WYSZUKIWANIE:
W

IP to dane osobowe?

PC World
22 stycznia 2008 08:54
, Mariusz Błoński
reklama
O tym też piszemy...
Dziś Dzień Bezpiecznego Internetu 2010. Rusza kampania "Think B4 U post!"
Ponad 60 państw z całego świata obchodzi dziś Dzień Bezpiecznego Internetu. Wydarzenie ustanowione sześć lat temu przez Komisję Europejską po raz...
Cyfrówka na narty
Fotografowanie podczas jazdy na nartach może przynosić wspaniałe efekty. Jednak warunki, jakie panują zimową porą na stoku nie sprzyjają dobrej...
Windows vs. reszta świata i inne wojny reklamowe
Pod budzącym pozytywne skojarzenia hasłem zabiegania o przychylność i uznanie klienta kryje się w istocie bezpardonowa walka o jego kieszeń....
Domeny: jak na nich zarobić
Domena to często najcenniejsza rzecz w internetowym biznesie. Warto wiedzieć, gdzie kupić ją za dobrą cenę i jak uniknąć pośredników, którzy naciągają...
Iplex.pl - bezpłatna wypożyczalnia filmów online
Operator serwisu iplex.pl umożliwił internautom oglądanie dostępnych tam filmów bez żadnych opłat. W tej internetowej wypożyczalni wideo, uruchomionej...
Bezpieczeństwo w Windows 7
Nowy system to nowe mechanizmy bezpieczeństwa. W większości przypadków Windows 7 chroni dane użytkowników lepiej niż starsze wersje systemu. Jego...
JDownloader: wygodne ściąganie z RapidShare
Każdy, kto ściągał pliki z serwisów w rodzaju RapidShare.com, wie jak uciążliwe jest pobieranie większych partii danych. Częste przestoje dłużą się w...
Przedstawiciele Unii Europejskiej twierdzą, że adres IP komputera powinien być traktowany tak, jak dane osobowe. Komisarz Peter Scharr stwierdził, że jeśli konkretna osoba może być zidentyfikowana dzięki IP, to "numer ten musi podlegać takiej ochronie, jak inne dane osobowe".
Z jego zdaniem nie zgadzają się przedstawiciele Google'a, którzy mówią, że IP to zaledwie loalizacja komputera, ale nie informacja o jego użytkowniku. Tylko czasem numer IP jest równoznaczny z użytkownikiem. Scharr zgadza się z tym, jednak nadal utrzymuje, że IP powinno podlegać ścisłej ochronie.

Takie podejście, o ile stanie się obowiązującym, wpłynie na sposób pracy wyszukiwarek internetowych. Google w ubiegłym roku zgodził się na skrócenie czasu przechowywania informacji o zapytaniach zadawanych wyszukiwarce przez użytkowników do 18 miesięcy. Ponadto z 30 do 2 lat skrócił czas, przez jaki ważne są "ciasteczka" wysyłane na komputer użytkownika.

Przedstawiciele EPIC (Electronic Privacy Information Center) uznają politykę Google'a za absurdalną. Wskazują też, czym jest spowodowana taka chęć zbierania i przechowywania informacji o internautach. "Im więcej firmy wiedzą o tobie, tym cenniejsze są reklamy". Przedstawiciele wyszukiwarkowego koncernu twierdzą jednak, że chodzi im o coś zupełnie innego. Przechowując informacje o numerach IP chcą dostarczyć internautom lepsze wyniki wyszukiwania. "Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę 'football' to mieszkaniec Londynu otrzyma inne wyniki, niż mieszkaniec Nowego Jorku" - mówi Peter Fleischer z Google'a.
reklama
Oceń:
Aktualna ocena (Głosów: 8)

olowek Wszystkie komentarze Wasze komentarze (17) +DODAJ komentarz

KOMENTARZE

Redakcja IDG.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

  • vvvvb

  • ocena: brak oceny
  • IP: 89.78.224.56
  • 22-01-2008, 09:44

ps co do wynikow wyszukiwania

google dalo ciala na calej linii

skoro szukam tematu na stronach polskich to szukam na stronach polskich(tu w miare ok) ale gdy chce szukac w swiecie to po jaka cholere 30 pierwszych wynikow to polska?polska w tym momencie mnie nie obchodzi - interesuja mne wszystkie wyniki poza polska......

ale w google chyba tego nie rozumieja.....

  • tad

  • ocena: 4
  • IP: 83.24.97.24
  • 22-01-2008, 09:47

a może tak obłożyć podatkiem VAT wyszukiwanie - podobnie jak telefony i usługi z tym związane.
Wiecie dlaczego telefony są za 1 zł a nie za 0 zł - bo gdyby były za 0 zł to trzeba płacić VAT od ich faktycznej wartości czyli np 200zł, a gdy są za 1zł to płaci się 22grosze
Faktyczną wartość wyszukiwania można ustalić na podstawie tabel przygotowanych przez urząd (tak jak kiedyś ustalano wartość samochodu sprowadzanego zza granicy a rejestrowanego pierwszy raz w Polsce).
Podatnik oczywiście byłby identyfikowany po IP skojarzonym z momentem w czasie (bo wielu mam zmienny adres IP ale dostawca wie z kim kogo i kiedy łączył).
Podatek potrzebny jest na dofinansowanie następnych strajkujących: służba zdrowia, górnicy, rolnicy, urzędnicy...
:))

  • indi

  • ocena: 5
  • IP: 80.238.99.72
  • 22-01-2008, 09:51

Dokładnie. chcę zobaczyć to samo wpisując to samo na każdym komputerze. Nie chce jechać na drugi koniec świata aby zobaczyć co tam jest w internecie. Po to mam internet aby nie jeździć. Oj, chyba zmienię wyszukiwarkę...

Przedstawiciel UE nie ma zielonego pojęcia na temat protokołów internetowych. Znając czyjeś IP-wiem tylko tyle, iż nalezy do danej sieci-więcej danych na ten temat nikomu z wyjątkiem słuzb specjalnych nie potrzeba. Nawet w przypadku przestępstwa-administrator osobom nieupowaznionym na temat klientów swojej sieci nie udziela.

  • jaaacie

  • ocena: 3
  • IP: 89.171.117.226
  • 22-01-2008, 10:31

@vvvvb
zamiast pisać jakie to google jest paskudne, może poczytaj o możliwościach wyszukiwania
jeśli nie chcesz stron polskich, to wystarczy, żebyś po haśle, które chcesz wyszukać dodał spację i dopisał:
-site:pl
to załatwi sprawę

Pozdrawiam

  • max

  • ocena: brak oceny
  • IP: 89.77.42.47
  • 22-01-2008, 10:32

tak, tadziu, wprowadźmy opłaty za wyszukiwanie. Twój ulubiony M$ z pewnością już to opatentował, więc problemu z pewnością nie będzie.
jeszcze opłaty za maile, za pakiety i za dwuklik, wtedy będzie komplet. Komplett-idiot.

do vvvvb: w sprawie wynikow wyszukiwania google, a moze bys sobie zmienil ustawienia jezykowe? tuz obok przycisku szukaj...

  • Nobody

  • ocena: brak oceny
  • IP: 81.169.155.246
  • 22-01-2008, 11:59

www.Scroogle.org !
www.Clusty.com !
:-)

  • hellboy

  • ocena: brak oceny
  • IP: 83.5.48.185
  • 22-01-2008, 12:04

Cytat"Ponadto z 30 do 2 lat skrócił czas, przez jaki ważne są "ciasteczka" wysyłane na komputer użytkownika."

Zabawne bo kto tak długo miałby niby miec te ciasteczka na kompie? Sprzet sie wymienia raz na pare lat i chocby z tego wzgledy zadne ciasteczko nie mogłoby przetrwac owych 30 latek więc skrócenie tego okresu do 2 lat to zadne ustepstwo google bo wiadomo że 2 lata to i tak górna granica zycia takaiego ciasta jesli nawet ktoś zupełnie nie czysci cookies ( przeinstalowanie systemu, wymiana dysku, zmiana komputera etc.)

  • ~Gość

  • ocena: brak oceny
  • IP: 193.200.20.21
  • 22-01-2008, 12:26

gdyby oblozono podatkiem VAT wyszukiwanie to serwery proxy miałyby duze rachunki :). Google dalo ciala z tym wyszukiwaniem szukaj w internecie ale tu tez mozna wpisac sobie np amerykanski proxy

Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin - Dołącz do nas!
Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Reklama - Licencjonowanie treści -
© Copyright 2010 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88