Black Point: "Nasze kartridże są wydajniejsze niż HP"

18 listopada 2008 16:08 Ludwik Krakowiak
Polski producent materiałów eksploatacyjnych do drukarek, Black Point, zaprezentował rezultaty specjalistycznych testów porównawczych, przeprowadzonych w niemieckim instytucie badawczym Innovationstechnik. Wynika z nich, że wydajność kartridży z czarnym atramentem Black Point jest średnio trzykrotnie wyższa od oryginalnych kartridży HP.
Inżynierowie Innovationstechnik porównali dwa atramenty Black Point - czarny BPH 21 i barwny BPH 22 oraz analogiczne produkty HP - 21 i 22. Do przeprowadzania testu (zgodnie z normami ISO/IEC 24711 i - badanie średniej wydajności wkładu atramentowego - oraz ISO/IEC 24712 - zestaw stron testowych) wykorzystano trzy drukarki HP Deskjet D1460, pracujące równocześnie. Na każdej z drukarek wypróbowano 6 wkładów czarnych i 6 kolorowych.

Dlaczego do testu wybrano właśnie te modele drukarek? Przedstawiciele Black Point przekonują, że zdecydowano się na produkty HP, gdyż jest to obecnie lider sprzedaży urządzeń drukujących, a wymieniony wcześniej model (podobnie jak testowane atramenty) jest jednym z najpopularniejszych dziś wśród klientów.

W toku przeprowadzonych testów ustalono, iż przeciętna wydajność kartridża HP21 wynosi 200 wydrukowanych stron, podczas gdy w wypadku kartridża BPH21 wyniosła ona 642 strony. Różnice w wydajności kartridży barwnych były mniejsze, ale i tak na korzyść polskiej spółki (odpowiednio 153 i 341 stron wydruku). Pod względem jakości wydruków nieznacznie lepsze okazały się produkty HP. W sześciostopniowej skali jakości instytutu Innovationstechnik (gdzie 1 to jakość idealna, odpowiadająca wzorcowi matematycznemu, ale w praktyce nieosiągalna, a 6 to wydruk całkowicie nieczytelny) kartridże HP uzyskały wynik 2,88, a Black Point - 3,05.

Warto wspomnieć, iż z usług niemieckiej placówki badawczej w ubiegłym roku skorzystało też HP, porównując jakość własnych kartridży oraz kilkunastu produktów alternatywnych.

Wypowiedź przedstawiciela Black Point: "Jeśli chodzi o wybór kartridży w wersji standardowej, a nie XL: naszym celem było dostarczenie obiektywnej informacji dotyczącej różnicy pomiędzy kartridżami dwóch marek. Aby taką obiektywną różnicę w cechach produktów wyłonić, należało do testów wybrać produkty w tych samych typach.

Nasze kartridże BPH21 oraz BPH22 są odpowiednikami standardowej wersji kartridży HP nr 21 i HP nr 22, a nie wersji XL. Nie możemy porównywać produktów różnych typów, gdyż rezultat takiego badania nie będzie dostarczał obiektywnej informacji na temat marek kartridży.

Poza tym nasze kartridże w wersji oferującej zwiększoną wydajność powstały na długo przed tym, zanim HP zaoferowało wersje XL. Z kolei wersja naszych produktów korespondująca z produktami wersji XL, czyli jeszcze bardziej wydajna to kwestia przyszłości.

Dodatkowo nasz kartridż BPH21 (odpowiednik wersji standardowej HP 21) jest i tak bardziej wydajny od kartridża HP 21 XL. Dodatkowo dochodzi kwestia ceny i wynikające z tego koszty drukowania, co jest zebrane poniżej.

W jednym ze sklepów komputerowych ceny wyglądają następująco:
- HP21 - wydajność = 200 stron - cena brutto = 47 PLN - koszt 1 strony = 0,23 PLN (marka HP)
- HP22 - wydajność = 153 strony - cena brutto = 57 PLN - koszt 1 strony = 0,37 PLN (marka HP)
- HP21XL - wydajność = 475 stron - cena brutto = 71 PLN - koszt 1 strony = 0,15 PLN (marka HP)
- HP22XL - wydajność = 415 strony - cena brutto = 81 PLN - koszt 1 strony = 0,19 PLN (marka HP)
- BPH21 - wydajność = 642 strony - cena brutto = 43 PLN - koszt 1 strony = 0,07 PLN (marka Black Point)
- BPH22 - wydajność = 341 strony - cena brutto = 50 PLN - koszt 1 strony = 0,15 PLN (marka Black Point)

Jak widać kartridże Black Pointa mimo wszystko zapewniają oszczędności. Jeśli zakupimy komplet marki HP w wersjach XL, to Black Point nadal jest tańszy! Użytkownik bowiem płaci w rzeczywistości za wydruk strony, alokując jedynie środki w kartridżu. Wszystko to, jak potwierdziły testy, przy zachowaniu niezawodnej pracy i wysokiej jakości.

Jeśli chodzi o zasychanie, o którym wspomniał jeden z internautów, nie ma to miejsca. Przeprowadzamy szereg testów sprawdzając wszelkie istotne dla użytkownika parametry i nie dopuszczamy do sprzedaży produktów, które mogłyby powodować takie utrudnienia. Jeśli jednak z kartridżem zdarzyłyby się jakiekolwiek kłopoty (mogą one wynikać z różnych nietypowych przyczyn) można skorzystać z komfortowego i bezpłatnego serwisu w systemie door-to-door.


Więcej informacji: Black Point

Aktualizacja 24 listopada 2008 15:08

Tekst uzupełniliśmy o wypowiedź przedstawiciela firmy Black Point.



Komentarze (13)

  • Łowca lamerów
  • 2008-11-18 22:03:03

To ja poproszę jeszcze ranking/test trwałości wydruków i odporności na wodę. Podam przykład: oryginalny tusz HP + oryginalny papier fotograficzny HP = doskonały wydruk, który można zmyć pod bieżącą wodą (nawet po kilku dniach), a papier nadaje się do ponownego wykorzystania. Spocone dłonie = kolorowe dłonie. Sensowność drukowania zdjęć tą metodą pozostawiam pod znakiem zapytania.

  • TWDonald.webpark.pl
  • 2008-11-18 22:15:49

Niestety autor nie wspomina o cenach tuszów / druku oraz pojemnościach pojemników.

  • Quadro
  • 2008-11-19 08:39:41

A dlaczego nie wzięli do porównań HP 21XL i HP 22XL ? Mogli tez zrobić dzień przerwy w teście i zobaczyć, ze badziewie od Black pointa zasycha, a HP nie. Wyjątkowo subiektywny test.

  • xxx
  • 2008-11-19 16:12:05

Niezależny test polega na tym, że specjalista dokonujący pomiarów kupuje niezależnie na rynku produkt (w tym przypadku tusz) i go testuje. Inaczej taki test można uznać za czystko marketingowy chwyt. Tym bardziej dziwne, że redakcja to publikuje. Jeśli firma X da na testy tusz gdzie obudowa będzie w 24 karatowym złocie to ma to oznaczać, że mamy na rynku złote kartridże?

  • olo
  • 2008-11-19 16:35:11

Jezeli "W sześciostopniowej skali jakości instytutu Innovationstechnik (gdzie 1 to jakość idealna, odpowiadająca wzorcowi matematycznemu, ale w praktyce nieosiągalna" to co ze stopniem 2? HP uwazany za wzor osiaga zaledwie 2,88, wiec mozna uznac ze skala jest wyimaginowana i powinno sie ja stosowac w prozni lub raczej w kosmosie.

  • Quadro
  • 2008-11-19 17:37:52

Olo, skala jest stworzona dla wszystkich tuszy a nie tylko HP. Jeśli według Ciebie HP to wzór, to oryginalny zbiornik Canona czym jest? Skala ta dotyczy wszystkich tuszy i głowic i odnosi się do jakości wydruku z takich głowic, a nie jest odniesieniem do jakości uzyskiwanej na oryginalnej głowicy HP

  • staj
  • 2009-08-17 15:05:22

Nich ktos mi powie dlaczego nie porownali kartridzy HP 56 (oryginalny ma 19 ml) tylko taki z ktorym fabrycznie jest 5 ml a zmiesci sie 20 ?

  • user
  • 2009-10-15 16:49:38

używam blackpoint od 2 lat, nie wyobrazam sobie teraz wyrzucania kasy na oryginały są za drogie a bp drukuje mi tak smao mam urządzenie wielofunkcyjne hp ale nie pamiętam modelu, jak ktoś kupuje oryginały to marnotrawi kase w/g mnie ale wolny wybór ps. drukuje tez zdjęcia

  • Tobin
  • 2010-11-18 21:49:20

Pytanie jaka pojemność tuszu czy takie same? Wątpię. Równie dobrze mogli porównywać wydajność szklani i wiadra. A co do jakości to na wielki plus hp. Z zamienników się wyleczyłem.

  • LucA
  • 2011-01-22 17:05:21

tez uwazam ze nie ma co zbytnio kombinowac, to tak jakby lac najtanszy olej do silnika naszego auta.... a kto tak robi ? raczej nikt

  • ~Logan
  • 2011-02-12 20:21:46

Wydajniejsze bo więcej tuszu. I na tym zalety się kończą. Bo jeśli chodzi o jakość i niezawodność to już blado wypadają.

  • Masza
  • 2012-01-17 22:53:31

Śmiech na sali z tymi tuszami oryginalny do ink advantage 30zł czarny i kolor. Do 600str na czarnym tuszu. I wszystko w temacie. Po co zamienniki?

  • Anka
  • 2012-01-27 12:29:07

Błagam - zamienniki? Nigdy. Ja już raz spróbowałam i więcej nie dziękuję. Wydajniejsze? Chyba jak się drukuje non stop. A tak to zasychają albo co gorsza wylewają i zalewają drukarkę.

reklama

Popularne produkty

Nokaut

  Rekomendacje

reklama
Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, CIO, Networld
© Copyright 2014 International Data Group Poland S.A.
02-092 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 18a
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001