Przymierzając się do zakupu nowego komputera lub modernizacji starego stajemy przed trudnym wyborem. W zależności od zasobów portfela, mamy zazwyczaj do zainwestowania od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Co zrobić, żeby wydane pieniądze nie okazały się być wyrzuconymi w błoto, a kupiony przez nas sprzęt służył długo i nie wymagał szybkiej modernizacji? Na ten temat rozmawiamy z Michałem Desperakiem, inżynierem systemów sieciowych z firmy Komputronik, osobą odpowiedzialną za modernizację komputera zwycięzcy w akcji "Podrasuj Swój Komputer".
PCWK Online: Które procesory lepiej odpowiadają dzisiejszym trendom, tendencjom w procesie rozbudowy i modernizacji komputerów? Te firmowane przez AMD czy Intela?

Michał Desperak: Patrząc z technicznego punktu widzenia to Intel jest o "krok" przed AMD. Procesory Intela są wyposażone w nowsze technologie co bezpośrednio przekłada się na jakość produktu, który otrzymuje klient. Dodatkowo dzięki temu łatwo można z procesora za 600 zł. przez podkręcanie osiągnąć wydajność zarezerwowaną dla procesorów z górnej półki, czyli w cenie ponad 4000 zł.

Michał Desperak - czy podrasuje twojego peceta?
Michał DesperakMichał DesperakMichał Desperak - od ośmiu lat pracuje w firmie Komputronik, obecnie na stanowisku inżynier systemów sieciowych. Jak sam przyznaje zajmuje się budową serwerów, stacji roboczych i konfiguracją sieci komputerowych. W finale akcji "Podrasuj Swój Komputer" to właśnie on zadecyduje o doborze odpowiednich komponentów i przeprowadzi pełną modernizację peceta zwycięzcy.


Ile rdzeni powinien mieć aktualnie kupowany procesor?

Na pewno dwa, przy zastosowaniu systemu operacyjnego Windows XP czy Vista doskonale widać różnicę w wydajności między jedno- a dwurdzeniowym procesorem. Do niedawna mogliśmy jedynie pomarzyć o komputerze z dwoma procesorami zazdrośnie patrząc na serwery. Teraz dzięki procesorom "Dual Core" możemy mieć taki komputer w domu. Ilość aplikacji wykorzystująca przetwarzanie równoległe jest tak duża, że należy powoli zapomnieć o jednym procesorze w domowym komputerze. Dodatkowo sam system operacyjny również korzysta z dwóch i więcej rdzeni rozdzielając procesy systemowe (takie jak firewall, antywirus, programy uruchomione w "tle") co znacznie przyspiesza ich działanie.

Podrasuj Swój Komputer
Przypominamy wam o wciąż trwającej akcji "Podrasuj Swój Komputer" w którym główną nagrodą jest modernizacja komputera za kwotę 10000 zł. Wystarczy, że wypełnisz formularz zgłoszeniowy i uzasadnisz dlaczego właśnie tobie powinna przypaść w udziale nagroda, a już w marcu możesz się stać posiadaczem sprzętu o jakim tylko śniłeś. Więcej informacji na stronie konkursu.
Karta graficzna w dzisiejszych czasach jest równie istotnym składnikiem peceta co procesor i płyta główna. Czym powinna się charakteryzować? Jakie modele sę "na czasie" i godne polecenia? Czy te z procesorem Nvidi czy może z ATI/AMD?

Tu na dzień dzisiejszy Nvidia jest o "krok" przed ATI. Karty z rodziny 8800 charakteryzują się największą wydajnością, zaimplementowane są w nich najnowsze standardy takie jak Directx 10 i HDCP, oraz rozwiązania techniczne. Standardem staje się 512 MB i więcej pamięci oraz ciche chłodzenie (co nie jest bez znaczenia przy wydzielaniu nawet 200W ciepła).

Płyta główna często jest traktowana po macoszemu, a jest to platforma zapewniająca poprawne działanie podzespołów. Płyty główne jakich firm są obecnie najbardziej popularne a które najbardziej niezawodne?

Od zawsze największą niezawodnością cieszą się płyty Intela oraz Asusa. Są one wykonane z wysokiej jakości komponentów, co ma niebagatelny wpływ na stabilność pracy oraz wielo letnią bezawaryjność. Patrząc na sprzedaż to Asus jest liderem rynku płyt głównych, zajmuje czołowe miejsce od wielu lat. Posiada produkty w każdym segmencie rynku od najtańszych płyt dla biznesu do modeli z serii "ROG" przeznaczonych do ekstremalnego podkręcania i dające ponadprzeciętną wydajność oraz wyposażenie.



Komentarze (43)

  • UnKnown
  • 2007-02-06 15:22:51

Ostrzegam że poniższy komentarz jest całkowicie subiektywny. Moim zdaniem najlepsze dyski twarde produkuje Samsung. Posiadam 3 dyski twarde tego producenta: 20GB - 5 lat, 80 GB - 3 lata, 120 GB - 2 lata. Nigdy ale to absolutnie nigdy nie miałem z tymi dyskami problemów. Twardziele są w 100% sprawne, nigdy w ich przypadku nie musiałem korzystać z gwarancji, na żadnym nie ma bad sectorów ani innych udzkodzeń. Pracują w trzech różnych komputerach i spisują się idealnie. Niewiem jak inne produkty tej firmy ale dyski twarde jak dla nie są wzorowym produktem.

  • Juliuszk
  • 2007-02-06 15:51:43

Zależy jak się trafi. U mnie z 3 dysków Samsunga już dwa padły (modele 160 GB SATA150). Wymienione na 200-ki chodzą póki co ok. Komputer pracuje prawie 24/7.

  • R_alista
  • 2007-02-06 16:13:41

Ja też mam dwa Samsungi twardziela 80GB SATA II, nagrywarkę DVD, twardziel wogle go nie słychać, DVD zaszumi tylko gdy zapisuje lub odczytuje na maxa. Wszystko zależy na co się trafi.

  • JK
  • 2007-02-06 16:19:20

"Ilość aplikacji wykorzystująca przetwarzanie równoległe jest tak duża, że należy powoli zapomnieć o jednym procesorze w domowym komputerze. Dodatkowo sam system operacyjny również korzysta z dwóch i więcej rdzeni rozdzielając procesy systemowe (takie jak firewall, antywirus, programy uruchomione w "tle") co znacznie przyspiesza ich działanie." Ja znam tylko 3 takie programy, Maxon Cinema 4D, Lightwave i 3D Max. Więc możecie wymienić chociaż część programów z tej DÓŻEJ ilości?! Czy zamierzacie dalej wciskać tą swoją ciemnotę?!

  • Josze
  • 2007-02-06 16:27:51

JK: kup sobie 1 rdzeniowy procesor o 64bit architekturze - powodzenia w poszukiwaniach Wydaje mi się że specjalista z komputronika odpowiada uogólniając aż do bólu :/

  • kskiba
  • 2007-02-06 16:44:36

u mnie Caviar80 GB z WD jest najgłośniejszym elementem kmputera, w życiu tego więcej nie kupię, chyba, że głośność będzie poniżej 28 dB

  • maclaw13
  • 2007-02-06 18:15:05

Ile byśmy nie modernizowali to i tak za pol roku to bedzie zlom. A propos - czy temat powstal w zwiazku z wejsciem windows śvista ?

  • Luke
  • 2007-02-06 18:20:40

ja kupuje to co mi jest akurat potrzebne. I co w danym momencie jest dobre. Nie bede kupowal asusa tylko dla marki, jezeli w danymczasie samsung ma rownie dobre nagrywarki. wlasnie cus takiego zrobilem ze 2 lata temu i do dzisiaj nie wiem co to awaria... ale inni maja pecha ;)

  • robo
  • 2007-02-06 18:23:21

czas na modernizacje ;)

  • nickk
  • 2007-02-06 20:41:44

Kupcie sobie Xbox360. PC nie są do gier, chyba, że ktoś ma bogatych starych i może wymieniać podzespoły raz na miesiąc, a potem chwalić się na forach, ładując wielkie sygnatury z podpisem, jaki to ma super-hiper-mega wypas sprzęt. I oczywiście o ile wszystko podkręcił. Bez podania tego ostatniego, w dzisiejszych czasach młodzi ludzie nie chca z tobą gadać.

  • Michal
  • 2007-02-06 21:51:11

Jade na Tyan Tiger z 2 CPU AMD Athlon 2800+ (max dla tej plyty), 1.5GB Ramu. Grafika to Nvidia GF6800 na AGP do rozrywki, a na 64 bitowym PCI Matrox Parhelia do pracy. Wszystko idzie pod kontrola Windy 2000 i Slacka 10.1. I co, tylko z tego powodu, ze Wielkiej Firmie urodzilo sie Vista mam to wywalic na zlom. Wyznaje zasade, ze to OS jest dla komputera, a nie komputer dla OS-a i sadze, ze czesc Szanownych Userow ma podobne zdanie. Dla graficznych wodotryskow, 3D pulpitow i innych "dupereli" mam inwestowac w cala maszyne? chore. Pozdrawiam

  • mb
  • 2007-02-06 21:59:54

Uwaga do Pana Redaktora i Pana Eksperta od PeCetów! Proszę nie używać nagminnie potworka językowego "Na dzień dzisiejszy". Zostawmy to naszym posłom ;) Poprawne formy to m.in. obecnie, dziś, dzisiaj, w tej chwili, teraz, w dniu dzisiejszym, w obecnej sytuacji, w bieżącej sytuacji, w tym momencie.

  • faxe
  • 2007-02-06 22:14:31

@Michal: u mnie na słabszej maszynie (Sempron 1.8 GHz, 1 GB RAM, Radeon X1600) XGL+Beryl pod Linuksem działają bez zająknięcia. To, że Vista na takim sprzęcie się dusi, to już problem Microsoftowców. Z Linuksowym Berylem takich problemów wydajnościowych nie ma.

  • piotrek84
  • 2007-02-06 22:43:17

Ciekawie prezentują się płyty główne firmy Gigabyte, zbierające dosyć dużo pochlebnych opinii zarówno w segmencie Low jak i Hi w przeciwieństwie do Asusa, którego płyty w segmencie Low oceniane bywają bardzo różnie. W dodatku w przypadku Gigabyte nie mamy nieprzyjemnego wrażenia przepłacania a za niską cenę otrzymujemy ciekawy produkt. :)

  • RaidPro
  • 2007-02-06 23:26:54

Procesor jako ważny element nie musi być wcale najdroższy-jeśli zamierza się wziąść dobrą płytę to wystarczy wziąć słabszy procesor ale jak to określe referencyjny(np E6400-2.00GHz@3.4GHz) pod płyte P5W DH Asusa, bądź tańszą np. innego producenta lecz pamiętając by w biosie były ustawienia od magistrali procesora i pamięci a także możliwości zmiany napięcia(nie we wszystkich bywają). Dobre pamięci np- Geil ultra na 533- 3-8-3-3(chodzą bez problemu na 800) umożliwią one podkręcenie procesora w znacznym stopniu dobrym przykładem może też być hyperx kingstone. Dobrym rozwiązaniem jest też technologia raid 0, a jeśli chodzi o grafike to także referencyjną (najlepiej się podkręcają a nawet mogą być poddawane trwałym przeróbkom czyli zmodowaniu. Na koniec porządny zasilacz i jest gotowe zaplecze na przyszłość czyli z biegiem czasu podkręcamy maszyne jeśli mamy w danym momencie potrzebe z czasem napewno taka zajdzie.

  • Michal
  • 2007-02-06 23:34:35

@faxe Zgadza sie, zwrocilem uwage na Beryla, odpalalem go z dystrybucji live. I mimo, ze nie przepadam za czyms takim jak 3D pulpit to musze przyznac, ze zaciekawil mnie. Zastanawiam sie jak to jest mozliwe, ze na wielokrotnie slabszych maszynach cos z rodziny GNU & Pingwin moze chodzic bez zaciec, a Nowy Produkt sie tnie (zapewne z nadmiaru rozmieszczonych w kazdym module "windows genuine advantage";P) Pozdrawiam

  • matas
  • 2007-02-07 00:24:31

@mb A czym się różni wyrażenie "na dzień dzisiejszy" od "w dniu dzisiejszym", które proponujesz jako alternatywę? Przecież to taki sam potworek :)

  • ori
  • 2007-02-07 00:27:06

Z tym chłodzeniem za 1000 zł to Pan przesadził, jak ktoś ma mało funduszy to np CPC, zestawy może nie superwydajne ale wystarczaja na śdednio podkręcone sprzęty. A jak już naprawde coś ekstremalnie działa to bym Panu polecił zamówić porządny blok wodny u jakiegoś grawera czy szlifierza i reszte zkombinować składanie a nie wydawać 1000 zł bo to głupota. Co do intela dobry jak amd ale nadal przepłaca się przez marke. Pozdrawiam.

  • realizta
  • 2007-02-07 08:00:06

Najważniejsze to jest oprogramowanie i to, co za jego pomocą potrafi z nim zrobić jego użytkownik!

  • enedue
  • 2007-02-07 11:35:30

Hmm.. Przeczytałem toto, patrząc na tekst oraz komentarze wyraźnie widzę tendencjonalne urabianie klienta. Pan Michał powiedział co wiedział, a raczej co było wygodnie powiedzieć. Reasumując muszę wykazać pewne obawy związane z komputerem zwycięzcy konkursu:)

  • P
  • 2007-02-07 15:50:19

powiedzcie mi jak to jest ze w kazdym numerze pcwk czy innych natarczywie reklamuje sie ASUS i tutaj expert komputerowy az dwa razy namawia do tej marki? Dobrze ze ASUS nie robi zasilaczy i pamieci RAM bo jesze nasz ekspert zalecał by produtky tej firmy. Aha Panie ekspercie zapomniał Pan ze przy takiej modernizacji trzeba ( albo i nie :)) ponownie zakupic windowsa bo stary mimo ze oryginalny to nie bedzie mogl byc juz aktywowany.

  • Jacek
  • 2007-02-08 00:02:02

O jej, tam u góry było napisane, że mamy kilkaset zł! Facet proponuje to, co przeciętny małolat po przeczytaniu kilku reklam: Kup to, co jest teraz najdroższe, a będzie dobre i na jakiś czas. Moje gratulacje panie ekspercie, rzetelnośc i odkrywczośc to Pańskie mocne strony.Dla informacji - jestem od lat serwisantem i podobne brednie nie przeszły by mi przez gardło, gdyby ktos pytał o modernizację ! komputera za kilkaset zł.

  • kornel_k
  • 2007-02-08 13:58:57

Ja bym wybrał procesor AMD i tu nasuwa się pytanie "dlaczego?". Dlatego, że procesory otóż tej firmy według mnie prezentują wyższą wydajność w wymagających grach. Grafikę wybrałbym chyba ATI ze względu na wysoką kompatybilność i wydajność z procesorami AMD. Płyta główna to oczywiście ASUS - wytrzymuje większe przeciążenia podczas O/C. A co do rdzeni - popieram, najlepiej mieć dwa, mimo że oba (na razie) nie są maksymalnie wykorzystywane w aplikacjach.

  • xander_xXx
  • 2007-02-09 10:00:14

jesli chce ktos sobie zmodernizowac komputer to mozna pogzebac w msconfig. Wiele aplikacji jest uruchamiane wraz z komputerem jednak wszystkich nie uzywamy albo wogole nam sie nie przydaja co sprzyja wolniejszym uruchomieniem komputera.Po wylaczeniu niektorych opcji z msconfig mamy wiecej dostepnej pamieci ram, szybciej chodzi chodzi komp.

  • F4rm3r
  • 2007-02-09 10:32:08

Co do procesora, płyt głównej to jestem jak najbardziej na tak , ale co do kart graficznych nie powiedział bym, że Directx 10 to standard(ponieważ nie ma zastosowania), ale tylko zachęta do kupowania droższych kart graficznych(bynajmniej na razie).

  • aga_salamon
  • 2007-02-09 20:54:15

Na pewno procesor dwurdzeniowy. Najlepsze było by polączenie procesora intela z corel duo, a wiem, że jest już takowe rozwiązanie wykorzystane w najnowszym laptopie. W stacjonarnych komputerach nie ma takiej mozliwości. Mam stary 1 gh procesor intela i jestem z niego zadowolana ale chciałabym jednak Corel Duo.

  • HaJot46
  • 2007-02-09 21:52:35

Oczywiście modernizować trzeba, ale na miarę swoich możliwości. Mój poprzedni staruszek miał płytę Gigabyt''a z chipsetami BX i Celeronem 566. Był wydajniejszy od ówczesnych AMD-ków 1GHz. Syn załatwił mnie kupując grafikę AGP 8x, która już nie pasowała do płyty. I tak z braku zasobów kupiłem ASRocka z Sempronem 2200+ (Socket-A). Tyle, że w tej chwili modernizacja będzie znacznie droższa, bo po po pierwsze nadal jestem zwolennikiem Intela a po drugie uważam, że dobra płyta to podstawa.

  • Coppertop
  • 2007-02-09 22:17:04

"Mam stary 1 gh procesor intela i jestem z niego zadowolana ale chciałabym jednak Corel Duo." Nie no, padłem xD Po pierwsze: chciałabyś mieć Core Duo, a nie CoreL Duo ;D Po drugie: "Najlepsze było by polączenie procesora intela z corel duo, a wiem, że jest już takowe rozwiązanie wykorzystane w najnowszym laptopie. W stacjonarnych komputerach nie ma takiej mozliwości." Core Duo to nazwa procesorów Intela ;D Szczerze mówiąc aż trudno mi sobie wyobrazić czym Twoim zdaniem jest to Core(l) Duo ;P Ale nie przejmuj się, ja kiedyś na AMD Athlon mówiłem Anytlon, czy jakoś tak ;D

  • macintosh
  • 2007-02-09 22:37:22

wszyscy jestescie napaleni na ten Core2Duo, ja to bym chcial miec 2x Xeon dwurdzeniowy ;D

  • ivan1986
  • 2007-02-10 00:21:14

Core2Duo moze byc choć osobiście przetestowałbym za te 10 000zł 2x Xeon-a dwurdzeniowego ;D (moje zdanie ;] )

  • lox
  • 2007-02-10 12:05:38

a po co Wam 2x Xeon dwujajowy, jak mozna miec jednego Kentsfielda czterordzeniowego?

  • Pablos89
  • 2007-02-11 11:19:03

Na co wam 2x Xeon dwurdzeniowy Core Duo w zupełności wystarczy chyba że masz zamiar tworzyć nowe engiiny graficzne :P

  • ChoMarno2
  • 2007-02-11 12:47:38

Czytając te wszystkie posty zastanawiam się czy zrobiłem dobrze biorąc udział w tym konkursie. Jestem laikiem a tu sami fachowcy od sprzętu komputerowego i nie tylko. Ja się nie znam na tych wypowiedziach dane spisałem z programu, który mi sprawdził sprzęt. Mój komputer jest taki, jaki jest.Modernizacja chyba by mu się przydała, bo już odmawia posłuszeństwa w niektórych grach i przy grafice.

  • vigwyn
  • 2007-02-11 13:22:00

a ja slyszalem ze na serwery idealne sa opterony...

  • jad
  • 2007-02-12 12:32:04

Dla mnie najistotniejsze jest korzystanie z kilku aplikacji obciążająch procesor maxymalnie i pracować płynnie, więc im więcej rdzeni tym lepiej, ciekawe jak 8 rdzeniowy się bedzie spisywał

  • Monika
  • 2007-02-14 12:08:08

Jest Stary Wiesza Się Nie Nadaje Się Do Urzutku lipa i tyle

  • wiadro_1968
  • 2007-02-16 00:37:21

Głosowanie w toku. czytam różne opisy ale wyc sie chce z niektórych.mają dobre sprzęty a chcą nie wiadomo czego. Ja mam sprzet dobry wiec nie biore udzialu w konkursie ale jedno zgłoszenie przypadło mi do gustu i oddałem głos na tą osobę. Spójrzcie na jego kompa i opis. Województwo łódzkie bilek1 .Piszcie co sądzicie o nim.Jestem ciekawy.

  • xysiek.XyZ
  • 2007-02-16 16:55:46

2 rdzenie w procesorze to max wydajności. Zrobiono juz 4 rdzenie ale niewiele to dało. Czasem opóźniało tylko niektóre operacje. Jak ktoś nie wierzy to prosze czytać wiecej na necie.

  • podstawek
  • 2007-02-19 18:39:12

Wiadro_1968, piszę do Ciebie. To bardzo cieszy, że jesteś takim altruistą i nie chcesz nic dla siebie, jeno pomagasz słabszym kolegom. Troszkę niepokoi fakt, że pisząc te piękne słowa, popełniasz identyczne, charakterystyczne błędy, co użytkownik bilek1 (na przykład rzadko spotykany brak spacji po każdej kropce, ale nie tylko), którego tak bezinteresownie popierasz. Jeśli już szyjesz, to nie tak grubymi nićmi. A Twój reklamowany użytkownik bilek1 z łódzkiego, który w żadnym razie nie ma nic wspólnego z Tobą, a już na pewno nie jest Tobą, zdążył maksymalnie zaspamować wszystkie pola komentarzy w całym konkursie. Napisał w tym celu skrypt? Nie wiem, ale może Ty byś go spytał, co?

  • Shit
  • 2007-02-20 03:03:59

Przeczytałem wasze posty z uwagą... I tylko czasem usłyszałem o ramie co według mnie jest najważniejsza częścią newage''owego PC''ta minimum 2GB w dualu konieczie markowy OCZ KINGSTONE lub oczywiście PATRIOT. Ram disk na PCI też jest ok rozwiązaniem. No i jak już mówiliście macierz. Chłodzenie tylko wodne zintegrowane z obudową aby nie przeszkadzało w przemieszczaniu PC''ta, ale nie za 1000 max połowa z tego. Jestem inżynierem chłodnictwa wiem coś o tym za 1000 to na elementach srebrnych chyba tylko.

  • Redeemer
  • 2007-02-22 19:36:49

Normalnie przeczytałem wszystkie posty... W zasadzie wniosków mam dużo i chciałbym się nimi podzielić i wypowiedź będzie długa. Dyski, jak zresztą każdy element ma wpływ na wydajność i są podstawami, sa podstawą dobrego funkjonowania systemu, im mniejszy czas dostępu i większa przepustowość tym lepiej, każdy to wiem, WD ma obrotów 10 000, co przy takiej technologii, która ma być w nowym komputerze to coś potrzebnego, ale nie dla każdego, bo nie każdy będzie potrzebował takich operacji robić, które obciążają znacząco dysk. Procesor jak najbardziej wielordzeniowy, nie powiem ile bo im więcej tym lepiej, ale żeby jego częstotliwość nie była niska, taki 2,4 rzeczywiście starczy. 4 rdzenie to lepiej dla systemu, co fakt mało aplikacji używa w ogóle dwóch, ale są wymagający użytkownicy, którzy korzystają z większej ilości aplikacji w jednym czasie, a system sam przydziela im rdzenie do wykorzystania, co dużo przyspiesza działanie ich jak i systemu, ale wielu osobom to nie jest potrzebne, bo większość używa do grania na kompie gdzie 2 rdzenie są już coraz bardziej powszechne lub używa się do aplikacji jednordzeniowych z niewielkim wykorzystaniem drugiego rdzenia i pracuje się tylko na nich. Lecz jeżeli chcemy, żeby nasza maszyna spełniała się odpowiednio przez dłuższy czas, więcej rdzeni nie zaszkodzi, a na pewno instalujemy teraz wiele rzeczy, którę "ciągle" wykorzystują procesor i posiadanie większej ilości rdzeni lepiej wpłynie na wydajność systemu i gier oraz aplikacji nie działających w tle. Ram jest szczególną ważną rzeczą w systemie. Wiecej ramu nie zawsze jest dobre, chociaż bardzo wskazana jak największa możliwa ilość, ważne jest przy takiej ilości, aby każdy rdzeń mógł korzystać z pamięci jednocześnie, a do tego trzeba podwójnych duali, to może nieznacznie zmniejszyć czas dostępu do nich, ponieważ więcej kości powoduje zwiększenie się czasu adresowania danych, dlatego też potrzebne są szybkie pamięci. Karta graficzna, kluczowa dla gierkomaniaków, jest dla nich niezbędnym elementem. Dla mnie najlepszą konfiguracją byłaby karta SLI, szczególnie 8800GTX i jeszcze jakby była wyposażona w dwa GPU i gdyby jeszcze posiadała pamięci szybkodostępowe. To by wystarczyło na długi czas, taki sprzęt. Nie zapominając o płycie głównej. Powinna posiadać wiele układów kontrolnych i zintegrowanych, jak np. firewall (chociaż słyszałem, że nie jest to dobre rozwiązanie, ale producenci mogliby postawić na większą ich funkcjonalność to by była gitara), czy zdalnie adresowane wspomaganie do pamięci i inne podobne rzeczy. Ważną rolę odgrywa funkcjonalność zespołów, ich możliwości, mam na myśli ręczne funkcje, które można samemu zmienić wraz z punktem przywrócenia ich do fabrycznych ustawień, bo nie każdy się na tym znam, jest to ryzykowne, ale pozwoli to na dłuższe działanie maszyny. Oczywiście producenci nie chcą tego zrobić, bo za duże wydatki, a za małe zyski, bo wiadomo. Woodcresty są wydajne ze względu na swoje duże FSB, ale to się szybko zmieni, będą większe jeszcze :) moja wypowiedź miała na celu konfigurację komputera, który by starczył na dłużej przy takich założeniach, nie wiem do końca czy są one trafne, czytałem dużo w internecie na różnych forach i opisach sprzętu przez fachowców i takie są moje wnioski. Każda część wpływa na wydajność komputera, jedna mniej druga bardziej, ale dużo zależy od tego, składając komputer, aby wyszukiwać czy gdzieś nie powstanie "wąskie gardło" przy maksymalnych obrotach rzecz jasna :)

  • Szalony_Qr
  • 2007-02-25 11:49:09

Nareszcie ktoś kto to czyta cytat: "Shit Przeczytałem wasze posty z uwagą... I tylko czasem usłyszałem o ramie co według mnie jest najważniejsza częścią newage''''owego PC''''ta minimum 2GB w dualu konieczie markowy OCZ KINGSTONE lub oczywiście PATRIOT. Ram disk na PCI też jest ok rozwiązaniem. No i jak już mówiliście macierz. Chłodzenie tylko wodne zintegrowane z obudową aby nie przeszkadzało w przemieszczaniu PC''''ta, ale nie za 1000 max połowa z tego. Jestem inżynierem chłodnictwa wiem coś o tym za 1000 to na elementach srebrnych chyba tylko." W pełni się zgadzam i popieram ... czemu niema nic o pamięci RAM?? pozdrawiam i czekam na odzew od strony moderatorów Szalony_Qr

  • SmartBoy
  • 2007-03-07 22:14:39

Przyrost z 256MB do 512MB pamięci RAM to poprawa wydajności nawet o 50%. Wydajność nie wzrasta znacząco, gdy mamy kartę graficzną zintegrowaną <wiem, bo kiedyś "pożyczyłem" sobie drugą kość z drugiego kompa...> W sumie rozbudowywując komp o kości pamięci robimy niezbyt drogi, ale dobry upgrade :) Ostatnio opanowałem technikę lutowania smd po długich próbach, więc odblokowałem mnożnik i podbiłem napięcie do 1,85V na procesorze :> Niestety moja płyta główna nie daje możliwości zmiany mnożnika, tylko fsb, więc Durona 900 przekręciłem stabilnie na 1107MHz i jakoś wydajność znacząco nie wzrosła...

reklama

Popularne produkty

Nokaut

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, Networld
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001