"I'm a PC" - nowa kampania reklamowa Microsoftu
19 września 2008 10:41 Ludwik Krakowiak
Już same tytuły filmików: "Pride" (ang.: duma) czy "Not alone" ("nie sam") sugerują, iż Microsoft zamierza walczyć o poprawę wizerunku. W jednej z reklam ("Stereotyp") aktor wcielający się w rolę peceta (Sean, inżynier zatrudniony w Microsofcie, aczkolwiek podobny do Johna Hogdmana - Maka z reklam Apple) mówi, iż został wciągnięty w ramy stereotypu, zaś kolejne kadry spotu mają temu twierdzeniu zaprzeczyć.
Najśmieszniejsze parodie reklam Apple
Posiadacze pecetów już wcześniej poczuli się dotknięci kampanią Apple "Hello, I'm a Mac. And I'm a PC" i odpowiedzieli własnymi, amatorsko rejestrowanymi filmami parodiującymi spoty firmy z Cupertino, które publikowali w Sieci. Starcie pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami "jabłek" znalazło odzwierciedlenie również w ośmieszaniu innych rozwiązań firmy Steve'a Jobsa.
- ~gość
- 2008-09-19 11:41:52
Ciekawe ile jeszcze kasy musza wydac aby stwierdzic ze vista to porazka ;)
- Murphy
- 2008-09-19 12:05:29
Zamiast wywalać kasę na reklamę knota (czyt. Visty) mogli by te pieniądze lepiej zainwestować w lepsze zaprojektowanie Windows 7. Jak produkt jest dobry to nie trzeba go reklamować wiele. Drogą pantoflową sam się zareklamuje.
- Pawel
- 2008-09-19 12:17:49
Nazwa kampanii "Life without walls" w stosunku do "windows"to chyba jakis zart. Dlaczego, wystarczy ot takie proste pytanko: Who needs Windows and Gates in the world without Walls? Nieprawdaz. A moze to wstepne manewry, autoironia, cos jakby promocja ich przyszlosciowego systemu, echa wspolpracy z Novellem...
- zenobia
- 2008-09-19 13:13:07
a w tej kampanii nie ma nic o tym, ze bitmapa moze zawirusowac Viste ? albo, ze poprawione WMF okazalo sie nie dosc dobrze poprawione i nadal mozna nim zawirusowac Viste ? takie sa fakty
- Bosman
- 2008-09-19 13:59:47
Znowu Microsoft nie potrafi wymyślić czegoś oryginalnego tylko powtarza pomysły i to jeszcze z Apple''a :/
- and
- 2008-09-19 14:18:43
Te tytuły brzmią jak jakaś akcja afirmacyjna. Użytkowniku Visty masz prawo czuć dumę, pamiętaj, że nie jesteś sam. To, że używasz Visty nie oznacza wcale, że jesteś gorszy i, że można się z ciebie śmiać etc. Murzyni przerabiali to 40 lat temu
- qwerty
- 2008-09-19 14:19:29
nie trafia do mnie ta reklama... Nie rozumiem jej
- pr3datux
- 2008-09-19 15:29:18
To już nie ma youtube''a czy innych ''flashowych'' serwisów? Jak ja mam to niby obejrzeć pod Linuksem? Uprzedzając, Moonlight jeszcze kodeków wideo nie obsługuje.
- krazyivan
- 2008-09-19 16:32:51
filmik nie wyświetla się pod linuxem... moja odpowiedź?you''re a pc... infected with windows :P
- Beast
- 2008-09-19 16:36:54
Dobra reklama, choć mało pomysłowa. M$ mógłby zrobić kilka wersji na różne rynki i skierowanych do różnych grup odbiorców... Ale i tak wyszło mu lepiej niż Apple''owi.
- krzyś
- 2008-09-19 18:01:47
A mi się reklama podobała zważając na fakt mocno nie lubianej przeze mnie polityki Apple w stosunku do swoich produktów to Microsoft gra na rynku fair w stosunku do klientów. Wynik taki że jeśli chcesz Leoparda to tylko z przesadnie drogim komputerem Apple. Nikt przecież nie każe Ci kupować komputera z Windowsem a wersja OEM jest i tak bardzo tania. Chcesz mieć iPhona to tylko na warunkach Apple czyli nic szczególnego za drogie pieniądze. Ładny wygląd a poza tym same minusy: słaba bateria, niefunkcjonalny GPS, brak MMS, brak wideorozmów, zamknięty system na aplikacje firm trzecich (tylko "wybrańcy" mogą pisać dla Apple), brak aplikacji do GPS, dużo błędów w systemie iPhona. iPhone jest jedynie ładną alternatywą na coś co jest już od dawna. Od dawna mamy palmtopy i smartfony, które są o wiele lepsze i bardziej funkcjonalne. Posiadają Symbiana lub Windows Mobile, które są otwarte na wszelkiego rodzaju aplikacje. Wynik: Microsoft ma tyle zwolenników co przeciwników. Tak samo Apple ma tyle zwolenników co przeciwników. Jak ma mało zwolenników to ma też mało przeciwników.
- kkk
- 2008-09-19 18:05:17
Bardzo się cieszę że Apple niewiele znaczy na rynku bo gdyby stosowali swoją politykę na szeroką skalę to strach pomyśleć co by to było. Dobrze że Microsoft nie stosuje polityki podobnej do tej z Apple.
- pr3datux
- 2008-09-19 18:06:06
O proszę inni mogli przeszukać youtuba. http://osnews.pl/faza-2-poprawiania-wizerunku-microsoftu Czyżby IDG było serwisem tylko dla użytkowników windowsa?
- 473
- 2008-09-19 18:28:25
krazyivan - działają filmiki pod linuksem - ale nie przez silverlighta, a dopiero jak wejdziesz na strone i uruchomisz tam strumien (na pewno wmv działa :) )
- Bormann
- 2008-09-19 20:27:18
"I''m Mac" - OMG a co dziala na maku? LOL. wolalbym AMIGE PPC miec.
- Joe
- 2008-09-19 20:50:06
Jeśli o tą reklamę chodzi, to jest świetna http://pl.youtube.com/watch?v=SEiYNIH0RJs Puenta jest świetna ;)
- czy....
- 2008-09-19 21:23:36
... ten gość wyciął okno wiertarką ???
- LX
- 2008-09-19 23:16:26
Ooo - ilu biedaków z linuxem użalających się, że nie mogą obejrzeć reklamy MS. A podobno to taki super system, na którym wszystko można? Swoją drogą czy wy wszędzie musicie się wciskać jak te pasożyty? Macie swoje fora to sobie tam kompilujcie, chwalcie się, płaczcie nad sterownikami itd.
- viśtek®
- 2008-09-20 00:22:44
no właśnie :-) zawszę mnie śmieszyły te pajace użalające się że im stronka popularnego portalu nie chodzi pod ukochaną oprą, frajefoxem czy w ogóle lajnuxem.. ale czy któryś linuch mógłby mi sensownie wytłumaczyć z jakiej racji twórce takiego portalu/stronki mieliby się przejmować jakimś promilem odwiedzających z egzotycznymi systemami czy przeglądarkami??? przecież gdyby w statystykach wychodziłoby że tych odwiedzających jest więcej to by się chyba sami tym zainteresowali! czyż nie jest tak drogie linuchy???
- do VISTEK
- 2008-09-20 00:34:56
@ vistek To ze coś jest bardziej popularne wcale nie oznacza ze jest lepsze. żeby ci to jakoś sensownie wytłumaczyć to podam przykład. Jaki pojazd jest najbardziej popularny dla ciebie?.... podejrzewam ze autobus, a na pewno marzysz o własnej bryce. To samo jest z Windowsem. Kochasz go bo musisz, a ja nie muszę, bo mnie intelektualnie stać na Linuksa.
- lpt1
- 2008-09-20 01:11:24
Jak cie stac na Linuxa to po jakiego grzyba wchodzisz na fora o innych systemach? Normalny czlowiek jesli nie slucha jakiejs muzyki to nie wchodzi na fora odnosnie tej muzyki. A wy zachowujecie sie jak kretyni albo idioci ... wchodzicie i wypowiadacie sie w tematach, ktore was nie dotycza.
- robert
- 2008-09-20 01:22:20
do @do VISTEK "To samo jest z Windowsem. Kochasz go bo musisz, a ja nie muszę, bo mnie intelektualnie stać na Linuksa." to sie ciesz zes taki inteligentny gosc i daruj sobie ogladanie reklam MS bo widac inteligencja pozala Ci uzywac bardziej dla Ciebie "inteligentnych" systemów
- and
- 2008-09-20 01:30:51
o panowie powyżej naprawdę poczuli dumę. Wygląda na to że ta kapania działa ! Powtórzmy dla utrwalenia: Używam Visty i się tego nie wstydzę, Używam Visty i się tego nie wstydzę, Używam Visty i się tego nie wstydzę, ...
- do VISTEK
- 2008-09-20 02:07:05
@lpt1 - bardzo ciesze się ze mnie nie dotyczą, chciałbym także otrzymywać dokumenty z państwowego urzędu w formacie innym niż doc. Bo nie każdego petenta stać wywalić 200 zł za Offica po to, żeby mu urzędnik pismo przesłał i wiele innych rzeczy do których mnie zmusza MS. Dlatego interesuje mnie coś więcej niż tylko platforma dla gracza. W tym artykule to chciałem akurat zobaczyć co odgapili z Apple.
- lukas
- 2008-09-20 09:44:49
IP:83.11.160.5 napisał "bo mnie intelektualnie stać na Linuksa" Świetny tekst i święte słowa ;) W rzeczywistości tak jest i widać, że Panów u góry aż zabolało. Jeden czyta manuale, drugi ma problemy z podstawami. Ale co się dziwić jak się nie chce uczyć ;D Ps. Szukam manuala pl do xorg.conf. IP:83.11.160.5, pozwolę sobie dodać ten cytat do sygnaturki. Pozdrawiam.
- ~gość
- 2008-09-20 09:52:38
@and "Używam Visty i się tego nie wstydzę" Używam Visty 64 + Google Chrome - całość działa i wygląda super (chrome nie działa poprawnie pod XP, wszystkim znajomym się wiesza)
- agh
- 2008-09-20 10:14:34
@lpt1 "Jak cie stac na Linuxa to po jakiego grzyba wchodzisz na fora o innych systemach?" - nie wiedziałem, że serwis IDG jest tylko o Windowsach? "A wy zachowujecie sie jak kretyni albo idioci ... wchodzicie i wypowiadacie sie w tematach, ktore was nie dotycza" - święte słowa, bardzo dobrze pasują do tada i Viśtka, którzy przy każdej możliwej okazji potrafią "wykazać", jaki Windows jest świetny, a Linuks - be. Nawet jeśli news jest zupełnie o czymś innym...
- ~gość
- 2008-09-20 11:03:11
doszedłem do trzech wniosków: 1. "bo mnie intelektualnie stać na Linuksa" po tych tekstach, co tu linuxiarze piszą możnaby było stwierdzic, że ten system nie jest dla ludzi normalnych... 2. linuxiarze stanowią na rynku tylko kilka promili, a komentarzy umieszczają tyle, jakby stanowili 40% 3. linuxiarze płaczą, że nie mogą obejrzec reklamy ms i odczytac dokumentów .doc, a za chwilę piszą, że ich system jest doskonały i można na nim robic wszystko... szkoda życia na linuxa!
- lysypajak
- 2008-09-20 11:12:58
Szkoda życia na kłótnie o system operacyjny. Niech każdy używa tego co mu pasuje. Mnie tam linux pasuje, a jak się komuś nie podoba to niech nie używa - proste jak drut.
- adam
- 2008-09-20 11:18:16
@ Gosc. Czytając twoje wnioski wydaje mi się ze rozumujesz w ten sposób: Ja cale życie używam Windowsa, i czuje się przez to normalny, a teraz jak mam Viste to jestem jeszcze bardziej normalny. A ty nienormalnych spod znaku pingwina to na stos, na stos - oczywiście nie chodzi ci o stos systemowy tylko ten z czasów średniowiecza.
- lukas
- 2008-09-20 11:18:25
Powiedział co wiedział!!! Jedzmy gówno, miliony much nie mogą się mylić! Jedzmy tylko nasze tradycyjne, narodowe dania. Nie próbujmy czegoś nowego, innego. Nie starajmy się poznać inne kultury, zwyczaje, ludzi, ich myślenie, tryb życia. Żyjmy w monotonie, nudzie, rutynie. Pd. Do odważnych świat należy ;)
- szajbus
- 2008-09-20 11:23:55
Ciekawe ile jeszcze uzytkownicy PC wydadza kasy aby stwierdzic ze vista jest super;P podobnie bylo z xp....nie chcialo chodzic na 64 MB Ram wiec wszyscy twierdzili ze szajs...teraz ktos ma 1GB i uwaza bardzo podobnie...poczekajcie a sami bedziecie mowic ze nie ma nic lepszego od visty;)
- mario
- 2008-09-20 12:59:50
oni to nawet reklamy muszą odgapić od Apple?
- dioda elektroda
- 2008-09-20 14:24:31
wstyd i hańba! tak bezczelnej dyskryminacji użytkowników alternatywnych systemów nie ma nawet na microsoftowych dobrychprogramach... zaczyna się od robienia artykułów w tym g.wnianym silverlight''cie a skończy na totalnym odcięciu nas od internetowych multimediów... scenariusz stary jak m$ podobnie jak ignorancja pismaków stara jak media.. hmm... a może autorowi te reklamy apple i m$ już zdążyły wyprać mózg i uważa, że świat dzieli się tylko na pc i maca? na których oczywiście problemów z silverlight''em nie ma.. cóż jeśli tak to wypada tylko pogratulować idg redaktorów... a może by tak idg wpierw zaczęło zamieszczać w silverlight''cie te upierdliwe reklamy? czy za to już nikt by nie zapłacił?
- hogofogo
- 2008-09-20 14:47:53
Skoro "bez ścian" to i okna niepotrzebne.
- puciak
- 2008-09-20 15:30:26
@hogofogo genialne podsumowanie :D
- nikt wazny
- 2008-09-20 17:29:21
News ok wszystko fajnie, ale jak zwykle wyczuwam anty Applowskie nastawienie pozdro
- bnb
- 2008-09-20 19:37:45
apple tworzac system chcil sprzedawac go ze swoimi komputerami - i wbrew marudzacym trollom ma do tego pelne praco - chcesz osx''a kup macintosha a nie marudzisz bez sensu co do linuxa - czepcie sie sami tego systemu a nie ze reklama u was nie dziala - ponoc to opensource - to zamiast bredzic o wyzszosci tego badziewia niewiadomo nad czym napiszcie program ktory to odtworzy
- piotr
- 2008-09-20 21:09:21
Fajna ta reklama MS, wyobraziłem ja sobie, ponieważ na XP Home, z SP1 (komp kupiony jakieś 3 lata temu) - legalny – po zainstalowaniu Silverlight dostałem komunikat tej treści (cytuje ważne fragmenty): ... masz problemy z instalacja Mic..Silv..przyczyna jest niezgodna przeglądarka ( a jak jest zgodna?), lub system operacyjny (mam kupić Viśte, żeby zobaczyć jej reklamę?), albo stara wstępna wersja dodatku Silverlight (jaka stara, prosto ze strony MS?). Postępuj zgodnie z instrukcjami (żadnych instrukcji nie ma) odinstalowania aby usunąć z systemu wszystkie wcześniejsze wersje (czego wersje? Windowsa przeglądarki, czy SL?), a następnie odwiedź witrynę (właśnie na tej witrynie jestem). I teraz ode mnie: Niech mi jakiś zwolennik Windowsa prosto wytłumaczy, żebym całkowicie już nie stracił zaufania do MS, o co tu właściwie chodzi?
- krzyś
- 2008-09-20 22:01:23
Skoro masz legalnego XP to czemu nie robisz aktualizacji tylko pozostajesz przy SP1. Po drodze mamy jeszcze SP2 i SP3. Jak myślisz czemu na początku XP nie był przychylnie odbierany a po instalacji SP2 okrzyknięty za najlepszy system na PC. Może problem jaki pokazałeś leży u Ciebie właśnie tutaj.Zainstaluj aktualizacje a zobaczysz że wszystko pójdzie u Ciebie. Vista też była beznadziejna na początku a teraz po aktualizacji do SP1 bardzo dużo ludzi się przekonało do niej. Zapewne wszyscy użytkownicy Windowsa przekonają się do niej po ukazaniu się na nią SP2. Nie istnieje na świecie system który może egzystować bez jakichkolwiek updateów. MacOS X 10.5 ma już piątą ważną aktualizację systemu i kilka Security Update po drodze. Linux też jest dość często aktualizowany w ciągu roku a średnio raz na rok wychodzi nowa wersja danej dystrybucji. Windows Vista ma kilka aktualizacji na rok zwiększających bezpieczeństwo i poprawiających wydajność. Steve Jobs z Apple powiedział kiedyś że system operacyjny nie może egzystować dłużej niż 1 rok. Wydał 3 lata temu Tigera 10.4, w tamtym roku Leoparda 10.5 a już teraz kończy prace nad nowym Snow Leopardem 10.6 Vista jest systemem dość młodym a już mowa jest Se7en który może nawet ukazać się pod koniec przyszłego roku. Ile w tym czasie powstanie nowych distro Linuxa tego nikt nie wie.
- piotr
- 2008-09-20 22:43:16
@ krzys, próbowałem już kiedyś SP2, spowalnia zamykanie i otwieranie systemu, to za ciężka sprawa jak na laptopa. Zrezygnowałem. Według mnie, nic nie usprawnił. Wolę mieć stary zacofany SP1, ale szybszy komputer.
- alexa
- 2008-09-21 12:23:16
No to może spróbuj też SP2 i SP3. Czasami coś nie pójdzie i można się zniechęcić. Robić aktualizacje najlepiej na czystym systemie po kilku restartach i defragmentacji dysku. Po zrobieniu Update należy zrobić znowu kolejny restart i defragmentecję oraz czyszczenie dysku we właściwościach dysku C oraz kolejna defragmentacja. Tak konserwowany dysk i system na pewno będzie Ci służył długo i nie powinien się zaawieszać.
- piotr
- 2008-09-21 13:08:04
@ alexa, z tego co wiem defragmentacja jest skuteczna, ale przy systemie plików FAT do windows98 i millenium, natomiast przy NTFS stosowanym w XP nic nie daje i nie jest konieczna. Zresztą, co to za zabawa w wieczne restarty, defragmentacje. Mam drugi komp, troszkę mocniejszy na którym jest Ubuntu, co prawda nie jest tak stabilne jak Debian ale wydaje mi się że to jest właściwy kierunek rozwoju oprogramowania. Przyzwyczaiłem się do pracy na tym, a ten z Xp potrzebuje jedynie go do odpalenia 2 programów, które nie pójdą mi na Linuxie.
- lanf
- 2008-09-21 14:04:19
Nawet jak zainstalujesz jakikolwiek Linux to nie jest zdrowo dla systemu robić od razu aktualizację lecz najpierw trzeba go uruchomić ponownie by się zaznajomił ze sprzętem. Poza tym defragmentacja jest czasami potrzebna do szybszego działania systemu. Jest robiona zarówno we wczesnych wersjach Windowsa jak i XP oraz Viście. Istnieją nawet specjalne programy do defragmentacji i nie ma tu znaczenia czy to Fat czy Fat32 czy NTFS czy jakikolwiek inny system plików.
- nikt wazny
- 2008-09-21 14:37:28
"Po ostatnich dwóch kampaniach reklamowych Microsoftu wydawać by się mogło, że gigant z Redmond wyczerpał już limit niepowodzeń na ten rok. Z doniesień portalu AppleInsider wynika jednak, że to nie koniec medialnych wpadek producenta popularnych Windowsów. Po porażkach dwóch kampanii reklamowych, które dla większości odbiorców okazały się całkowicie niezrozumiałe, wyszło na jaw, że do produkcji spotów wartych aż 30 milionów dolarów użyto komputerów Apple oraz oprogramowania firm trzecich m.in Adobe Photoshop CS3. Zastanawiające jest dlaczego Microsoft postanowił wykorzystać konkurencyjne programy i system operacyjny zamiast skorzystać ze swoich rozwiązań takich jak Microsoft Expressions Studio. Gdy cała sprawa ujrzała światło dzienne Microsoft niezwłocznie usunął wszystkie pliki, które zawierały metadane na temat wykorzystanych programów do ich produkcji. " :)
- piotr
- 2008-09-21 14:43:39
@lanf i jeszcze mi powiedz ze defragmentujesz dysk pod Xp i ci szybciej system działa, uważaj żebym czasem w to nie uwierzył.
- piotr
- 2008-09-21 15:16:25
@ nikt wazny - Odpowiedź jest prosta nawet zawarta w tym artykule, użyli komputerów Apple, bo chcieli pokonać Aplle używając jego własnej broni.
- adam
- 2008-09-21 15:22:28
Wygląda na to że PC to taki szajsowaty komputerek dla mas, z równie szajsowatym systemem od MS, robionym dla mas.
- lokjh
- 2008-09-22 08:22:31
A ja pracuje na ultimce 64 bite bity i jestem zachwycony. Nad problemem wirusów niech ślęczy wydawca kasperskyego, za to biorą pieniądze. Nie jestem programistą który może poświęcić wiele czasu dla samego systemu. OS traktuję jako podstawę pod oprogramowanie które pomaga mi zarabiać pieniądze. Choć muszę przyznać że miłem kilka podejść pod Linuxa, lecz niestety nie mam czasu na naukę obsługi tego systemu, nad czym ubolewam bo poznać by wyadało. Pozdrawiam Wszystkich którzy posługują się PC czy z Windowsem czy Linuxem.
- ~gość
- 2008-09-22 08:28:13
@lanf "...Istnieją nawet specjalne programy do defragmentacji i nie ma tu znaczenia czy to Fat czy Fat32 czy NTFS czy jakikolwiek inny system plików." Słuszna uwaga. Ale możesz mi napisać jaki "jakikolwiek inny system plików" wymaga defragmentacji? Bo chyba nie ext2 i ext3? I z tego co wiem to windowsy używaja systemu FAT,FAT32 i NTFS czy może jeszcze jakiś? Nie mogłem się powstrzymać. Proszę o wyjaśnienie. Odnośnie wszystkich komentarzy tutaj: zauważyłem, że pod 90% artykułów jest kłótnia który OS jest lepszy. Bawi mnie to, ale wyraże swoje zdanie. WindowsXP,Vista itp. - systemy dla ludzi, proste i intuicyjne i dlatego popularne, da się zainstalować na każdym PC i przy okazji na InteloMac''ach Linux i jego dystrybucje - są bo są i jak ktoś chce to używa, jego sprawa. Mimo postępu w rozwoju tych systemów to jednak nigdy nie bedzie to OS dla przecietnego Kowalskiego. MacOS X - system dedykowany platformie MAC, opart na UNIXie, kupujesz Macintosha bo Cie stać to i dostajesz system dedykowany na tą platformę. Reasumując, każdy ma prawo do wyboru OSa, tak samo jak każdy ma prawo wybrać sieć komórkową, samochód, mieszkanie/dom, sprzet AGD/RTV i wiele innych. Używasz to ok. Ale przekonywanie na siłe wszystkich ze coś jest złe, brzydkie, niefunkcjonalne itp. bo akurat Ty tego nie używasz jest dla mnie żałosne. Miałem styczność z WinXP/Vistą, MacOSXem i kilkoma dystrybucjami linuxa, do pracy wystarczy mi XP, do domu MacOSX, a linux okazał się systemem fajnym ale nie dla mnie. Używam bo mam do tego prawo i moja sprawa czy to mac czy pc. To tylko komputer,nic więcej. Niektórzy tutaj chwalą Windowsa, Linuxa czy MacOSa jakby to jakieś bóstwo było bez którego nie można życ. Więcej dystansu bo Was te wszystkie Aplle, Microsofty i inne duże koncerny ogłupią totalnie.
- peter
- 2008-09-22 10:48:15
Apple to perfidny monopolista. Nie możesz kupić ich komputera bez systemu. Nie możesz zainstalować ich systemu na pc. Nie możesz sprzedać systemu. Za aktualizację płacisz 2x więcej niż za Windows. Itd..
- mac-user
- 2008-09-22 10:58:54
@peter 1. Który monopolista ma nikły udział w rynku? Błędne określenie. 2. To fakt, że nie możesz bo oferuje kompleksowy sprzęt sprzedawany w zestawach. Ludzie przywykli do PC zwanych potocznie "składakami", stąd uprzedzenie. Patrz -> OPTIMUS, też sprzedaje zestawy i nikt za nim zbytnio nie przepada. 3. Nie można bo system jest dedykowany na daną platformę. Przykład: WindowsMobile nie można zainstalować na PC :) i odwrotnie WinXP nie zainstalujesz na np. nokii N95 mimo iz miejsca starczy. 4. Windowsa który jest dostarczany ze sprzętem(np. laptopy) też nie:). Ogranicza to licencja. 5. Od kiedy aktualizacje są płatne? Jakoś tego nie zauwazylem. Kiepskie argumenty.
- lysypajak
- 2008-09-22 12:12:10
@ ~Gość (ip: 82.177.118.158) Nareszcie jakiś rozsądny człowiek.
- Krzysiek
- 2008-09-22 20:58:34
Też się zastaanawiam skąd się wzięło to że aktualizacje na MacOS są płatne. To totalna bzdura. Ja wiem że aktualizacje są płatne w niektórych dystrybucjach Linuxa w wersjach PRO i bodajże po okresie roku dla podstawowych wersji tego systemu. Wersja PRO Linuxa jest płatna już przy instalacji tak jak Windows. Ja zgadzam się z określeniem ze Apple jest monopolistą bo nie pozwala instalować swojego systemu na PC. MacOSX jest dla mnie systemem idealnym i chciałbym go nawet kupić ale nie mogę i tak zainstalować go na moim PC więc go nie kupię. Skoro Apple pozwala na instalację Windowsa na swoich komputerach to czemu nie pozwala instalować Leoparda na PC. Myślę że i na tym by zarobili krocie gdyż mają naprawdę niezły system. Boją się może że nie dali by rady z Supportem na podzespoły PCtów niejednokrotnie Made in Firma Krzak. Za to należy się szacunek dla Microsoftu że dają radę z tym z bardzo dobrym wynikiem co nie do końca udało się Linuxowi i stąd ta mnogość forów gdzie Linuxiarze płaczą że nie mają jakiegoś tam niejednego sterownika do swojego sprzętu bo nie jest wspierany.
- bill .g
- 2008-09-22 21:03:21
I''m a PC ? Dlaczego mówią pc? Przechież chodzi o Windows. Pc - personal computer Windows - to windows
- piotr
- 2008-09-23 00:01:57
nie ma wersji PRO linuksa, coś wam się tu plącze w Windowsem. Linuks to darmowe jądro systemu. Dystrybucje, to jądro systemu plus środowisko graficzne i oprogramowanie. I dystrybucja może być otwarta lub komercyjna. Komercyjna jest przygotowana przez jakąś firmę( np Mandriva), a darmowa przez społeczność np(Debian). Ubuntu jest dystrybucją komercyjną jednak rozprowadzaną całkiem za darmo. Cały problem przejścia na Linuksa wiąże się ze sposobem rozumowania jego użytkownika i jest procesem bardziej psychicznym niż typowo informatycznym. jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do Korporacyjnego patrzenia na człowieka to dostajemy pewnien produkt na chwilę i zmuszeni jesteśmy do zakupu kolejnego czy nam się to podoba czy nie (np. zakończenie sprzedaży XP). Produkt ten wymusza na nas pewien sposób myślenia i użytkowania komputera, narzucając pewne ramy i ograniczenia - dlatego tak biomy się Linuksa i wydaja nam się Obcym w naszym zaprogramowanym przez korporację świecie.
- ~gość
- 2008-09-24 09:52:12
@Krzysiek. Wersja PRO Linuxa? A co to takiego? Wersja komercyjna to owszem i suport wtedy jest płatny. Nie pozwala instalować bo system napisany jest pod konkretną platformę i konkretny sprzęt. Ma do tego prawo. I nie jest monopolistą bo nie wciska swojego system do kazdego laptopa, zestawu stacjonarnego itp. tak jak robi to MS. Kolejny który myli pojęcia, wyłączność a monopol to troche różne pojęcia. Made by Firma Krzak? Mowisz o PeCetach składanych z byle jakich tanich podzespołów niejednokrotnie firmy No-Name? Sadze ze tu nie chodzi o sprzęt bo z tym Apple by sobie dało radę, raczej chodzi o architekturę systemu i np. obecność BIOSa, którego jako tako w Makach niema (i system go nie potrzebuje, a na potrzeby PC trzebaby było wydawać specjalnie zmodyfikowany OSX).Podzespoly w makach są typowe dla normalnego PC, np. RAM, ja w macbooku mialem firmy HYNIX,ale działają i KINGSTONY i CORSAIR, kup No-Name(bo tańszy), włóż i juz lipa. Widzisz, jeśli chodzi o linuxa to właściwie masz rację, zazwyczaj te najpopularniejsze podzespoly sa wspierane i nie oszukujmy się ale ta platforma mimo wszystko jeszcze raczkuje biorąc pod uwage komputery domowe. A MS? Po prostu powiodło mu się bo stworzył uniwersalny a przez to nie pozbawiony wielu wad system operacyjny, ktory na siłe wciskany jest do laptopów itp.
- piotr
- 2008-09-24 11:55:06
@ Gosc, wypluj slowo Windows uniwersalny. To jest platforma do gier, jaki tam uniwersalny? co na nim mozesz zrobic oprocz grania, postaw na tym serwer, zobaczysz jaki uniwersalny, albo zostaw go bez programow anty wirusowych i anty wszystkiemu, to zobaczysz jaki uniwersalna platforma do rozprzestrzenniania wirusow
- Energizer
- 2008-09-25 20:51:15
A przecież Pc nie równa się Windows...
- Patne
- 2008-09-26 00:49:02
Microsoft to porządna firma. Ostatnio obniżyli cenę Office''a o 50%.
- Rafał
- 2008-09-26 02:11:01
M$ traci grunt pod nogami. Mac idzie w górę, Linux idzie w górę, Google (Internet) w górę. Windows Vista okazał się niewypałem, dlatego pospiesznie szykują następcę tego nieudanego systemu. Powyższa reklama będą kopią reklamy Apple świadczy o słabości M$. Każda inna interpretacja to zaklinanie rzeczywistości. Wielu jeszcze tego nie dostrzega ale powoli nadchodzą ciężkie czasy dla M$. Bill to rozumie i stąd te nerwowe działania.
- mac-user
- 2008-09-26 06:53:17
@Patne "Microsoft to porządna firma. Ostatnio obniżyli cenę Office''''a o 50%." No owszem, wersji dla studentów i nauczycieli. Prowadzisz firmę to za offica 2007 na licencji pozwalającej używać go do celów zarobkowych musisz zapłacić gdzies 600zl za wersję basic, nawet CD nie dostajesz tylko musisz sobie nosnik zamówić. Wersja pełnopudełkowa jest pewnie dużo droższa. Fakt wszystkie OEMy są tanie (Windows, Office) ale do domowego użytku. Ale czy ktokolwiek z was czytał licencę OEM? @piotr Ok, sorry może troche przegiąłem z tą uniwersalnością:) @Energizer Masz rację, ale Windows jest tak popularny, że został utożsamiony z PeCetem. @Rafał Owszem idą w górę ale bardzo powoli i jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie zanim cokolwiek się zmieni. Fakt, ze podkradanie pomysłów to specjalnośc MS. Najwidoczniej brakuje tym wszystkim setkom tysiecy osob zatrudnionych w MS pomysłu na reklamę. Btw. Wista nigdy do mnie jakoś nie przemawiała, a te reklamy tym bardziej. W sumie reklamy Appla tez są idiotyczne, ale one są tworzone na potrzeby rynku amerykańskiego gdzie wszystko im trzeba pokazać wprost bo przy głębszym przesłaniu połowa by nie zrozumiała.
Smartfon SAMSUNG Galaxy Note
Pobierz bezpłatnego e-booka 


