Dixons: Vista spowodowała gigantyczne straty

PC World 19 października 2007 20:58, Łukasz Bigo
Windows Vista zyskuje na popularności. Wiele firm narzeka jednak, że olbrzymie wymagania sprzętowe najnowszego systemu Microsoftu sprawiają, iż ludzie - paradoksalnie - wolą komputery dużo wolniejsze i tańsze, ale z Windows XP.
Zgodnie z badaniami firm analitycznych - w tym również Ranking.pl - udział Visty w rynku systemów operacyjnych powoli, ale systematycznie rośnie. Jest to jednak wzrost raczej powolny. Z tego powodu nawet Microsoft zadecydował o korekcie dotyczącej przychodów: w roku obrachunkowym 2008 proporcje sprzedaży Windows Visty i Windows XP mają wynieść 78:22, a nie 85:15, jak postulowano wcześniej.

Vista - straty zamiast zysków

Na tym nie koniec niemiłych dla Redmond wieści. Prognozy producenta Windows mówiły, że premiera Visty sprawi, iż użytkownicy i przedsiębiorstwa wydadzą łącznie 3,1 miliarda dolarów na uaktualnienia sprzętu i oprogramowania. Tymczasem szefowie brytyjskiej korporacji Dixons oskarżają Microsoft o wywołanie efektu przeciwnego.

Twierdzą oni, że Vista spowodowała, iż Dixons stracił ponad 20 milionów funtów. Klienci są ponoć nieufni względem najnowszej wersji Windows. I zamiast decydować się na bardzo szybkie, ultranowoczesne (i drogie) laptopy z Vistą, wybierają raczej starsze i słabsze maszyny z XP.

Warto zajrzeć: "Poor Vista sales hit Dixons profits" (witryna w języku angielskim)


Komentarze (35)

  • raj
  • 2007-10-19 21:40:24

Dobre sobie... "wolą komputery z Windows XP". Każdy by wolał XP od Visty, sęk w tym że Microsoft wciska producentom sprzętu Vistę na siłe i w tej chwili niełatwo komputer z XP kupić...

  • golem14
  • 2007-10-19 22:00:45

I znów nadzieja w tej "komunistycznej Unii Europejskiej" (JKM), że odgórnie zakaże sprzedaży komputerów z preinstalowanym systemem: jakilinux.org/newsy/sprzedaz-komputerow-bez-systemu-operacyjnego-propozycja-przedstawiona-ke/ I problem się rozwiąże. To przecież głupie w końcu jest. Dwoje znajomych ostatnio chciało kupić laptopy. Szukałem, ale wszystkie dobre, z podanego przedziału cenowego, były z Vistą, pod którą tzw. wskaźnik kompatybilności (czy jak to się nazywa) to ledwo 3.5. Sorki, ale z te komputery działały by wydajniej pod XP i takie rozwiązanie znajomym bym polecił (choć sam moze bym sobie GNU/Linuksa posadził). No ale skoro nie można dostać takiego kompa z XP - to co ja mam im poradzić? Weź z Vistą i dokup XP-eka, czy może go ukradnij? Tak więc znajomi nadal bez laptopów...

  • TresorFX
  • 2007-10-19 22:17:47

ten system był z góry skazany na... porażkę! Razem z tym sys. upadnie monopol MS :) Pozdrawiam zwolenników, czyt. fanatyków Visty.

  • M.
  • 2007-10-19 22:39:26

golem14 polecam przejrzeć ofertę starszych Asusów. XP HE w zestawie. :-)

  • Aleksander Marcin Sanetra
  • 2007-10-19 22:52:24

Przyznam szczerze, że jestem linuksowcem i (całkiem dobrze na tym wychodze). Mimo to jestem otwarty i nie neguję produktów M$. Przyznam jednak, ze Vista to ... hmm ... może nie niewypał ale na pewno skopany kawałek niezłego softu. Dla mnie (w obecnej chwili) najlepszym z produktów Microsoftu jest Win XP. To troche jak z Win 98 se. Większość wad naprawiono, sporo ulepszono i dostosowano do wymagań rynku. System Vista niestety musi sporo nadrobić i nie wydaje mi się, że to tylko kwestia wymagań sprzętowych. Póki co zostaje przy Linuxie (Fedora i Ubuntu)

  • Kuba
  • 2007-10-19 23:51:49

Miejmy nadzieję, że praca na Viście będzie możliwa dopiero po wydaniu drugiego SP, tak gdzieś za 1,5 roku nie wcześniej. Podobnie było z XP. SP0 było fatalne, SP1 już możliwe a SP2 the best. Pozatym sprzęt dogonił wymagania tego systemu. Tak samo będzie z Vistą. Za 1,5 roku standardem będzie przynajmniej 2GB Ram, procesor dwurdzeniowy oraz dysk 250GB. Konfiguracja na której Vista chodzi jako tako a XP śmiga, że aż miło. Pozatym przydałaby się jakaś łatka naprawcza wywalająca niepotrzebne zapytania systemu, czy aby napewno chcesz uruchomić dany instalator, albo przynajmniej możliwość wyłączenia tej uciążliwej niezwykle funkcji.

  • kokodin
  • 2007-10-20 00:18:27

ja powiem tyle gdyby microsoft nie wymusił na producentach softu migracji z 98 na xp nikt by sie nie zdziwił dzisiaj gdyby w wymaganiach gier czy programów nadal widniał ten system niestety z vista bedzie podobnie staruszek xp na którego przesiadłem sie dopiero rok temu :D (na dysku nadal jest 98) i to nie z lenistwa tylko właśnie przez oprogramowanie , wcale nie jest złym systemem okazuje sie po latach a z poczatku go nie znosiłem mozliwe że kiedy wreszcie mój sprzet doczeka sie modernizacji pobawie sie vista przez te 30 dni :P ale nie sądze zeby została na stałe jak już napisano w artykule vista to najwiekszy (od czasów me) niewypał microsoftu ciekawe jak bedzie wygladać viena wcale nie dziwi mnie niecheć do nowego systemu operacyjnego skoro jest on rewolucyjny a nie ewolucyjny jak dotychczas nie ma mozliwosci zeby firmy masowo przechodziły na viste tylko z powodu widzimisia microfili wszystko kosztuje a jesli zeby zainstalować viste trzeba zmienić cały komputer to lepiej jest chyba nic nie zmieniać i poczekać co bedzie z reszta mnóstwo firm które maja kompy jeszcze z czasów pentium3 wcale nie nazekaja na brak wydajnosci czy takie tam ba rachunki za prąd maja mniejsze a do ofisa to i tak za duzo podejzewam ze dopuki w domach nie bedzie niemozliwe uzywanie xp z powodów sprzetowych vista viena i inne wynalazki microsoftu nie beda miały łatwego zycia a microsoft na reszcie moze przezyje kryzys finansowy :D gdy reaserch and development kosztami przezre sprzedaz systemów :d

  • ah i oh
  • 2007-10-20 00:43:43

Wszyscy rację macie. Moim zdaniem Vista ukazała się zbyt wcześnie, na szybko - i na dobre jej to nie wyszło. Pytanie o strategie M$ teraz. Po co na siłę ludziom wciskać Vistę skoro wciąż można zarabiać na XP? Po co? żeby wymusić zakup nowego sprzętu... i nawet tu im nie wyszło ;)

  • arz
  • 2007-10-20 00:53:02

Widziałem u kumpla Viste w działaniu. Na 2GB ramu i Core duo podczas kopiowania z Pendrivea na komputer danych muzyka się przycinała. Strach pomyśleć jak się tnie przy poważniejszych zadaniach. A przecież taka konfiguracja to nie jest jakieś byle co. No więc nic dziwnego, bo ludzie mają wybór albo dobry komputer z Vistą albo słabszy z XP. Tak czy siak będzie się ciął a wolniejszy jest tańszy.

  • m_gol
  • 2007-10-20 01:08:12

--> kokodin: Człowieku, używaj kropek i przecinków! Takiego potoku słów nie da się czytać... --> Kuba: Tu nie chodzi tylko o wymagania - w Windows XP jedynym głupim zabezpieczeniem jest system aktywacji, który nie obciąża systemu operacyjnego. W Viście jest DRM ze wszystkimi tego konsekwencjami - o ile tego z systemu nie wywalą (a ciężko by było, bo leży u podstaw), to zawsze Vista będzie spowalniała komputer - nieodczuwalne będzie to dopiero wtedy, gdy komputery staną się tak mocne, że obsługa DRM nie będzie zabierała więcej niż 5% zasobów systemowych - a do tego jeszcze dłuuuuga droga...

  • qqrq
  • 2007-10-20 01:38:54

a ja dalej nie rozumiem tych narzekan na viste. Mam ja i dwoch kumpli. Na roznych kompach (2 letni, nowy i laptop) i jakos nie narzekamy. ba, nawet jestem zadowolony. Do tego mowa jest o studentach informatyki - uzywamy duzo różnego oprogramowania. Na 1 giga ramu mialem naraz odpalone worda, visual studio, adobe premiere i kilka pomniejszych w tle i jakos nie zauwazylem spadku wydajnosci. No co ja poradze ze mi dziala? przepraszam, ze nei moge sie przyłączyc. Tak to niestety jest, ze na ms narzeka sie automatycznie. Wszyscy znajomi plujacy na viste widzieli ja na oczy tylko przelotem na moim ekranie. phi. tak to kazdy potrafi. Ma swoje wady, ale bez przesady. XP jak wychodzil to krzaczyl sie na potege nawet przy instalacji. Teraz jawi sie jako niesamowity system lepszy od nastepcy. Vista ma duze wymagania, ale spelnia je kazdy nowy komputer. z zapasem. Nie chce nikogo nawracac. Wiem ze nie jest to system idealny - takim nie jest dla mnie tez linux. Po prostu dziwi mnie strasznie ta fala narzekan.

  • Coyote
  • 2007-10-20 01:47:48

Nie wiem co macie do Visty. Używam tego systemu od ponad pół roku na licencji MSDNAA. Laptopa mam naprawde niezłego. Markowy kosztowałby pewnie 4 razy tyle ile za niego dałem. Oto właśnie chodzi, wziąłem go pod Vistę właśnie. Czasem jak widzę ludzi którzy za sprzęt Della, Acera czy Asusa, dają po 4000 PLN (tyle zapłaciłem za swojego) tylko po to żeby mieć jakieś śmieszne parametry i znaczek na obudowie to po prostu ręce opadają. U mnie Vista śmiga, że aż miło. Nie mam z nią praktycznie kłopotów. Odpala się szybciutko, wygląda super (nie powiem, wygląd to dla mnie ważna sprawa), śmiga ogólnie bardzo ładnie, nie mogę powiedzieć złego słowa o niej. Ktoś wcześniej mówił o UAC (tych "niedobrych" okienkach z potwierdzeniami). To można wyłączyć, wystarczy tylko ze ktoś nie będzie małpą z dwoma lewymi łapami przywiązanymi do tyłka i odpali Google albo zapyta się znajomego jak to zrobić. Jak dla mnie Vista to krok w dobrą stronę. Wczesny czy nie, nie interesi mnie to za mocno. Korzystam i czuję się z tym super. Miałem też Vistę na starym kompie sprzed 4 lat, też śmigała ładnie na 512 RAM. Kolega "arz" widział chyba jakąś dziwną Vistę. Na żadnym C2D z 2GB RAM''u takie pierdoły się nie zdarzają. Proponuję przejść się do znajomego i sprawdzić jeszcze raz. Wiem co mówię, bo mam takie parametry (C2D @2.16, 2GB RAM, Radeon X1600 512 MB, 160GB HDD). Wystarczy tylko chcieć żeby soft współgrał z waszym hardeware''em. Linuxa szanuję, genialny darmowy soft, nie powiem żadnego złego słowa też bo korzystałem i wiem, że niektórych rzeczy brakuje mi w Windowsie. Po prostu, ktoś ma i korzysta ktoś nie ma i nie korzysta. Nie mam ferrari więc się nie wypowiem jak się nim jeździ. Mam Vistę i wiem, że jest genialna. Na pocieszenie dodam, że jak będziecie przechodzili na Vistę, a zapewniam że przejdziecie, to będziecie już mieli takie sprzęty, które zjedzą Vistę z opakowaniem. Tyle ode mnie.

  • rozbawiony
  • 2007-10-20 08:14:30

Smieszne sa czasem te newsy. Wiem ze komentarze sa tutaj glownie od osob ponizej 16 roku zycia i nie pamietaja oni win95, 98 etc. Dlatego tak dla przypomnienia: - XP SP2 byl najbardziej krytykowanym na IDG dodatkiem do XP. Doslownie co dwa, trzy dni pokazywaly sie newsy ze IBM zabronil instalacji tego SP na swoich komputerach etc. Dzis jak czytam ze dopiero od SP2 da sie zyc to potwierdza mnie to tylko w przeswiadczeniu - dobrze ze MS nas zmusil do jego instalacji pomimo zlej prasy i krytyki userow ;D - XP najbardziej krytykowany system w roku 2001. Wszystcy nazywali go powrotem do Win ME i zlym posunieciem. Wychwalany za to byl Win2000 jako najbardziej stabilny system. Wiekszosc ludzi w necie zarzekala sie ze nigdy XP nie zaistaluje i bedzie uzywalo windowsa 98. Na szczescie pomimo krytyki udalo sie MS zmusic ludzi do przejscia na XP i wychwalaja oni teraz ten system pod niebiosa. Dzis ludzie krytykuja Viste zgodnie z tym samym scenariuszem. A prawda jest taka ze to chyba najbardziej udany OS jaki wypuscili do tej pory. Uzywam zarowno XP jak i Visty na dwoch komputerach. XP w ciagu roku musialem 2 razy reinstalowac, Vista chodzi jak marzenie i NIE ZWALNIA. Dla mnie to zaskoczenie ze MS potrafil napisac system ktory nie muli po pol roku ale jest to fakt. Co do DRM to slyszalem rozne mity. Osobiscie ogladam filmy i slucham muzyki ktora mam od lat i jakos nigdy nie zauwazylem istanienia tego demonicznego systemu. A podobno mialo nie byc mozliwosci sluchania mp3, ogladania dvix - wszytsko to nalezy wlozyc miedzy bajki. Jak sie uzywa normalnych kodekow np. klite full pack to mozna ogladac to dziala wszystko co pod XP. Kolejny mit obalony ;D

  • jaa
  • 2007-10-20 09:47:12

przeciez kupujac kompa z preinstalowana vista mozemy dokonac wliczonego w cene licencji visty downgradu do xp

  • agh
  • 2007-10-20 09:52:04

@rozbawiony - "Jak sie uzywa normalnych kodekow np. klite full pack to mozna ogladac to dziala wszystko co pod XP" o święta naiwności... Co Ci pomogą te kodeki, jeżeli będziesz miał zabezpieczony film i chciałbyś go sobie obejrzeć na zestawie "HD ready" bez certyfikatu DRM albo na odtwarzaczu programowym, który nie wspiera tej technologi?

  • Luki6666
  • 2007-10-20 09:56:36

Witam! nie chce mi sie wierzyc w to co piszecie! Każdy kto ma kompa na poziomie zainstaluje sobie Viste i nie bedzie mial z nia zadnych problemow! Dla mnie bomba choc mam pirata xD

  • piotrek86
  • 2007-10-20 09:58:39

Heh, po raz kolejny chyba piszę komentarz na temat Visty. I... wg mnie jest ona bardzo dobra! Bardzo dobrze mi się na niej pracuje. Rzadko napotykam na problemy związane z nie kompatybilnością. Oczywiście ma duże wymagania - to prawda. Ma Core Duo 2.0 Ghz, 2048 MB RAM i GeForce 7300. Wg mnie najważniejszą rzeczą dla sprawnego działania Visty jest właśnie ilość pamięci ram. Gdy miałem 1 GB RAM to czasami odczuwałem opóźnienia. Mam dostęp do innych wersji Windows (XP itd), oczywiście legalnych. Aczkolwiek nie mam zamiaru się przesiadać! Jeśli chodzi o inne systemy to rozpatruję instalację Kubuntu, jako drugi system. A wie ktoś może kiedy orientacyjnie wyjdzie pierwszy service pack dla Visty?

  • ra V
  • 2007-10-20 10:10:31

Podpisuję się obiema nogami i rękami pod "rozbawionym". Bo gdy Microsoft wypuściłby Vistę bez Aero - byłoby, że "niczym się nie różni od XP". Gdy MS obniżyłby wymagania Aero - byłoby, że MS nie doszacował wymagań albo każdy, kto zamuliłby kompa mówiłby - to przez "Aero". Prawda jest nieco inna: specjalnie wymagania tego systemu są wyższe, żeby nawet na słabszym sprzęcie użytkownik nie był rozgoryczony wydajnością. Prawda jest taka, że programy odpalone z Visty uruchamiają się 2-3 razy szybciej niż na XP. Sprawdziłem osobiście ze stoperem w ręku na świeżej instalacji obu systemów operacyjnych i nikt mi kitu nie wciśnie, że XP jest szybszy od Visty. Zgodzę się jedynie, że szybciej się zamyka czy uruchamia, ale jeśli się wrzuci do XP to wszystko, co jest w Vista w standardzie (czyli na przykład zainstaluje sobie Google Desktop Search + Windows Blinds + Windows Defender) to zobaczy jaka jest przepaść w wydajności obu systemów. Albo jeśli sobie "okroi" Vistę do minimum z XP (powyłącza wyszukiwanie, Windows Defendera, Wyłączy Aero glass, wyłączy UAC) to zobaczy jaki ogromny postęp uczynił Microsoft w działaniu nowego systemu. I mówię to wszystko posiadając nie cały 1GB RAMU i zaledwie mobilny procesor i dysk ledwo 5400 rpm oraz - uwaga - zintegrowaną kartę graficzną Radeon 200M, która korzysta z pamięci RAM systemowej. Komputer nawet z włączonym Aero Glass chodzi szybciej od XP! I to jest prawda najszczersza z możliwych! Piszę to po prostu obiektywnie, bo nie jestem skłonny grzebać żywcem systemu tylko dlatego, że ma więcej bajerów! Niektórzy uważają za wadę niekompatybilność Vista z niektórymi programami. Uważam, że to kolejna zaleta tego systemu. Nie da się ciągnąć rozwoju razem z "ogonami". Pewien specjalista przyznał, że gdyby tworzyć programy zgodnie z dyrektywami "Designed for Windows XP" nie byłoby dzisiaj tak wielu programów nie współpracujących poprawnie z Vista. Dzięki UAC i stworzeniu ograniczonych praw do pewnych folderów nareszcie koniec z bałaganieniem katalogów systemowych "Windows" i Program Files przez "frywolne" programy. Za najdalej 2-3 lata będziecie dziękować, że nareszcie nastaje czas bezpiecznego komputera, nie będzie tylu nieświadomych "zombie".

  • golem14
  • 2007-10-20 10:31:18

jaa napisał/a: "przeciez kupujac kompa z preinstalowana vista mozemy dokonac wliczonego w cene licencji visty downgradu do xp" Ta, gdzieś już o tym słyszałem... tylko proszę oświeć mnie JAK? W Viście masz jakiś przycisk Downgrade to XP?

  • wnuk
  • 2007-10-20 11:01:58

@ra V: to że programy odpalają się szybiej nic nie znaczy. W sumie to nic dziwnego że vista szybciej odpala progamy, jak vista startuje 4 min (tyle sie odplała na nowym notebooku HP) to zdąży sobie załadować wszystkie programy które możesz uruchomić do ramu czy innego swapfilea. Problem w tym że program odpalasz raz, a potem go używasz. I właśnie wydajność tego drugiego w viscie kuleje (tylko na jakiś mega sprzętach vista radzi sobie lepiej od xp). A najlepiej odpal sobie okrojonego z sieciowych usług win 2003, a zobaczysz co to znaczy wydajność, szybkie uruchamianie programów i zamykanie systemu (u mnie zamykanie trwa to mniej niż 3 sek). Zabawa z prawami do folderów jest też możliwa w XP, ale MS bał się radykalnych ruchów w stosunku do programów które były przyzwyczajone do wolnej amerykanki w win 98, dlatego prawa dostępu ustawione są tylko do niektórych folderów. Poza tym było to do przewidzenia że zaraz wyskoczą ludzie i powiedzą "jak wyszedł XP to też go nikt nie lubił!". Trochę jest to mijanie się z prawdą, bo premiera visty była ROK temu i nadal rzadko kto ją chwali, a rok po premierze XP większość zauważyło, że fajnie się pracuje gdy BSODy są 60 razy rzadziej niż w 98 i nikt nie mówił że XP spowodował wielkie straty niektórym firmom. A to co daje vista jest śmiechu warte - jednostronny firewall, przezroczyste okienka zjadające pół kompa i UAC które i tak jest czym prędzej wyłączane bo nie chroni tylko irytuje. @ golem14: downgrade wg licencji jest możliwy tylko z wersji business i wyższych

  • Jarek
  • 2007-10-20 12:05:07

a ktoś zrobił symulację co by było gdyby vista nie wyszła?

  • Czarek
  • 2007-10-20 12:37:22

A ja sie ciesze, ze ludzie maja rozsadek i nie kupuja nowych komputerow pod to nowe badziewie Microsoftu. Tak jest bardziej ekologicznie - mniej zlomu i zuzytego pradu.

  • CTHULHU
  • 2007-10-20 12:52:28

Ciekaw jestem kiedy wreszcie producenci/sprzedawcy pójdą po rozum do głowy i zaczną MASOWO sprzedawać komputery stacjonarne i laptopy bez jakiegokolwiek preinstalowanego oprogramowania.

  • agh
  • 2007-10-20 14:00:35

@ra V "Niektórzy uważają za wadę niekompatybilność Vista z niektórymi programami. Uważam, że to kolejna zaleta tego systemu." powiedz to osobom, które MUSZĄ korzystać z programu w starej wersji, bo: nowej wersji nie ma, nie działa lub trzeba za nią zapłacić. Powiedz to również maniakom starych, dobrych gierek...

  • maq
  • 2007-10-20 14:22:29

Od wydania XP do Vista minęło sporo czasu (dużo więcej niż między 2k a XP), więc MS miał czas przygotować świetny system. Dlaczego bardziej się nie postarał? Lepsze wrogiem dobrego.

  • janpol
  • 2007-10-20 14:28:07

A mnie ciekawi, dlaczego zmusza sie klientów do kupowania komputerów i oprogramowania, które tak naprawdę (!!!) są im nie potrzebne. Po co wciskać autobus, komuś komu potrzebny jest skuter lub tylko rower! Znam ludzi, którzy używają od lat P433,128 RAM,HDD10MB pod W98 (a mógłby być jeszcze słabszy z DOS-em, bo program, który używają jest DOS-owski, ale wtedy już takich nowych nie było!) i wpadają w panikę na myśl, że jednak w końcu toto padnie! I co do licha przeszkadza firmom we wprowadzeniu komów za owe 100$, wystarczających do przeglądania WWW i "maszynopisania"!? @ CTHULHU: ten moment sie zbliża, jeszcze parę orzeczeń sądów i do każdego koma w sklepie będzie dołączane oświadczenie klienta, że zgadza się na preinstalowanie OS oczywiście z M$ i z rabatem (!!!???). A z drugiej strony, jak sądzę 90% klientów chce mieć koma, którego podłącza do ściany i działa! Rozwiązaniem są przygotowane wcześniej pakiety dystrybucyjne różnych OS z zestawem driver''ów (na CD/DVD lub flash) dostosowane do sprzedawanych w danym punkcie komów, ale nie wiem czy to będzie taniej. Raczej nie za bardzo.

  • JerzyMarian
  • 2007-10-20 20:14:42

Jak sie czyta komentarze znawcow na temat VISTY to nie tylko rece opadaja. Po pierwsze na jakich maszynach macie zainstalowana VISTE? Do czego ten system Wam sluzy? Co macie zainstalowane? A moze ten system poprawiacie bo wiecie lepiej? Moja przygoda z VISTA zaczela sie 9 czerwca 2006.Była to Beta 2. Juz bylo niezle mimo, ze zainstalowana zostala na starej maszynie. Pozniej juz byla tylko poprawa - RC1, RC2 a od maja 2007 RTM Vista Ultimate. I ta ostatnia VISTA jest tak zlosliwa, iz chodzi swietnie, nie zacina sie, nie muli, nie wywala i ..... Mam tez Office 2007 Pro.I tu nastepna perfidia. Chodzi rewelacyjnie i nie chce byc inaczej. System postawiony na skladaku z plyta Gigabyte, karta Radeon 1950 Pro, 2 GB RAM, CoreDuo 6600, ale komputer skladali fachowcy nauczeni a nie przyuczeni. Pozdrawiam

  • nao
  • 2007-10-20 23:54:34

Kolega pisze o najnowszych laptopach z przymusową Vistą, obecnie jak chce sie kopić laptopa już "fajnego" to jak już jest naprawdę maszyna to Vista gratis jak nic. TO co, kupujemy a potem sie przeinstaluje na XP - NIC BARDZIEJ MYLNEGO. najnowsze laptopy zostały wyposażone w Viste nie bez powodu, pod Xp 3/4 sterowników nie pasuje Ba! nie ma w ogóle ! i jak tu kopić super sprzęcik jak nie ma sterowników pod Xp i przymusowa Vista:(

  • wnuk
  • 2007-10-21 10:23:11

@nao: mylisz się, vista jest wciskana "na siłę" i większość producentów laptopów po prostu nie wypuszcza sterów pod xp. Raz że przecież jest super vista, dwa że mają umowy z MS... Wyjątkiem jest Dell - wybiera się model, wybiera się system (XP/Vista/ubuntu) i ściąga się sterowniki ;]

  • Salmed
  • 2007-10-21 10:24:10

@ wnuk W Viście firewall jest dwustronny i to ją odróżnia od XP sp2 A tak poza tym. Windows zarządzanie prawami dostępu wprowadził w NT. Od tamtego czasu nie doczekaliśmy się by firmy piszące soft pod produkty M$ respektowały w 100% to usprawnienie bezpieczeństwa. Spotkałem nawet kilka programów które działają poprawnie odpalone tylko na Adminie, który jest kontem ukrytym. Paranoja. A co do Visty. co o niej nie mówić i tak będzie obowiązującym standardem za 5 lat

  • Lukaszeq
  • 2007-10-21 15:29:50

Kupiłem właśnie laptopa z Vistą... wolę słabszego z XP. Że też k***a trzeba drożej zapłacić za XP w Vobisie, diabli!

  • Hudriwudri
  • 2007-10-22 08:50:54

Pozdro. Lenovo ma nagie 3000 N100 (bez kamery i czytnika odciskow ;) ) za jakies 500 €. Po posadzeniu starego XP i sterownikow (z internetu, bo skrzynka przychodzi naprawde naga bez s.o.) jestem z niej bardzo zadowolony.

  • qqman
  • 2007-10-22 21:03:39

No tak... cała nadzieja w komunistach z UE :D Ciekawi mnie tylko jedno: jakoś w USA, które nie walczą tak z MS jak Unia, nie ma takich problemów. Kompy i bez systemu, i z innymi systemami można kupić bez najmniejszych problemów. Tylko w UE są problemy :D Ale nie od dzisiaj wiadomo, że socjalizm to ustrój dzielnie walczący z problemami, które nie występują w innych ustrojach. :D

  • dbil ktury dal sie viscie
  • 2008-05-04 18:53:50

ja już nie mogę wytrzymać z vista bo to jest taki syf ze już nie wiem jak to można określić bo już nic mi nie działa a wczoraj robiłem formata ale już nic nie powiem bo nie mogę jakie to jest dziadostwo komp mi chodzi 1000000000000 razy wolniej a nie miale XP to ciekawe jak by mi chodził muszę se od kogoś pożyczyć albo kupić kur.. nie co to za bajery wkręcali ze jest bezpieczna ale to chyta tyle wirusów ze to .. nie rozpisuje sie bo tego sie okreslic nie da

  • dbil ktury dal sie viscie
  • 2008-05-04 18:55:30

jeszcze coś powiem to wielkie gówno ta vista

reklama

Popularne produkty

Nokaut

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin
Polityka prywatności - Serwis zgodny z ASME
Serwisy IDG - Reklama -
© Copyright 2011 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001