Założyciele Pirate Bay: jak rozbić miliardowy biznes - jako hobby

PC World 31 października 2008 13:38, Dominik Błaszczykiewicz
Podczas konferencji "Hack In The Box Security Conference 2008", założyciele słynnej strony Pirate Bay wygłosili przemówienie, w którym opowiedzieli o początkach swojej witryny, streścili jej historię oraz wspomnieli o planach na przyszłość. Całe wystąpienie odbyło się pod nieco złośliwą względem właścicieli praw autorskich nazwą: "jak rozbić miliardowy biznes - jako hobby".
Peter Sunde i Fredrik Neij, założyciele słynnego torrentowego serwisu The Pirate Bay (Piracka Zatoka), podczas konferencji "Hack In The Box Security Conference 2008" w Malezji, wygłosili przemówienie, w którym streścili historię swojego serwisu, opowiedzieli o kilku ciekawych momentach z działalności strony i wspomnieli o planach na przyszłość.

Peter Sunde: "Piractwo nie jest złe"

Administratorzy "The Pirate Bay" zaczęli wystąpienie od stwierdzenia, że początek ich przygody z prawami autorskimi zaczął się od łamania zabezpieczeń oprogramowania na platformy Amiga oraz Commodore64 w latach '80. Wspomnieli przy tym, że wówczas nie było to dla nich nic wielkiego i nie czuli, że robią coś złego. "Wszyscy tak robili" - dodali. Ku wielkiej radości publiczności, Sunde stwierdził nawet: "kiedy byłem młody nie wiedziałem, że piractwo jest czymś "złym". Teraz zaś, gdy jestem starszy, po prostu wiem, że nie jest złe".

W dalszej części wystąpienia założyciele "Zatoki" mówili o tym, jak w 2003 dyskutowali o prawach autorskich w ramach organizacji propirackiej Piratbyran. Organizacja była odpowiedzią na antypiracką anti-Piratbyran, która wówczas kształtowała opinię szwedzkiej prasy o tym zagadnieniu.

Jednym z efektów pracy Piratbyran było właśnie utworzenie "The Pirate Bay", która miała być pierwszą siecią do wymiany plików w Szwecji (pierwsza była tak naprawdę Suprnova, ta jednak dostarczała głównie materiały międzynarodowe). Założyciele "The Pirate Bay" postawili na zawartość interesującą mieszkańców Skandynawii.

Pierwszy serwer "Zatoki" znajdował się w Meksyku, a dokładnie w firmie, w której pracował wówczas Anakata - jeden z założycieli. Kiedy witryna zyskała nowych użytkowników (z czasem 80% stanowili mieszkańcy spoza Szwecji), administratorzy dokonali zmiany wyglądy i charakteru strony - stała się ona międzynarodowa.

Hollywood kontratakuje

Popularność strony z czasem została zauważona przez Hollywood. Jak wiele innych witryn bittorrentowych, również "The Pirate Bay" została zasypana ostrzeżeniami od właścicieli praw autorskich oraz dużych firm multimedialnych. Z czasem przedstawiciele branży rozrywkowej wysłali nawet swoich prywatnych detektywów, który mieli śledzić każdy krok administratorów "Zatoki".

Peter Sunde skomentował to posunięcie mówiąc: "wysyłanie detektywów, którzy śledzą każdy Twój ruch, jest naprawdę głupie, szczególnie biorąc pod uwagę, że wszystko robimy online. Co oni chcą zobaczyć? To jak siedzimy przed swoimi komputerami i patrzymy się w ekran?". Fredrik Neij dodał żartobliwie: "cóż, Ci, którzy chodzili za mną, zobaczyli przynajmniej wiele dobrych barów nocnych w Gothenburgu".

W historii "Zatoki" były też znacznie bardziej emocjonujące momenty, na przykład nalot policji na biuro jednego z administratorów w Meksyku. Oczywiście nic nie znaleziono i niczego nie udowodniono. Witryna stanowiła bowiem tak jak obecnie jedynie wyszukiwarkę plików.

Plany na przyszłość, czyli zabawa w kotka i myszkę

Na koniec wystąpienia Peter i Fredrik wspomnieli o kilku pomysłach, jakie pragną zrealizować w związku z serwisem. Wśród najważniejszych punktów planu znalazł się m.in. pomysł szyfrowania połączeń użytkowników tak aby nie mogli być wykryci przez organizacje antypirackie (o sprawie wspomnieliśmy w artykule "Zaszyfrują The Pirate Bay").

*The Pirate Bay jest stroną internetową, która określa się jako "największy światowy tracker BitTorrenta". Witryna działa jak wyszukiwarka plików .torrent i nie hostuje żadnych tego typu plików.

Zobacz również:
Proces Pirackiej Zatoki opóźniony
Parlament Europejski: stanowcze "nie" dla odcinania piratów od Sieci

Wystąpienie nagrane z telefonu komórkowego możecie znaleźć poniżej:


Komentarze (53)

  • Pawel
  • 2008-10-31 14:02:59

Ci ludzie to zwykli zlodzieje, ktorzy powinni siedziec w wiezieniach za kradziez. Piszesz program dla biznesu, a takie bydlo cie pozbawi srodkow do zycia bo program na torrentach. Nie wiem, z czego tu byc dumnym, ze tez wstydu nie maja. szok.

  • Romek
  • 2008-10-31 14:03:20

Chwała im chwała :P

  • ~gość
  • 2008-10-31 14:25:20

Paweł a co oni kradna? Nic.. oni tylko pokazuja ze tam i tam sa kradzione rzeczy.. powinno ich sie nagradzać za to, od policji i właścicieci praw autorskich powinni dostawac jeszcze za to kase..:)

  • max
  • 2008-10-31 14:25:35

re Pawel: pomylenie pojęć. Programów dla biznesu się nie rozprowadza po torrentach, bo są pisane na zamówienie i pod klienta. Na torrentach są zabaweczki dla dużych dzieci + wszelakie multimedia.

  • JP2p
  • 2008-10-31 14:29:20

zniszcz kapitalizm zanim on zniszczy ciebie

  • PRAWIDŁOWO
  • 2008-10-31 14:34:46

Popieram przedmówcę,ludzie kradną , kradnij i ty.

  • MS
  • 2008-10-31 15:24:08

@Paweł. Jeśli chcesz komuś ubliżać to najpierw pomyśl. Bo Ci jak to nazywasz złodzieje miedzy innymi stopują coraz większą pazerność branży "rozrywkowej" która za swojego (za przeproszeniem) śmierdzącego bąka każe masom słono płacić. Jesli się interesujesz tematem to wiesz ile dostaje artysta czy inny twórca a ile nadęte grube pasożyty z pejsiastą przeszłością. Oczywiście ich rola ogranicza sie do pobierania haraczu. Jakoś mi nie pasuje że kupując płytę muszę płacić jakąś część na tego typu organizacje bo mogę chcieć nagrać na nią zdjęcia które sam zrobiłem. A jeśli twierdzisz że TPB kradną to oddają tylko pięknym za nadobne!

  • MacMadness
  • 2008-10-31 15:41:52

niezła reklama! :) www.macmadness.webpark.pl

  • s0d
  • 2008-10-31 16:34:09

a patrząc na to z jeszcze innej strony, to poważne firmy które komercyjnie wykorzystują oprogramowanie nie mogą sobie pozwolić na używanie pirackich programów. Np. Photoshop, Visual Studio, 3ds max i masa innych więc te firmy kupują oryginalne egzemplarze. A taki szaraczej grafik gdzie ma sie nauczyć obsługi 3ds maxa? demo albo trail demo daje małe możliwości a trail za mało czasu na opanowanie a przeciętny użytkownik nie ma kasy na specjalistyczne programy kosztujące po pare tys. zł. .... pewnie są zamienniki ale zostawiają one wiele do życzenia....

  • cccc
  • 2008-10-31 16:59:31

paweł by sie wypowiadac na poważne tematy trzeba miec coś takiego jak MÓZG.jak sobie skombinujesz to wroc i napisz cos mądrego bo póki co fałszywie kmiocie oskarżasz porządnych obywateli

  • cccc
  • 2008-10-31 17:01:01

aha co ci po tym ze twoj wspanialy program dla biznesu bedzie na torrentach?i tak w firmie musi byc oryginal!!! a w domu nikomu sie nie przyda naprawde niektorzy sa tak ograniczeni ze tylko przy lopacie powinni robic - choc i to moze byc za skomplikowane

  • Zeós
  • 2008-10-31 18:30:55

Torrenciarze i inni dewianci wyrośli z KAZZY powinni już dawno zostać ARESZTOWANI. Pirate Bay=ZŁODZIEJSTWO panowie. Piractwo = ZŁODZIEJSTWO. "TWORZENIE KOPII ZAPASOWYCH"/"WYPALANIE MUZYCZKI DO AUTA"/"WYPALANIE FILMIKU DLA KOLEGI" -> ZŁODZIEJSTWO... ... tylko co z tego? :/

  • Pawel
  • 2008-10-31 20:51:05

Muzyka i filmy tez chronione sa prawami autorskimi, ale pisalem o PROGRAMACH. Jestes programista, stworzysz program, a gnoj ci umiesci go na torrentach i zostajesz bez pieniedzy do zycia bo wszyscy kradna sciagajac z torrentow. Piratesbay to portal ktory sluzy jaki miejsce wymiany i spotkan zlodziejstwa ( publikujacych i sciagajacyh NIELEGALNIE soft ) wiec jest zwyklym paserem i wspolwinne kradziezy. Popatrzcie na to od strony programisty, wlasciciela jakiegos biznesu w Internecie. Chcialbys by ciebie okradano? no powiedz. chcialbys? nooo wlasnie...innnych to krasc, ale sam chcialbys mercedesem nowym jezdzic. takie jest podejscie "polaczkow" - CO TWOJE TO MOJE, CO MOJE TO NIE RUSZAJ.

  • emzol
  • 2008-10-31 21:14:41

@Pawel Pawełku głupoty gadasz!

  • ramones59
  • 2008-10-31 21:23:22

do @"Zeós" Masz dokładnie rację :) Ja też uważam jako dj. że narobiło się w PRL i RP tylu cwaniaków i kombinatorów nowych młodych,że tylko co darmowe lub kradzione-kopiowane od kogoś to fajne i cacy. A program i system powinien być legalny w domu i firmie jak muzyka kupowana a nie ściągana piracka i głupawe uśmiechy cwaniaków. Skandal i tragedia... też uważam że jak coś chcesz używać to kup i zapłać a nie kombinuj. Ale nasze społeczeństwo jeszcze nie zrozumiało że legalne znaczy poprawne. Pozdrawiam...

  • Gunther
  • 2008-10-31 21:34:49

@Paweł Nie przejmuj się głosami cwaniaczków, którzy nie wiedzą co oznacza słowo "uczciwość". Możecie sobie wymieniać sto tysięcy powodów i usprawiedliwień, nic nie zmieni faktu, że jest to złodziejstwo. Łamiecie prawo i tyle.

  • ramones59
  • 2008-10-31 21:35:16

@"Paweł" Szkoda polemizować i pisać z tymi co złodziejstwo uważają za dobre,bo złodziej zawsze bedzie złodziejem i cwaniakiem dopuki nie trafi za kraty lub sam nie zostanie okradziony z kasy i pracy. Masz rację i uważam również że jak ktoś ma pomysł na program lub muzykę to należy mu się za to godziwy zysk :) Skandalem jest że zlodzieje i cwaniacy klonują programy i krakują,aby działały na jednym kluczu aktualizacji i inne sztuczki wymiany softów-programów w bazach wymiany pseudo clubów dla piratów i złodziei cwaniakow. Uważam że Policia calego świata powinna bardziej zamykać te portale-serwery i kolesi bandytów-przestępców wsadzać do kriminału na dlugo... Pozdrawiam...

  • Kamil
  • 2008-10-31 23:41:09

Oczywiście, że jest to czyste złodziejstwo, a raczej cwaniactwo pełną gębą. A już w ogóle śmieszą mnie komentarze ludzi takich jak MS, którzy piszą, że branża rozrywkowa bierze dla siebie tyle, że dla artystów mało co zostaje. Tyle że szanowny MS nie pomyślał, że jeśli zakupi on oryginalną muzykę, to artysta jednak coś dostanie, a gdy ściągnie ją sobie z torrenta, artysta nie dostanie NIC. Więc kto tu jest większym złodziejem, branża rozrywkowa, czy taki pirat? Żal...

  • Finn
  • 2008-11-01 07:52:40

@ramones59 ":)" emotikon "Ja też uważam jako dj" chyba ''weselny wodzirej'', przy talerzach z gs-u dj barn! "głupawe uśmiechy cwaniaków" wroc do pierwszego cytatu "cwaniaków, cwaniaków, cwaniakiem, cwaniacy, cwaniakow" powtarzasz sie "Skandal i tragedia" wiecej w fakcie "Uważam że Policia calego świata powinna bardziej zamykać te portale-serwery i kolesi bandytów-przestępców wsadzać do kriminału na dlugo" juz nikt przez tego pana zysku pozbawiony nie bedzie! cala reszte Twoich wypocin skomentuje tak; swiat w oczach dziecka @Kamil "A już w ogóle śmieszą mnie komentarze ludzi takich jak MS, którzy piszą, że branża rozrywkowa bierze dla siebie tyle, że dla artystów mało co zostaje" http://liberalis.pl/2007/04/07/artur-stepkowski-o-biednych-wytworniach-plytowych-i-zlych-fanach-muzyki/

  • Starszy obywatel
  • 2008-11-01 08:38:38

@MS: dzieki tej pazernosci po wojnie mamy najwiekszy rozkwit branzy rozrywkowej. Miliony albumow i zespolow, z ktorych kazdy moze wybrac cos dla siebie. Wlasnie dzieki tej pazernosci (czytaj: glowie do interesow) IMBECYLU. @cvb: to w twoim ministerstwie nie kradna? Bwahahahahahahaha!!!

  • ~gość
  • 2008-11-01 11:10:24

Te wasze święte oburzenie i nazywanie mnie złodziejem budzi jedynie pusty śmiech. Swoim działaniem zamierzam zmienić model dystrybucji twórczości na bezpośredni. Te wielkie firmy foonofraficzne to rzeczywiście złodzieje i im nie zamierzam płacić. Z chęcią zapłacę bezpośrednio artyście - a już niech on opłaci studio nagraniowe czy koszty serwera.

  • ZeroQ
  • 2008-11-01 12:54:30

Zeós: "TWORZENIE KOPII ZAPASOWYCH" -> ŁODZIEJSTWO... A slyszales moze o rrobieniu kopi w ramach dozwolonego uzytku??????????

  • Paweł
  • 2008-11-01 12:58:34

"Z chęcią zapłacę bezpośrednio artyście - a już niech on opłaci studio nagraniowe czy koszty serwera. I co, płacisz z chęcią artyście? Ściągasz muzykę z torrentów omijając w ten sposób krwiożercze firmy fonograficzne, a następnie wysyłasz artystom dotacje na paypala? Czy tylko gadasz, że z chęcią byś zapłacił? Brak słów, by dalej to komentować.

  • Apage
  • 2008-11-01 15:20:50

Prawo nakazujące płacić za muzykę i programy nie zostało zesłane przez Boga na górze Synaj. Poglądy ludzi, którzy patrzą na to w innym świetle nie są czymś złym. Źli są raczej ci, którzy nasyłają detektywów, prawników etc. Można ich raczej nazwać gangsterami w białych rękawiczkach wymuszających haracze i zastraszających niepokornych. Long live Pirates!

  • ramones59
  • 2008-11-01 16:12:15

Panowie proponuje dalej nie polemizowac z cwaniakami i złodziejami jak wczesniej napisałem... - szkoda czasu jak widac po postach kilku osób bez totalnej wyobrazni i wiedzy i olać tych cwaniaków co sam jako pierwszy czynię bez dalszych OT. Pozdrawiam...

  • ,./,./
  • 2008-11-01 22:59:14

\kopiowanie to nie jest to samo co kradzież i nie dajmy sobie tego wmówić. Od kilku lat stosuje się masowe pranie mózgów i wmawianie nam, że ściągnięcie mp3 z sieci to jest to samo co np. kradzież samochodu.A tak nie jest i każdy z minimum oleju w głowie widzi tę zasadniczą różnicę. Dodatkowo wartość znalezionego oprogramowania pirackiego jest szacowanana na setki tyś. złotych a tak naprawdę to 95% osób, które ściągnęły to oprogramowanie nie kupiła by go więc szacunki co do strat firm są baaaaaardzo naciągane (celowo).

  • ~gość
  • 2008-11-02 01:01:07

ramones59 - jesteś szują totalną (całkowitą) ?

  • 938yr3h
  • 2008-11-02 17:33:43

Pawle !!! Podaj koniecznie swojego emaila !

  • ~gość
  • 2008-11-02 17:57:21

widzi sie tyle ile sie wie http://wiadomosci.onet.pl/1117728,2679,kioskart.html

  • Ziel
  • 2008-11-02 21:21:23

@Pawel, pomyliles pojecia. Ci ludzie to nie sa zlodzieje tylko paserzy, ktorzy nie widza w zlodzejstwie nic zlego. Co w sumie niewiele zmienia ocene moralna ich serwisu.

  • 666
  • 2008-11-03 10:36:15

Komputerowemu piractwu mówimy KATEGORYCZNE NIE ;) Parówkowym skrytożercom mówimy nie!

  • skromny posrednik
  • 2008-11-03 11:15:15

No dobra, dzieci. Pawelek zwlaszcza. JEstem posrednikiem w hurtowej sprzedazy lizakow chupa chups z chinska melamina (bo tansze). Koszt wytworzenia 1 szt. Mela-Chupsa to 0.02 PLN. Do sklepow dostarczam je po 3.20 PLN/szt, dzieki czemu w sklepie mozesz je kupic juz po 3.50. I ja mam na nie wylacznosc, bo tak. I kazdy, kto probuje mnie ominac czy mowi, ze za duzo biore to zlodziej, pirat, paser i morderca lizakow. Dotyczy to zwlaszcza dystrybutorow karmelkowych lizakow bez melaminy po 20groszy. Bezczelne lobuzy jedne. Mam nadzieje, ze nie kupujesz ciuchow na rynku a jeno w markowym sklepie, oraz nie korzystasz z oszukanczych promocji w marketach. Pamietajmy: tylko najdrozsze, legalne i sprzedawane przez jak najwieksza ilosc posrednikow po drodze towary gwarantuja nasze pelne brzuszki i usmiech zadowolenia :) A to, ze Chinol zawija te lizaki w sreberka za bezdurno, to insza inszosc, nie wytworca sie liczy, a wlasciciel praw wylacznosci :)

  • ramones59
  • 2008-11-03 12:32:26

@"skromny posrednik" Nie myl pojecia handel i tańsze koszty produkcji-wytwazania i ew.zysk lub nie. Muzyka i programy to nie parówki-ciuszki i ołówki z chin i posrednik sprzedawca... Informuje Ciebie że każda kopia-mp3,wav,przekazana komuś innemu darmowo lub odpłatnie jest Piracka i nielegalna.!!! Masz prawo uzywac tylko kopi do własnego uzytku ale nie dawac-przekazywac innym uzytkownikom.!!!Tak stanowi prawo i mysle że czas skonczyc z cwaniakami polemiki... Każdy kto udaje że nie rozumie jest tylko cwaniakiem i zwykłym paserem-złodziejem-piratem!!! To samo dotyczy sie platnych programów, kupiłeś to uzywasz sam lub licencja na inne komputery... a jak nie stac Ciebie na legal to nie kradnij i nie uzywaj cudzej wersii. Dopuki Policja nie zrobi sprzątania-zamykania cwaniaków to tak długo będzie taki stosunek do wszystkiego co nazywa sie sztuka... trzeba tepic złodziei i innej masci cwaniaków którzy chca tylko cos od kogos pobrac i dalej skopiowac lub przekazać... Jak wcześniej napisałem...Chcesz słuchać?-To kup i zapłać,Chcesz uzywac systemu-programu to uzywaj jak kupisz.!!! A jak ktos ma w zapisie programu lub muzyki że demo-beta-free gratis to wtedy uzywaj za darmo jeden z drugim złodziejem i cwaniakiem nie masz kasy i to niech umieszczaja w na serwerach wymiany plików.!!! Ale nigdy nie płatne-komercyjne bo to jest zwykłym przestępstwem i czas aby to niektórzy zrozumieli dopuki jeszcze maja dostep wolny do netu.:)

  • Champi
  • 2008-11-03 15:43:08

Jak policja może zamykać piratów - złodzieji, skoro sami używają pirackich programów i słuchają pirackiej muzyki.

  • Hausner
  • 2008-11-03 22:33:56

ramones59 jesteś troche zaślepiony swoimi poglądami. Zobacz jakie siano trzepią na swoich programach/grach/muzyce różne firmy. Piraci ściągają różne rzeczy, ponieważ nie odpowiadają im ceny za jakie te towary są sprzedawane! Piractwo samo w sobie nie jest dobre, ale wytwórnie same nas do niego zmuszają. Na pewno spadek cen płytek nawet o połowę nie dał by rezultatu w postaci upadku piractwa, bo są osoby którym nie chce się ruszyć dupska po płytke i wydać na nią nawet 20zł, ale myślę że coś by to jednak dało:P to na tyle :P

  • vbn
  • 2008-11-03 23:28:35

ramones zanim ty na to wpadles to tak sie dzialo od zawsze - pozyczanie sobie winyli ksiazek kopiowanie kaset audio i video potem cd i dvd.... wielcy legalni tez kopiuja czyjes pomysly wiesz co to dobro ogolnonarodowe?nie to zamknij sie - i nie rzucaj na przyszlosc cytatami pomyslami czy nie nuc piosenki pod prysznicem bo jestes zlodziejem..... mylisz sie w kazdym calu - zlodzieje to ci co okradaja nas - oni i tak maja kase a my im strat napewno nie przynosimy - bo niby jak?inaczej bym tego napewn nie kupil bo sciagnalem bylo do kitu i skasowalem... trybisz odrobine? <i>komentarz edytowany przez moderatora</i>

  • ramones59
  • 2008-11-04 00:45:00

Faktycznie nie ma z kim pisać poza kilkoma normalnymi osobami... a trszta was to tylko zablokowac IP i na zawsze pozbawic mozliwości do netu dostepu za takie poglady i bycie dalej złodziejami... Bo nikt normalny nie pisałby takich bredni co wolno kopiowac i dalej przekazywać piracko...

  • max
  • 2008-11-04 09:13:58

co ciekawe - tylko twoim zdaniem "nie ma tu z kim pisać". Co chwila powtarasz "EOT", "już tu kończę" albo "szkoda czasu" i po pięciu minutach wracasz. weź się zdecyduj.

  • Dedra
  • 2008-11-04 14:20:25

Jestem pełen podziwu że nie bali się wyjść publicznie i opowiadać o tym jak się nakradli... Jest to przykre że po wyjściu nie czekała na nich policja. Kiedyś ściągałem z Pirate Bay&#8217;a i miałem tak zasyfiony komputer od tego pirackiego shitu że stwierdziłem iż wolę kupować niż ściągać zabugowane rzeczy.

  • AndrzejEk
  • 2008-11-12 22:48:34

Technika idzie do przodu,a co za tym idzie przesyłanie danych,ich przechowywanie,odtwarzanie jest coraz tańsze w produkcji,ale nie dla konsumenta.Postęp w elektronice i innych dziedzinach na przestrzeni ostatnich 50 lat jest niewyobrażalny.Telefony,internet i inne media winny być darmowe lub opłata symboliczna.Ci,co ten postęp uczynili mają z tego małe piwo,a drobniaczki,cwaniaczki z miodem w uszach zarabiają krocie.Szkoda mi prawdziwych artystów,którzy przed piractwem nie potrafią się obronić.Natomiast firma,która produkuje programy warte miliony , jeśli nie potrafi zabezpieczyć swego produktu znaczy to,że ten program jest bezwartościowy.

  • Hagar
  • 2008-11-13 11:33:49

Piractwo to nie zlodziejstwo. Ukrasc to mozna komus rower. Jak ci zaniumam rower to bede sobie smigac a ty bedziesz lazic z buta. Jak od ciebie skopiuje to masz to ty i ja. Piractwo to nielegalne kopiowanie. Tylko tyle i az tyle. Wcale nie zanaczy to ze piractwo nie bedac zlodziejstwem tylko nielegalnym kopiowaniem jest moralnie dopuszczalne. Piractwo jest zjawiskiem skomplikowanym i nie opiera sie tylko i wylacznie o kase ale tez o sposob dystrybucji itp., ma swoje negatywne jak i pozytywne strony. Poza tym nie ma sie czym podniecac bo piractwo zniknie zupelnie za jakies 30-50 lat...

  • Olaf
  • 2008-11-17 16:46:26

Znalazł się kolejny pseudoanarchista! Ja nie wiem co ten człowiek opowiada... Ludzie na pirackie kopie narzekają non stop &#8211; więc dlaczego on twierdzi że widz może sobie wybrać?? Wybierać z czego?? Między kopią o jakości wideo z przed 20 lat czy kinem ze świetnym dziękiem i dużym obrazem??

  • allladino
  • 2008-12-04 01:30:59

Przeciez jak sciagasz odpowiednim programem to bledy praktycznie nie wystepuja a filmy sa takiej samej jakosci jak dvd.A poza tym w zyciu bym nie zaplacil 40 zl za film dvd,albo 10 zl za wypozyczenie.Tyle jest filmow kiszkowatych i schematycznych ze czesci nawet do konca nie ogladam.W olbrzymiej wiekszosci na plytach jest 1 albo 2 numery dobre a reszta to zapchajdziury.I mam dac 6dych zeby posluchac pare razy jednej piosenki no sorry.Jak nie mialem netu to w ogole nie kupowalem ani filmow ani plyt wiec mowienie o tym ze kogos narazilem na straty jest po prostu smieszne.My jako ostatnie ogniwo lancucha pokarmowego jestesmy dymani przez wszystkich:panstwo,koncerny itp.Oburzanie sie na piractwo jest hipokryzja.Nikt sie nie oburza na Gatesa jak dyma ludzi w swietle prawa.Nikt sie nie oburza na politykow ktorzy lekka reka wyrzucaja miliardy w bloto przez swoja niekompetencje,tylko pirat to wrog nr 1-smiechu warte

  • Josifo
  • 2009-01-08 06:34:33

Rząd okrada cię na każdym kroku, banki z twoich podatków są utrzymywane a jakiś tuman mówi że to Oni powinni siedzieć w więzieniu. Piratebay to wolność w tym parszywym świecie.

  • ramzes
  • 2009-03-24 21:04:38

no to niech wszystkie programy i uzyka stanieją to wtedzy takie strony upadnom

  • pole
  • 2009-04-17 14:46:16

Siema.Pawel oni nie kradna anie nic w tym stylu.Thepirateboy ma podobna funkcje jak google ze tam, sie szuka torrentow a w google masz wszystko np:na thp sa torrent film itp.a na google sa strony na chip zcy inne z ktorych pobierasz dema .oni robia to co lubia i robia to da ludzi i do zabawy.nie tak jak inni chca to ukrucic i zeby nie bylo p2p to jest bzdura.prawie kazdy cos ma nielegalnego na komputerze takie sa czasy.nie sie pieniedzy na kupowanie gier czy filmow tylojk sciaganie z torrentow nie kazdy sciaga z tpb.duzo ludzi sciaga z torrent.mininova,isohunt czy inne .tylko ze tpb jest tak rozglosniona a np torrent nie.i dlatego ze jest ludzie sicagaja zagranicy z polski itp to organizacje chca ich udupczy.... .Ciesze sie z tego ze takie cos jak p2p i inne rzecza sa na tym swiecie bo jak bym mial tylko kupüopwac gry muzyke itp to na miesicac bym musial zarabiac 6 tysieny a ledwo ludzie wyciagaja na miesciac 100o zl a jak ma sie dobra prace to 2000.A taka prawda jest ze w polsce prycy nie ma jak jest to bb.tanie i nie oplacalna .w telefizy kazdy sie chwali bezrobiocie zmalalo dlaczego bowiekszosc polakow wyjechala za granice i dlatego nie ma tylok bezrobiocia i politycy nic nie robia zeby zmalalo i polacy wrocili do kraju tylko sieca kase zbijaja i tyle .nic nie robia dla ludzi i tyle.Policycy tolo duzo gadaja i rzeby ludzie na nich glosowali a poznij nic nie robia i tylko nazekaja.pamietacie jak byly wybory euro. jak wygralismy to kazdy sie cieszyk tak bylo nie trzeba ukrywac ale przed wyborami politycy mowili mamy na to pieniadze damy rade a dzein po wygraniu kazdy stacja mowila brakuje na pa milionow tego nie pamietam co powiedzieli.czyli na ludzi oklamali tak tak.i nie zgodze sie z nikimkto powie z to sie kiedys zmiieni. I PODZIWIAM TAKICH LUDZI CO ZROBILI TPB I TRZEBA SIE CIESZYC ZE KTOS MA ODWAGE TAKIE COS ZROBIC.I pozdrowienia da adminow TPB :D

  • dr.murek
  • 2009-04-17 14:53:06

a z czego żyją polityki, jak nie z łupienia na maxa obywateli, to nie jest już średniowieczna dziesięcina (10%), to już podatki dochodowe, vaty, akcyzy, razem z 80%, a emerytury? zus, ofe, i znowu od nowa podatki, i mało im na hulanki i swawole - bo co innego robią?

  • ksero
  • 2009-04-18 14:41:27

a czy ktoś kserował kiedy kolwiek jakaś książkę??? czy to aby nie jest piractwo??

  • gosia
  • 2009-04-19 01:25:19

Prawdziwa sztuka to tak jak Coehlo wykorzystac torrenty do promocji... Zaden porzadny biznes nie może miec pirackiego oprogramowania... To tak jak z kanarem mozna jezdzic bez biletu ale jak cie juz zlapia to zaplacisz wiecej niz powinienes za to jechales na gape... Zawsze tak to jest wyliczone wiec nie gadajcie ze chleb wam torrenty zabieraja... bo z tych kar tez pewnie idzie wyzyc

  • i
  • 2009-04-20 09:29:28

eee, piractwo to tzw. ''kradziez intelektualna''. nie narazamy autora/twrocy na straty materialne, bo normalnie bysmy nie kupili gry/plyty/filmu/programu. po prostu mentalnosc polakow jest taka. co z tego ze mnie nie stac, jak moge sobei sciagnac? po co tak meczyc tych piratow? nikomu nie szkodza, jak ktos chce, to kupi oryginal, jak nie chce, to i tak nie kupi, a jak sciagnei np. muzyke, to moze mu sie spodobac, powiedziec znajomemu, a ten znajomy koljenemu..i w ten sposob zdobywa sie popularnosc. i keidys ten znajomy znajomego pojdzie na koncert grupy, o ktorej nigdy by nie slyszla gdyby znajomy nie dal mu sciagnietej empetrojki. artysta zabia...

  • j
  • 2009-04-20 09:31:12

a, no i zamiast meczyc piratow lepiej za politykow by sie wzieli, bo to sa prawdziwi zlodzieje. ja kto mowia "by zylo sie lepiej. kolegom."

  • MR.X
  • 2009-05-10 01:04:12

SPRAWA JEST PROSTA.JESLI ZARABIASZ GRUBE TYSIACE TO KUPUJ ORYGINALNE OPROGRAMOWANIE,FILMY I MUZYKE.NIESTETY WIEKSZOSC LUDZI NA SWIECIE MA NIECIEKAWE ZAROBKI I CO? MAJA NIE SLUCHAC MUZYKI NIE OGLADAC FILMOW CZY NIE KORZYSTAC Z OPROGRAMOWANIA?AZ CHCIALOBY SIE PRZEKLINAC.I CO JA Z TA NP. NIELEGALNIE SCIAGNIETA MUZYKA ZROBIE? W BUTY JA SOBIE WSADZE?NAWET NIE MAM CZASU TEGO SLUCHAC.SCIAGAM BO PLACE ZA TEN PIERD...NY INTERNET 104ZL W TYM 30ZL ABONAMENT ZA TELEFON KTOREGO WCALE NIECHCE!!!SYTY GLODNEGO NIE ZROZUMIE.JAK NIE BEDZIE MOZNA NIC SCIAGAC ZADARMO TO PO CO KOMU TEN INTERNET???

  • ~gość
  • 2009-06-18 13:32:46

w 100% się zgadzam z przedmówcami to tak jak się czepiać że ktoś oszukał nas o 1zł a nie widzieć tego że nam zabrali 50zł

reklama

Popularne produkty

Nokaut

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin
Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Serwisy IDG - Reklama -
© Copyright 2011 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001