Czy Adreso.pl to plagiat Wroom.pl?
29 lipca 2008 15:18, Artur Małek
- .. » Biznes » Prawo » Prawo autorskie
- .. » Biznes » Prawo » Pozwy/procesy
Przedmiotem sporu jest również użyty przez www.adreso.pl slogan -Nieruchomości w jednym miejscu" który łudząco przypomina hasło używane przez www.wroom.pl - "Wszystko co jeździ, w jednym miejscu" Jak czytamy w oświadczeniu Piotra Oblickiego:
Prezes Wroom.pl wytyka także, że wbrew wymogom określonym przez stosowne przepisy prawne, w Adreso.pl nie sposób znaleźć nazwy bądź nazwiska świadczeniodawcy. Piotr Oblicki zapowiada, że w związku z podejrzeniem plagiatu, poda właścicieli Adreso.pl do sądu.
Jak tę sprawę widzi druga strona sporu? O opinie zapytaliśmy Mariusza Modzelewskiego, inwestora Adreso.pl.
Nie może być tutaj mowy o naruszeniu żadnych praw a żaden z elementów graficznych nie został skopiowany. Oczywiście lauout jest podobny ale nie jest o przez nikogo zastrzeżony i jest to jedyny sensowny i możliwy layout dla wyszukiwarki - zresztą wroom skopiował go od Google
Jeśli chodzi o miniwyszukiwarki to jest to obecnie najpopularniejszy z widgetów stosowany przez większość serwisów ogłoszeniowych z branży motoryzacyjnej i nieruchomościowej.
Czy jakieś czcionki z użytych przez nas są zastrzeżone? Czy w naszym serwisie jest wogóle jakaś ikona? - przepraszam jest ikona koperty pocztowej. A z tymi podobieństwem tekstów reklamowych/prasowych to już całkiem przesadzili.
Taki model tzn. agregatory treści i wyszukiwarki staje się popularny w internecie. Czy eBay ma pretensje do Allegro a Allegro do Świstaka, że zrobiły serwis aukcyjny. A czy pretensje mają właściciele pierwszej porównywarki cen do innych "klonów" które mają nawet podobne nazwy? Takie rozumowanie doprowadziłoby do tego że cały internet jest jednym wielkim plagiatem. Podobne internetowe serwisy określa się "klonami" i to jest właściwa nazwa, choć Adreso.pl nie jest nawet klonem Wroom bo działa w innej branży.
Zrozumiałe jest dla mnie, że taki najazd na nasz serwis to szansa dla Wroom na wybicie się na rynku i udawanie tego pierwszego, którego wszyscy kopiują - w sumie całkiem dobry pomysł PR.
Nie zamierzamy być ani dla wroom ani dla innych serwisów konkurencją, nasza strategia polega na zjednaniu sobie jak największej liczby partnerów. Z takiej partnerskiej współpracy wszyscy mogą tylko czerpać korzyści i dziwię się wroom, że nie postrzega nas jako potencjalnego partnera, bo łącząc siły w dwóch branżach moglibyśmy naprawdę wiele osiągnąć - no, chyba że nieruchomości są konkurencją dla motoryzacji ale ja o tym jeszcze nie słyszałem
Do artykułu dodaliśmy komentarze Katarzyny Bargielskiej (dyrektor marketingu Gratka.pl) oraz Piotra Oblickiego (prezes zarządu Wroom.pl).
Aktualizacja 11 sierpnia 2008 11:10
Do artykułu dodaliśmy komentarz Katarzyny Bargielskiej (dyrektor marketingu Gratka.pl).
- jacekk
- 2008-07-29 15:57:52
no fakt, ikonka z napisem "Zamów powiadamianie na e-mail" jest skopiowana na bezczela z wrooma, tania podróbka i wstyd...
- tomek
- 2008-07-29 16:01:25
to jest dobre Wroom: "Wpisz adres e-mail, na który mają być wysyłane powiadomienia o pojawieniu się nowych ogłoszeń, spełniających wybrane przez Ciebie kryteria poniżej." Adreso: "Wpisz adres e-mail, na który mają być wysyłane powiadomienia o pojawieniu się nowych ogłoszeń, spełniających wybrane przez Ciebie kryteria poniżej."
- piter
- 2008-07-29 16:04:56
wpiszcie w adreso: kaczyński to cham Znaleziono: 13456 ofert http://www.adreso.pl/index2.php?fraza=kaczy%F1ski+to+cham&nieruchomosci=szukaj coz, kopiowac jest tylko łatwo layout jak widac :)
- pres
- 2008-07-29 16:05:42
a jak sie pochodzi po całym serwisie to jeszcze bardziej rzuca sie w oczy "podobieństwo", żałosne
- tomasz
- 2008-07-29 16:09:55
Panie Mariuszu, przeciez w komentarzach podano wyzej teksty całe skopiowane, ikonki skopiowane na żywca bezczelnie, to jest kradzież i to widoczna na 1 rzut oka, żenujaca odpowiedz...
- ~gość
- 2008-07-29 16:14:18
czy teraz to juz kazda stronka czy inny startup ma swojego prezesa zarzadu?
- tomasz
- 2008-07-29 16:24:52
jak jest spolka ZOO to musi byc prezes i zarzad :)
- pantomas
- 2008-07-29 16:35:32
Co do wyglądu strony, to faktycznie jest bardzo podobny. Ale Panowie! Wystarczy wyedytować kilka cssów i po sprawie. Natomiast co do formuły... Nie możemy ograniczać konkurencji bo nam się tu zrobi Ameryka. Tylko jeden jedyny serwis aukcyjny bo każdy inny "serwis aukcyjny" to przecież plagiat pierwszego. Albo gazeta codzienna tylko jedna w Europie...
- jacekk
- 2008-07-29 16:53:13
masz racje, ale tu sa skopiowane wyzej ktos podal cale teksty, co do kropki, to juz przesada... albo to: http://img99.imageshack.us/my.php?image=wroompladresoplwo1.jpg
- kk
- 2008-07-29 18:21:09
wroom ma pretensje do adreso - i chyba każdy kto widzi oba serwisy musi to przyznać adreso raczej w sporze nie ma szans, i tyklo czekać kilka dni, jak zmienią skórkę i teksty. wroom z założenia to serwis oparty na prawnikach, w końcu oni też muszą walczyć z otomoto, gratką czy autotraderem, ponieważ sami postępują nie fair publikując ogłoszenia bez ich zgody kto jest bez winy niechaj pierwszy rzuci kamień teraz mają pretensje, że ktoś postępuje nie fair w stosunku do nich, a sami działają wbrew logice i zasadom w końcu ktoś inny zrobi wroom-bis, ale porządnie, z głową, lojalnie w stostunku do serwisów i wroom przestanie istnieć
- JJ
- 2008-07-29 19:20:12
A czy p. Mariusz Modzelewski to nie przypadkiem ten sam osobnik, który kręcił wałek z akcją SUPERKOMPUTER (x 100 razy więcej niż wart...). Jeśli tak, to nie ma wątpliwości że adreso to kopia ;)
- tymian
- 2008-07-29 20:41:16
hehe panowie z adreso sami sie przyznali do plagiatu.. zmieniajac wszelkie zarzucane teksty wlasnie :)
- zakop
- 2008-07-29 20:48:36
@kk sadze ze wroom dlatego jest spolka zoo, aby zostal "powaznie" traktowany przez serwisy ogloszeniowe(czyt. o zadnym "kradziejstwie" ze strony wroom nie ma mowy, zapewne maja podpisana wspolprace z ww). pamietam jak wroom sie uruchomil, chwalili sie ze zrobili fajny serwis, jednak kilka dni pozniej ogloszenia z otomoto i gratki zniknely :) aby powrocic po paru tygodniach. wroom raczej szybko nie zniknie(inwestor), a konkurencji nie bedzie, bo to nie jest prosta sprawa taki serwis napisac(cos wiem o tym..). ps. wroom mnie tyle obchodzi co zeszloroczna zima. nie mam z nimi nic wspolnego.
- Q.
- 2008-07-29 22:46:57
gdyby nie ten artykuł, nie dowiedziałbym sie, że jest coś takiego jak Wroom.pl
- Marcin
- 2008-07-30 00:04:05
Teraz na Adreso widać żałosne poprawianie totalnej wpadki. Autorzy nie mają pojęcia o sile internetu, jakim są jego użytkownicy, a zmienianie podstron na szybko z "dla webmasterów" na "widgety" już nic nie da jak są już dawno porobione printscreeny. I tylko czekać jak sprawa się rozwinie dalej. Zleksza żałosne generalnie. Kiedyś pamiętam był taki serwis wykrywający plagiaty Adreseo powinno być tam "wyróżnione".
- zakop
- 2008-07-30 01:26:48
http://www.goldenline.pl/mariusz-modzelewski i dalej tym tropem w google
- ~gość
- 2008-07-30 01:47:35
moze pan cwaniak z wroom.pl ujawni skad zerznal pomysl na swoj serwis? smiesza mnie tacy kolesie!
- zuliano
- 2008-07-30 10:33:28
Heh, żałosny plagiat i tyle - a jeszcze gość próbuje się bronić na bezczelnego tekstami typu "Czy eBay ma pretensje do Allegro a Allegro do Świstaka, że zrobiły serwis aukcyjny" Nikt nie zarzuca skopiowania funkcjonalności, tylko wykonania i prezentacji. Temu panu już dziękujemy...
- max
- 2008-07-30 11:38:14
czy pan Modzelewski z artykułu ma coś wspólnego z panem Modzelewskim wspomnianym na tej stronie? http://uwagaoszusci.neteasy.pl/index.php?id=aktualizacja42
- Tomasz
- 2008-07-30 15:31:12
Pan Piotr Oblicki jest absolutnie nie odpowiedzialnym człowiekiem i chyba nie ma już czym się zająć. Najpierw zawraca gitarę i zabiera cenny czas, żeby przygotować absolutnie indywidualną ofertę dla jego serwisu, a potem nie raczy nawet odpowiedziec. Po dwóch tygodniach wysłałem komunikat z UPRZEJMĄ PROŚBĄ o kontakt, celem ustosunkowania się do przedstawionej oferty (związane jest to z tym że musiałem podjąć pewne kosztowne działania w zalezności od odpowiedzi zainteresowanego) i zostałem w mailu zwyzywany. Dzisiaj zdecydowanie wszystkim odradzam jakiekolwiek konktaty biznesowe z tym Panem, o serwisie Internetowym nie wspominając.
- 83
- 2008-07-30 15:46:56
@max porownaj zdjecia z http://uwagaoszusci.neteasy.pl/index.php?id=aktualizacja42 i http://www.goldenline.pl/mariusz-modzelewski i odpowiedz sobie sam :)
- max
- 2008-07-30 15:55:14
re 83: dzięki:) przeglądałem te strony na kliencie niewyświetlającym obrazków. Teraz przejrzałem to pod operą i widzę znaczące... podobieństwo;) to znacząco utrwala moje poglądy na prezentowany w artykule spór... biznes ejndżel... buahaha:D
- Marcin
- 2008-07-30 19:40:41
No cóż, wszystko wskazuje na to że strona dobrze tropiąca oszustów to: http://uwagaoszusci.neteasy.pl/index.php?id=aktualizacja42 Wystarczy zobaczyć co kryje sie pod powiazanym linkim w artykule: www.bluebook.pl i zobaczyc do jakiej strony on prowadzi? > Oczywiscie adreso.pl Żenujace gdy patrzy się na taką bezczelną ścieme ze strony niby poważnego "inwestora".
- sasquall
- 2008-07-31 23:02:10
Eh, przypominają się te studenckie czasy (kopiuj/wklej)
- and
- 2008-08-04 19:42:53
Zapoznałem się ze stroną "uwagaoszuści". Jezu, chyba tylko w PL takie coś może wciąż uchodzić za "poważnego inwestora". Przecież to jakaś parodia
- Coyot
- 2008-08-04 19:49:58
Tak. Ten Modzelewski to ten sam fraj.. Oszukał setki, jeżeli nie tysiące osób. Są w internecie dostępne filmy z jego wypowiedziami. Żenujące. Powinien siedzieć w pierdlu. Z jego strony na goldenline: "Jestem osobą kreatywną i otwartą na współpracę w każdym dobrze rokującym biznesie. Jestem gotów go współtworzyć i współfinansować. (...) Jestem m.in. zainteresowany finansowaniem ciekawego i mogącego przynosić zyski projektu/serwisu internetowego." Zrobi wszystko dla kasy.
- kosa
- 2008-08-05 11:28:56
Wejdzcie na adreso i wpiszcie w wyszukiwarke Kaczyński http://www.adreso.pl/index2.php?fraza=kaczy%F1ski&nieruchomosci=szukaj W odpowiedzi pojawia się komunikat: "Wyszukiwanie - uwagi Zespół adreso.pl prosi o nie wpisywanie w wyszukiwarce wyrażeń obraźliwych, wulgarnych oraz innych niedozwolonych fraz." To fajne mają zdanie o naszym prezydencie :P screen: http://www.postimage.org/image.php?v=aV1AbN8J
- tito
- 2008-08-05 12:25:02
pan modzelewski do adreso.pl to przeciez znany od lat przekreciarz, pamietacie akcje Superkomputer? a pod bluebook.pl teraz otwiera sie adreso.pl... http://uwagaoszusci.neteasy.pl/index.php wszystko na temat :)
- don
- 2008-08-05 14:54:05
Oba serwsi jada na jakims prostym szablonie. Wyglada na gotowca przerobionego. Moze stad to podobienstow
- wroom.pl
- 2008-08-05 23:38:45
nie, wroom byl projektowany od zera. kazdy elemencik koperta i kolor kazdej literki przez kilka miesiecy.
- Elo
- 2008-08-06 07:28:06
Google pogodzi towarzystwo wyindeksowując śmieci jakie teraz oba serwisy serwują Googlebotowi...
- tomekk
- 2008-08-06 10:31:09
sam jest Pan smieciem chyba piszac takie glupoty... ale rozumiem ze spacjalistow seo teraz jak grzybow po deszczu... wystarczy 1 katalog stron i juz spec od seo...
- ANETA
- 2008-08-10 18:22:28
Myslę że to co teraz napiszę bedzie sensacją, otóż Pan Oblicki z Wroom.pl ściągnął pomysł na sam sajt i topa graficznego z stworzonej przez nas strony w UK www.enbike.co.uk, prosze obejrzec nasza strone:http://enbike.co.uk/pages/advertise.html i Pana Obickiego:http://www.mototube.pl/pages/advertise.html do tego jesli jest to strona w budowie jak Pan Oblicki twierdził telefonicznie, jest ona dostepna w sieci, to dlaczego zdjecia nie sa prawnie i legalnie wykupione z serwisu istockphoto.com? tylko wstawione ze znakiem wodnym ktorego widać. Oburza mnie jedak fakt ze sam top graficzny, jest ściągniety z naszego projektu. sami oceńcie na ile Pan Oblicki jest wiarygodny w swoich oskarżeniach, jak sam ściaga pomysły do tego bezkarnie.
- MamCie
- 2008-08-10 19:08:24
No i sie wystraszyl i szybko zablokowal strone ale dowody pozostaly: http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube1.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube2.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube3.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube4.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube5.bmp http://eneasz.co.uk/mototube.pl/mototube6.bmp Panie Oblicki a raczej Panie Obludnicki feeeee
- wroom.pl
- 2008-08-11 14:37:15
Witam, Jako czlonek zarzadu Wroom.pl oswiadczam, ze Wroom Sp. z o.o. ani Piotr Oblicki nie ma nic wspolnego z zadna domena, ani serwisem mototube, wystarczy zwrocic sie do wlasciciela domeny/tegoż serwisu po informacje, z tego co widze we whois to firma z lubuskiego.
- dobre
- 2008-08-11 14:43:39
enbike.co.uk outdoorvideo.tv przeciez ten enbike to kopia na tym samym gotowcu skrypcie co 10 innych serwisów, wiec trudno kolejne 100 oskarzac o skopiowanie pomyslu czy layoutu, jak to mowia, niech rzuci kamieniem
- mototube
- 2008-08-11 14:52:16
hehe nie wiem co ma wspolnego z wroomem moj serwis ktory robie z kumplem sobie ale ciesze sie ze juz go ktos reklamuje :) tu mozna kupic za 5 dolarow skrypt buyscripts.in/youtube_clone.html videoshareit.com/ i mamy to samo co ten enbike wiec ciezko mowic ze cos skopiowalem skoro wszystkie wygladaja tak samo i maja te same teksty domyslnie :)) ale z tego co widze mototube jest najładniejszy tzn bedzie juz niedlugo online :)
- Elo
- 2008-08-11 20:02:01
@tomekk, nie denerwuj się tak, złość piękności szkodzi... a prawda jest taka, że Wroom.pl i tego typu serwisy żyją wyłącznie z ruchu z Google, i od Google zależy, czy takie 'treści' będą uznane za wartościowe.. może będą, a może jutro już nie będą.. po kruchym lodzie stąpacie, na dodatek wbrew właścicielom serwisów, z których pobieracie treści... złota rada, poprawcie sobie te strony, bo teraz spam pewnie spam-reporty by załatwiły ten serwis... jak poprawić? SEO kosztuje, ale z litości zdradzę, że współpraca z serwisem dostarczającym treści o konkretnych markach by sprawę poprawiła, tak aby przy wyszukiwaniu 'audi a4 tdi' obok tych śmiesznych uczciwie podpier***lanych wyników były też artykuły o tym modelu, a przede wszystkim parametry modelu, dane o spalaniu, wykres spadku wartości auta, itp... wtedy by to jakoś wyglądało, miało ręce i nogi, bo teraz to po prostu tylko te, dotykające Ciebie w określeniu, internetowe śmieci... nie wiem jak tam z Waszym budżetem, czy dalibyście radę na współpracę z serwisem motoryzacyjnym, czy też musielibyście zgodnie z prawem te dane podpie***lać bez jego zgody... ja polecam współpracę... ps. nie mam katalogu, nigdy nie miałem żadnego...
- enbike
- 2008-08-11 20:32:40
Ciesze sie ,ze Pan Oblicki i Wroom.pl brna w jeszcze wieksze bagno, wszak przeciez Pan oblicki pochodzi z Lubuskiego, pewnie zaniedlugo pojawi sie update w whois, zreszta takie bylo wlasnie zalozenie , zeby sie nie przyznac w razie afery ze wroom i ten serwis to ta sama banda, aby obydwa okrety nie poszly na dno. Nie ladnie tak klamac, strone zablokowano po naszym telefonie z zadaniem jej usuniecia lub zmienienia w ciagu 2 dni. Sprawa skryptu to jedna rzecz ale rozwiazania funkcjonalne i pomysly graficzne to juz druga. Prawda jest taka ze Pan Oblicki i jego wroom to nic innego jak jedno wielkie ctrl+c ctrl+v i jako ze jego servisy oparte sa na pobieraniu materialow bez zgody wlascicieli stron tak dziwi fakt ,ze wroom sie zali, ze im ktos ukradl cos jak oni sami kradna bo jak inaczej nazwac zabieranie zawartosci i pomyslow jednych bez ich zdogy i wykozystywanie do swoich celow zarobkowych? Moge udowodnic nawet w sadzie ujawniajac bilingi telefoniczne Pana Oblickiego do mnie wydzwaniajacego oraz jego maile i rozmowy na gg jak to wroom chcial kupic odemnie skrypt uzyty na enbike jak to pan Oblicki sie chwalil zakupem domeny ktorej teraz sie wypiera i jak to przerabia ja ze standardowego skryptu w taki sam sposob jak zostala przerobiona moja strona. Dlaczego wroom nie przyznaje sie do siebie samego? Czyz to nie dziwne? Chyba jedynym sensownym wytlumaczeniem jest fakt ze ma cos na sumieniu.
- ANETA
- 2008-08-11 20:38:37
oczywiscie to kupiony system i znany pod roznymi domenami, ale grafika na enbike.co.uk jest zrobiona i dostosowana indywidualnie, a mi chodzi o to ze pan Obicki aka Riche jest jak najbardziej zwiazany z serwisem mototube, sam nawet oferowal wspolprace mojemu znajomemu przy tym serwisie, do tego sam zablokowal sajt wczoraj po interwencji telefonicznej. Dla mnie to kombinator i tani cwaniaczek po tym kłamstwie co przeczytałam wyżej nawet szkoda mi słów, życze mu powodzenia w dalszych działaniach.
- ANETA
- 2008-08-11 20:47:51
Do MOTOTUBE : macie to samo co enbike jesli chodzi o silnik, a gdzie w tym szablonie ktory jest dostepy w sieci jest taki baner na gorze? sam efekt ze motocykle samochody mozna fajnie polaczyc z liniami i takimi grafikami w tle zerzneliscie z enbike i to nie podlega dyskusjii.Po prostu pomysl ukradliscie i sprytnie skopiowaliscie. zreszta szkoda wogole juz nawet tego komentowac, zycze powodzenia.
- marteczka
- 2008-08-11 20:57:34
spamerzy z enbike idzcie na inny serwis a nie glowe zawracacie na IS swoimi pierdołami, ja na tych screenach w bmp nie widze kompletnie nic podobnego do tego co na podanej stronie o motorkach, a jesli macie jakos to zastrzezone to wyslijcie pismo przez prawnika, a nie zasmiecajcie ty innej dyskusji bleh
- simon
- 2008-08-11 22:30:31
Doskonale znamy pana Oblickiego, afera goni afere. Z jednej strony Wroom i plagiaty, z drugiej problemy z wlascicielami praw do tresci ktore pan aka Richie nadal bezkarnie kradnie innym serwisom (bazuje na wypowiedzi PR serwisów). Dalej mamy plagiat enbike poprzedzony ofertami wspolpracy a pozniej grozbami pod adresem wlasciciela. Nie dalej jak kilka dni temu IDG publikowalo informacje o aferze zwiazanej z money.pl takze dzielem pana O, gdzie pracownik Gemius informuje o manipulacji danymi i odcina sie od pana O. W tej samej aferze Richie uzyskal marna ogladalnosc zachecajac randomowa grupe odbiorców do wchodzenia na money pl by podpisali petycje w sprawie tanszego internetu. Interia oraz Onet dementuja informacje jakoby money.pl byl naj* portalem gdyz notuja 3x wieksza ogladalnosc na podserwisach finansowych niz pan O. na calym money.pl Nie bojmy sie tego powiedziec iz money.pl, wroom, mototube i wiele innych nieuczciwie promowane sa przez jedna i ta sama osobe.
- Kacper
- 2008-08-11 22:57:20
mi tam www.mototube.pl dziala i nie tylko nie widze nic skopiowanego z enbike.co.uk ale widze wiecej wlasnych funkjonalnosci na mototube, a enbike to calkiem zerznieta kopia z www.outdoorvideo.tv nawet slogany na glownej nie zmienione, wiec kto tu od kogo kopiowal hehehe
- S.
- 2008-08-11 23:12:18
Wyjasnijmy sobie cos, base system sie kupuje. Tak wiec slogan reklamowy nie ma nic do rzeczy bo nabywasz na niego licencje w momencie zakupu systemu. Funkcjonalnosc owszem, jest zblizona i mototube nie ma nic ponad to co standard, jednakze wiedzac o probach kupienia portalu, widzimy iz zostal on zalozony przez O. jedynie dla tego iz autor pomyslu nie zgodzil sie sprzedac udziałów. Ponad to wiedzac juz o takim przekrecie, mowimy dalej o podciaganiu laya pod istniejacy na enbike (o wiele wczensiej). Co prawda w PL pomysl nie moze zostac opatentowany tak wiec nie ma monopolu na jeden typ tresci i dzialania. To nie podlega zadnej regulacji i mozesz w dowolnej chwili napisac Windowsa XP identycznego jak oryginal, jendakze nie moze sie tak samo nazywac (stad jedyny problem z Lindows iz posiadal nazwe zblizona i wprowadzajaca w blad uzytkownika). Natomiast mowimy o zastrzezonym lay`u ktory jest zywym plagiatem. O ile pomysl nie moze byc chroniony w ten sposob, o tyle samo wykonanie owszem - i mozna mowic o dopuszczeniu sie plagiatu - niestety nie kradziezy. Jednakze biorac pod uwage zeznania wlascicieli oraz rozmowy z O. jest to projekt ewidentnie stworzony celem srednio uczciwej konkurencji po odmowieniu sprzedazy udziałów w portalu.
- marta
- 2008-08-11 23:26:55
patrze patrze na te serwisy i widze plagiat layoutu faktycznie, na enbike.co.uk z outdoorvideo.tv, faktycznie żywcem wszystko :) ale jakos nie moge zobaczyc na mototube z enbike nic, a jestem kurcze graficzka DTP to myslalam ze sie cos na tym znam hm... :)
- Adam
- 2009-02-26 23:51:58
Panie Mariuszku :-] Jak widać biznes z komputerkami się skończył to i kraść trzeba gdzie indziej...
Gra Xbox 360 Kinect Sports
Pobierz bezpłatnego e-booka 



