  • ramones59
  • 2008-12-05 00:34:32

do @"enzol" Tak to Ja i tylko zmieniłem IP bo mam szybszy net z UPC i zrezygnowałem z Aster. Już wcześniej napisałem że skończyłem pisanie zaczepek. A z linux jak z linux,miałem przygodę z nowym Ubuntu i posypał się biedak przy pierwszej mojej zmianie w ustawieniach :(

  • varciasz
  • 2008-12-05 01:34:31

Operka ma niestety kilka wad ale dla mnie jest w tej chwili nr 1. Ogolnie to wszystkie obecne przeglądarki z wielkiej trójki są dobre i mozna ich używać na codzien więc nie ośmielę się żadnej krytykować. Szkoda tylko troche że tak mało osób zauważa Operę Pozdrawiam

  • Adam
  • 2008-12-05 02:59:15

Cóż jeszcze jej trochę brakuje do Safari.

  • j
  • 2008-12-05 08:26:32

Oper zawsze ceniłem jako przeglądarkę i zawsze ma ją zainstalowaną na kompie, niestety FF przebija ja możliwościami. Mam na myśli łatwe w instalacji i zarządzaniu dodatki. Przede wszystkim walczące ze spamem w internecie, czyli reklamami: AdBlock, RIP, NoFlash Noscript (pakiet obowiązkowy). Opera się nie zdobędzie na coś takiego, bo sama istnieje w zasadzie dzięki reklamom i dlatego będzie tylko tą druga przeglądarką. Dobrze, że dodali moduł sprawdzania pisowni, bo to był jeszcze jeden powód, dla którego przesiadłem się na FF.

  • krecik
  • 2008-12-05 09:48:31

Moje zdanie najlepiej uzywać przeglądarek które maja swój własny silnik napędowy nie zależny od systemu na jakim pracują a I7 na pewno współmiernie działa z systemem operacyjnym

  • max
  • 2008-12-05 10:20:39

re Pawlik: a pewnie, że cię pamiętam:) Teraz mamy tu nowych orędowników jedynie słusznej idei, ale zasługi tych starych nie zostały zapomniane;)

  • cccc
  • 2008-12-05 10:43:18

no zobaczymy co wyjdzie bo 9.5 ma sporo problemow ze stronami - wiele stron zle sie wyswietla - nawet idg

  • Pawlik
  • 2008-12-05 11:01:09

max najwyraźniej nie zrozumiałeś tego co chciałem kiedyś tu przekazać. Ja akurat walczyłem tutaj z jedyną słuszną ideologią ;]

  • mic
  • 2008-12-05 11:38:55

Operka jest fajna ale mi brakuje jednej rzeczy, mianowicie "podpowiedzi" czy jakoś tak to się nazywa. Chodzi o to, że jak ponownie wpisuję jakieś słowo w okienko formularza na stronie, to przeglądarka powinna zaproponować to co wcześniej było wpisane. Tak robi IE i Firefox. Być może gdzieś można to włączyć, ale ja nie wiem jak.

  • zoska
  • 2008-12-05 11:59:09

może w końcu dadzą import/ eksport listy ''zablokowana zawartość''.....

  • max
  • 2008-12-05 12:04:57

re Pawlik: bardzo Cię przepraszam, ale czyżbym mógł się tak totalnie pomylić? Wydawało mi się, że użytkownik o nicku "Pawlik" był właśnie wielkim orędownikiem Microsoftu i przeciwnikiem wszystkiego co M$ w nazwie nie miało. Jeśli pomyliłem osoby (lub nie zrozumiałem intencji), to przyjmij moje przeprosiny, widać pamięć już nie ta:)

  • Patro
  • 2008-12-05 12:56:32

Dlaczego taka dobra przeglądarka jak Opera jest pozbawiona najbardziej podstawowej funkcjonalności, a mianowicie zapamiętywania danych formularzy???

  • aix
  • 2008-12-05 13:13:15

Opera jest jedyną konkurencją dla Firefoksa. Zaś użytkownicy IE, którzy są teraz nie wiedzą, że aby mieć coś lepszego to trzeba chcieć zmienić coś na coś lepszego. Firefox i Opera są inne od IE, ale po krótkim etapie przyzwyczajenia nie będziecie chcieli wrócić. Tak jak z volkswagena przesiadasz się do Hondy dziwisz się, że jest inna, ale później ... nie ma powrotu.

  • Sa
  • 2008-12-05 16:31:08

IE7? Buahahahaha a w wersji 8 wprowadzą nową funkcje - licznik ile osób odwiedziło twój komputer. Ludzie puknijcie sie w te swoje drune łby bo mam razenie, ze wiekszosc to inwalidzi umyslowi wiedzace o komputerze tyle ile człowiek za kamienia łupanego. W jakim wy świecie zyjecie? IE7 to szmatławiec - test ACID 3 przeszedl zbierajac az 14 punktów na 100 buahahahha. Wnioski wyciagnijscie sami bo o bezpieczenstwie w IE to nawet sie nie bede wypowiadał.

  • Pawlik
  • 2008-12-05 18:48:29

max nigdy nie byłem orędownikiem MS tylko... przeciwnikiem pchania ideologii opensource gdzie się tylko da. ;] Dowolna krytyka idei wolnego oprogramowania, jej szerzenia czy też samego oprogramowania jest tutaj(i nie tylko) odbierana jako działanie na rzecz MS... więc się nie dziwię że uważałeś wszystko to co pisałem za działania marketingowe mające na celu wypromowanie produktów MS. ;]

  • slepiec
  • 2008-12-05 21:36:07

Patro, cccc : przecież opera ma zapamiętywanie formularzy ? nie wyłączyliście ich ?

  • slepiec
  • 2008-12-05 21:44:16

porównanei czasów acid3 : opera 10 alfa = 2.3 s (100/100) opera 9.61 = 5.22 s (85/100) firefox 3.0.4 = 12.46 / 7.43 s (69/100) po dwa czasy dla ff3 bo zawiera on moduł optymalizacji już raz włączonych javascriptów, za drugim włączeniem jest szybciej ie8beta - nie widac czasów bo okno z błędami zajęło całą stronę :D (21/100)

  • .
  • 2008-12-05 23:54:21

@slepiec Tylko co mi po tym, jak szybko przeglądarka przechodzi test Acid3, skoro taka Opera normalne strony otwiera wolniej (choć czasami dorównuje) FF? A przy tym cudna Opera strony generuje z samymi błędami...

  • m_gol
  • 2008-12-06 04:18:43

@ slepiec: ad ie8beta - okienko z wynikami można też otworzyć jako normalną stronę, w tabie - po prostu wciśnij [Shift] podczas klikania na pytajnik w Acid3. @ .: Jakieś konkrety? Zawsze mi się wydawało, że to Opera otwiera wszystko najszybciej. I jest jedną z najlżejszych przeglądarek. Choć osobiście wolę Fx3. ;)

  • Mors
  • 2008-12-06 16:27:26

Polski interfejs uzyskuje się poprzez podlinkowanie pliku polskiego interfejsu z wersji 9,6x

  • pio666 Mlawa
  • 2008-12-06 22:35:25

a ja jestem zadowlony z opery od kąd ją poznałem . tzn. kilka lat temu co nie znaczy że nie znam innych przeglądarek ale opera ma taką " ludzką twarz" kilka klików i ją masz. FF jest te best IE jaki każdy widzi a operą nikt nie poszydzi . hey.

  • Chudy
  • 2008-12-07 01:37:30

Jak można w ogóle używać tego najgorszego syfu, jakim jest IE? Nie rozumiem takich ludzi. Chyba tylko masochiści używają tej przeglądarki, gdy wiedzą o istnieniu innych.

  • marcin
  • 2008-12-07 09:13:08

Opera jest szybsza od FF, tutaj się zgodzę. Nie wyświetla jednak poprawnie wszystkich stron. Klient poczty jest przeładowany i nieintuicyjny. Korzystam z "przereklamowane" FF3....

  • DangerZONE
  • 2008-12-07 17:26:59

A teraz trochę informacji o spisku dotyczącym przeglądarki Opera. Jak moze niektórzy zauważyli, wiele stron z różnymi aplikacjami internetowymi, np. "cudowne" Google badź Yahoo nie posiada wpełni obsługi tej oto przeglądarki. Wiele stron, np. Interia (przykładowo część Poczta) także nie obsługuje tej przeglądarki tak jak to powinno być. Aktualnie wszyscy projektuja strony internetowe tylko pod IE i FF. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta. Przeglądarki te dopuszczają wyświetlanie stron na których są błędy w ich konstrukcji. Natomiast Opera błędów takich nie lubi, a nawet nie toleruje, przez co wyświetla strony "naprawdę jak powinny wyglądać". Programiści Opery uznali że nie warto robić kolejnej przegladarki, która będzie wyświetlać "błędne" strony. Webdesingerzy i webmasterzy powinni nauczyć się wreszcie POPRAWNEGO PISANIA STRON INTERNETOWYCH. Ja osobiście od kilku lat uzywam tylko i wyłącznie tej przeglądarki, choć na komputerze mam też inne przeglądarki, gdyż sam tworze strony internetowe i potrzebuje ich do testów, lecz i tak poprawność wyglądu i działania sprawdzam na Operze.

  • Inszy
  • 2008-12-07 22:55:22

Od dwóch dni siedzę na Operze 10 i co się dało zauważyć, to zwiększenie prędkości ładowania stron oraz uruchamiania programu. Co ciekawe nie odczuwam żadnych problemów ze stabilnością - ta alfa zachowuje się póki co jak wersja ostateczna. Jedyne co razi, to brak spolszczenia do wersji 10 (stare jednak nie wszystko pokrywa) oraz polskiegio modułu sprawdzania pisowni. Niech dodadzą i napiszą, że to beta ;)

  • max
  • 2008-12-08 09:48:38

re Pawlik: a, to cieszę się, że to sobie wyjaśniliśmy:) Ja też jestem przeciwnikiem pchania opensource WSZĘDZIE (np. do benchmarków;)), sam piszę oprogramowanie closed-source za pieniądze (i trochę open source''u dla przyjemności). Jestem natomiast zagorzałym przeciwnikiem pchania rozwiązań Microsoftu wszędzie, gdzie to możliwe (lub nawet niemożliwe). Jak już nie może być free/open to niech będzie jakiś *nix. Uzasadnienie takiej tezy zajęłoby trochę więcej niż kilka linijek, więc sobie podaruję. Zresztą pisałem tu o tym nie raz.

  • tomgab
  • 2008-12-08 17:51:20

Rzeczywiście. Opera 10.0 jest superszybka. Doinstalowałem sobie polski język i ma wersję 10.0 pl.

  • tomgab
  • 2008-12-08 18:09:01

Pół godziny zabawy z Opera 10.00 Alpha i jestem w szoku. Naprawdę ta wersja pokonała wszystkie przeglądarki które ukazały się dotychczas na rynku. Jestem pełen podziwu dla programistów z Norwegii. Super, super. Daje 10 pkt za Operę 10.00.Alpha. Wersja finalna będzie napewno jeszcze lepsza.

  • max
  • 2008-12-09 09:45:47

Fajnie wam komentarze pourywało;) To jakiś nowy styl? Coś jak RoShOfFiUtKiE BlOgAsKi? :P

  • max
  • 2008-12-09 10:17:58

Już przywrócone... :(

  • ~gość
  • 2008-12-09 14:04:03

''niestety producent opublikował jedynie anglojęzyczną wersję przeglądarki'' niestety bierze się i bekapuje angielski plik językowy, bierze się ściąga w miarę najnowszy plik polskim, którym plik angielski podmieniamy nadając mu, polskiemu, nazwę oryginału ang, dociągamy słowniki i mamy po 3 min. pracy wersję polską (kiedyś było łatwiej ale ta wersja nie zapamiętuje pliku pl a bez ang nie startuje).

  • fffatman
  • 2008-12-09 14:05:42

Przepis jest mój, czyli fffatmana, ale zapomniałem się podpisać.

  • ~gość
  • 2008-12-09 14:45:50

@ramones59: są różne zboczenia, których się nie leczy @tad: całego czego? @emzol: dziesiątka jest very turbo @~Gość: "Natomiast używam ostatniej dobrej i sprawdzonej wersji 9.27, gdyż obecne nowsze i pamięciożerne wersje i jeszcze ze s*ieprzonym interfejsem graficznym nie nadają się do użytku." Jakiś problem se zrobić własny? @ramones59: a ty umiesz zmieniać ustawienia|"? mam kumpla, który "umie" - jak mu się coś nie podoba, to nap........ w klawę jak popadnie i nigdy mu Ubu nie padł. @tad: "przykład z dnia wczorajszego." masz problem z windą a nie z operą, dziecko @j: zanim napisze się bzdury, czego opera "nie ma" (niby AdBlocka, RIPa, NoFlasha i Noscripta) wypada się nauczyć obsługiwać operę. @cccc: to nie jest problem z operą a z webmasterką i pisaniem stron pod win i ie @zoska: "może w końcu dadzą import/ eksport listy ''''zablokowana zawartość''''" to się nazywa zrób backup @Patro: następny specjalista od opery inaczej od kiedy opera NIE zapamiętuje formularzy i NIE wypełnia automatycznie? @.: akurat strony otwierać to opera otwiera bardzo szybko i ff3 do niej daleko (wiem, bo używam głównie ff3).

  • j
  • 2008-12-12 09:03:03

@Gość 86.202.129.8 Opera daje możliwość osiągnięcia takich efektów jaki dają te wtyczki do FF które wymieniłem, ciekaw jestem tylko kolego, czy człowiek, dla którego wyrażenie "ścieżka dostępu'' i "edycja pliku konfiguracyjnego" znaczy tyle samo co "leć na księżyc" to zrobi. Kluczowym słowem jest właśnie "nauczyć", bo w FF niczego uczyć się nie trzeba, wystarczy dwa razy kliknąć i masz zainstalowany i skonfigurowany dodatek. Prezentujesz podobne podejście do tematu, jak zagorzali zwolennicy wszelkich ...uxów - "to super program, tylko nie dla lamerów". Sek w tym, że 99% użytkowników komputerów to lamerzy i podstawową cechą programów dla lamerów jest prostota obsługi, nawet czasami kosztem wydajności. Opera to doskonała przeglądarka, szybka i dająca olbrzymie możliwości konfiguracji ALE ZAAWANSOWANYM użytkownikom. Niestety nie każdy ma czas, chęci i umiejętności spędzić pół dnia (przysłowiowe, bo ktoś się jeszcze przyczepi, ze jemu to zajmuje 10 minut - o 9 za długo zresztą ;) ) na konfiguracji adblocka, nawet jeżeli potem działa on 3 razy szybciej i sprawniej niż w FF.

  • dot
  • 2008-12-19 12:41:29

@j Piękny wywód, ale... To właśnie po instalacji Opery masz ją gotową do użycia, bez potrzeby doinstalowywania kilkunastu dodatków. Opera jest dla "lamerów" ale także dla userów bardziej zaawansowanych. Pozdrawiam.

  • miska9000
  • 2008-12-20 09:46:59

jest wersja pl wystarczy mieć poprzednią opere i skopiować folder pl do folderu gdzie folder en i zmienić język

  • NiKO
  • 2009-01-09 10:36:30

Od dawna korzystam z Opery, jednak od pewnego czasu przeglądarka ta lubi przestawać reagować i w tym czasie zajmuje 100% zasobów komputera, komputer w tym czasie po prostu zamiera na długi czas dopóki proces nie ulegnie zamknięciu.

  • mariner
  • 2009-01-18 13:20:04

Jestem wielkim entuzjasta Opery.10tha wydaje sie na razie rzeczywiscie szybsza i wygodniejsza choc generalnie bardzo lubie Opere i jej funkcjonalnosc. Polecam w kazdym razie fanom Opery.TRoche szwankuje tu i tam ale to sa drobiazgi.Podejrzewam ze w wersji Beta juz ich nie bedzie.I jest szybsza of FireFoxa3 ,rzeczywiscie !

  • Shape
  • 2009-02-13 22:02:34

Opera jest genialna pod każdym względem. FF przy niej to sztywniak, a IE prymityw.

  • req
  • 2009-02-15 13:21:26

Bosman ---> mój ojciec zawsze powtarza: "Jak ktoś chce być głupi to mu nie broń" xD

  • taki
  • 2009-03-16 21:26:27

chamstwo się szerzy i tyle... Trochę więcej kultury...

  • 0linux0
  • 2009-03-17 17:00:45

dziadostwo,wywaliłem a miała być taka szybka....

  • rod57
  • 2009-06-04 18:11:54

tak,ja rozumiem że opera jest dla niektórych zbyt trudna w obsłudze a najbardziej trudna w obsłudze jest dla komunistów

reklama

Popularne produkty

Nokaut

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin
Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Serwisy IDG - Reklama -
© Copyright 2011 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001