Pirackie Windows - tylko dla ryzykantów

PC World 19 grudnia 2006 13:08 Ludwik Krakowiak
Na każde 10 aplikacji będących w posiadaniu statystycznego użytkownika komputera w Polsce 6 pochodzi z nielegalnego źródła - według firmy badawczej IDC współczynnik piractwa oprogramowania w naszym kraju wynosi bowiem właśnie 59 %. Ta sama firma w innym, zaprezentowanym właśnie badaniu, dowodzi, że pozyskując aplikacje z nieautoryzowanych źródeł użytkownicy narażają na szwank stabilność i bezpieczeństwo swoich komputerów. Można nawet uznać, iż raportowi przyświeca hasło: "Jeśli nie chcesz porzucić piractwa dla nas, przynajmniej zrób to dla siebie". Tym bardziej, że dzisiejsza uroczystość wręczenia "Złotych Blach" dowodzi, że wysiłki policji w walce z piractwem nasilają się z roku na rok.
Strona 4 z 5


"Złote Blachy" 2006"

Producenci oprogramowania nie zamierzają jednak biernie przyglądać się, jak proceder piractwa kwitnie. W tym roku bowiem po raz kolejny wręczone zostały "Złote Blachy", czyli nagrody przyznawane przez Koalicję Antypiracką jednostkom policyjnym, które szczególnie odznaczyły się w zwalczaniu przestępczości w zakresie naruszania praw autorskich. Koalicję współtworzą Business Software Alliance, Fundacja Ochrony Twórczości Audiowizualnej (FOTA) i Związek Producentów Audio Video (ZPAV) - w tym roku "Złote Blachy" przyznane zostały po raz dziewiąty.

Uroczystość wręczenia Kliknij, aby powiększyćUroczystość wręczenia "Złotych Blach 2006"

Wśród wyróżnionych znalazła się m.in. Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu - jej funkcjonariusze zasłużyli się likwidacją grupy warezowej trudniącej się kopiowaniem i dystrybucją filmów (wśród zabezpieczonych w sprawie dowodów znalazło się kilka komputerów, serwer o pojemności 2,5 TB i 4000 płyt DVD - łączna wartość mienia szacowana jest na 500 tys. złotych). KWP we Wrocławiu uczestniczyła także w akcji ZPAV i IFPI skierowanej przeciw użytkownikom sieci P2P, w czasie której zabezpieczono nagrania o wartości co najmniej 372 tys. złotych.

"Złote Blachy" przypadły w tym roku w udziale ponadto Komendzie Miejskiej Policji w Koszalinie - za zatrzymanie grupy administratorów serwera umożliwiającego wymianę plików, z którego w okresie od maja 2005 r. do stycznia 2006 r. skorzystało 2,4 tys. użytkowników. W trakcie dochodzenia zabezpieczono ponad 30 komputerów i ok. 100 dysków twardych.

Nagrodę Koalicji Antypirackiej otrzymali też funkcjonariusze Komendy Rejonowej Policji Warszawa III, którzy w listopadzie 2006 r. przeszukali siedzibę dużej warszawskiej firmy, zabezpieczając 130 komputerów, na których dyskach odnaleziono pirackie oprogramowanie, wykorzystywane na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej.

Zapraszamy do obejrzenia wideorelacji z wręczenia tegorocznych wyróżnień "Złote Blachy", dostępnej w IDG TV (można tam również obejrzeć materiał z poprzedniej edycji gali).


Aktualizacja 21 grudnia 2006 09:41

Do artykułu dodany został komentarz Michała Jarskiego, przedstawiciela ISS Polska.



Komentarze (56)

  • Tom
  • 2006-12-19 15:50:01

Nod32+Comodo i po problemie z tymi śmieciami (spyware, keylogery, wirusy itp. itd.) :]

  • zenobia
  • 2006-12-19 15:50:34

pamietajcie drogie dzieci: "Jedynie legalny Windows zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dla Twoich danych" (tekst pochodzi ze strony Microsoftu)

  • RimmeR
  • 2006-12-19 16:25:44

"Jedynie legalny Windows zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dla Twoich danych" (tekst pochodzi ze strony Microsoftu) " Chyba się pomylili :) abo przejęzyczyli. Zdarza się:)

  • Beny
  • 2006-12-19 17:23:53

No tak to tez jest sposob by zniechecic ludzi do takiego oprogramowania, ale zrozumcie ze gdy piractwo upadnie upadnie takze internet i Microsoft, ludzie jesli nie beda mogl sciagac niczego z internetu to beda go uzywac tylko do gg no chyba nie, raczej zrezygnuja z niego, to samo z Microsoftem jak myslicie ze ktos kupi legalne oprogramowanie to sie mylicie ludzi zaczna korzystac z darmowych programow ktore sa coraz lepsze.Wiec niszczac piractwo niszczycie samych siebie jeszcze o tym nie wiedzac.

  • mario
  • 2006-12-19 17:49:28

@Tom: Linux i śmieci nie potrzebujesz ;-)

  • Legalniak
  • 2006-12-19 17:59:25

A ja powiem tyle ;-) Przed zastosowaniem zestawu legalizacyjnego Windows dzialal milo i w miare stabilnie, po zastosowaniu zestawu [program do zmiany numerow Windowsa nie zadzialal :-(, trzeba bylo wiec instalowac na istniejaca kopie] jeden z dyskow mi wyparowal ;-) Sterownikiem do IDE stal sie sterownik nVidia'i z nForce i nie moge zmienic go na oryginalny Windowsowy, do tego moj PocketPC nie jest wykrywany przez Windows ;-) W moim przypadku stabilnosc po legalizacji spadla ;-) Choc mimo wszystko wszystkim ja polecam bo sie oplaca, mozna spokojnie z Windows Update korzystac, a i sumienie czystsze.

  • adII
  • 2006-12-19 18:06:33

a jakiaż to różnica dla bezpieczeństwa używanie legalnego bądź pirackiego Windowsa? w obu przypadkach bezpieczeństwo kuleje,,, rozwiązanie jest jedno, jeśli nie tańszy system (wcale się nie zgadzam że wysoka cena to tylko wytłumaczenie, biorąc pod uwagę zawartość, klient dostaje produkt niekompletny i do tego z masą niepotrzebnych elemetów których w dodatku nie może po prostu usunąć z systemu) to przynajmniej normalna licencja a nie taka która właścicielowi w gruncie rzeczy nie daje żadnych wiekszych praw i lepsza pomoc techniczna czyli szybkie aktualizacje będące natychmiastową reakcją na wykryte nowe zagrożenia...

  • antyzjeb
  • 2006-12-19 18:13:37

Zastanawiające jest też jedno tutaj. Czy te "złote blachy", które widnieją na powyższym obrazku na tle "złotych pał", posiadają właścicieli, których domowy windows jest legalny. Prędzej mi kaktus na dupie wyrośnie.

  • User
  • 2006-12-19 18:16:19

Chyba wszystkie te zagrożenia dotyczą osób,które używają IE w celu pobrania pirackiego oprogramowania ,cracka ipt. itd............... A cały raport jako można się spodziewać (wykonany na zlecenie M$) niesie za sobą jedyne i słuszne przesłanie.

  • popdruid
  • 2006-12-19 18:18:23

I właśnie dlatego "lubię" triale prosto ze stron Microsoftu... Naprawdę nie ma lepszych windowsów do testów od takich... Pirackie windows są po prostu naszpikowane trojanami i backdorami...

  • Adam
  • 2006-12-19 18:25:47

Pirackie Windows? Tylko jak kupić komputer bez Windowsa? Bo chyba tylko Apple ich nie ma "za darmo".

  • DAWID
  • 2006-12-19 18:41:59

Policjanci zamiast patrolowac nocami ulice, gdzie coraz bardziej jest niebezpiecznie to uganiaja sie za nalepkami do windowsa. Jednym slowem porazka.

  • Lovelas
  • 2006-12-19 19:02:48

Wole być narażony na wirusa, którego można łatwo usunąć niż płacić. Piractwo to nie kradzież, nie zabieram nikomu niczego, nie używam ukradzionego oryginału, tylko mam kopię. Tak samo obrazy malarskie Rembrant kosztuje 1mln $ a kopie mozna kupić za 100 $ i nikt sie nie obraża. Firmy fonograficzne to złodzieje.

  • herman
  • 2006-12-19 19:22:56

wystarczy przez / roku odkladać 2 zł i mozna kupić legalny Windows. Zmiast palić papierosy po 8 zł dziennie odłozyc te pieniądze i po roku mozna miec wiele prog. legalnych.

  • SSS
  • 2006-12-19 19:25:31

Piraci byli są i będą, dopóki ktoś nie zrozumie jednej rzeczy, cena nośnika + opakowania + ulotek naklejek itd w legalnej wersji np WIN XP Pro to 50 zł resztę to jest ok od 700 do 1100 zł pochłaniają następujące osoby: a - złodzieje z ministerstwa finansów (podatki) b - złodzieje dystrybutorzy którym ciągle mało szmalu na dziwki i dogadzanie swojemu ego. c - złodzieje na hurtowniach. d - itd itd itd. Wniosek, jeżeli Microsoft by myślał wprowadził by STEAM choć patrząc na gry takie jak np. HALF LIFE dystrybułowany w STEAM to producenci doszli do wniosku po co mam dać zarobić pośrednikom, obniżę cenę o 2% i zgarnę całą kaskę (głupi pomysł) Powiem krótko gier nie opłaca się kupywać w wersji pirackiej (sam od ponad 2 lat kupuję tylko oryginały i bardzo sobię to chwalę, nie mam żadnych problemów typu brak cracka czy napęd nie chce czytać nośnika (ale gra kosztuje najwyżej 200zł). Gdybym mógł kupić WIN XP home lub Pro albo Vistę w cenie np 200 do 250 zł nawet bym się nie zastanawiał ale 800 czy nawet 1100zł (nie wspominam już o pakietach Office nawet po 2500zł)to gruuuuuuuuba przesada. I dlatego jak wspomniałem powyżej piraci byli są i będą.

  • INC
  • 2006-12-19 19:39:53

To SSS: Absolutnie się nie zgodzę przy porównywaniu gry z systemem operacyjnym!!! Jeśli grasz (a nie jest to tylko MORPG czy Shooter sieciowy) to taka rozrywka jest dajmy na to na 100 godzin (2h/dzień) to daje nam 2 miesiące używania, a potem kupujesz następną grę! Właśnie w ten sposób myśli M$ tylko oni rozciągają to na dwa trzy lata. Ja tam nie wydam dwustu złotych (nawet jeśli bym miał) na grę, po prostu nie kupię w ogóle!(ciekawe kto na tym więcej straci heh). System kupiłem z kompem i mam legalny, ale uwzględniając jakie nakładają ograniczenia i kontrole na legalnych użytkowników to sobie odpuszczę następny system z Redmond. Tamci ludzie w hurtowniach i dystrybutorzy tak wiele nie zarabiają (maksymalnie z podatkiem jest to narzut 35% ceny brutto), gro z tego idzie do Bila. Inną sytuacją jest to, że mimo ciągłych błędów i niedociągnięć testujemy ten system za darmo dla M$. Mam taki legalny program, który nie działa normalnie pod windą mimo iż wymagania są spełnione!!! Wyskakuje jakiś komunikat o błędzie i o zabezpieczeniach. Dopiero piracka wersja programu z crakiem działa normalnie i jak tutaj zawsze być legalnym?!?!?!?

  • Qwertz
  • 2006-12-19 20:01:07

Trzeba być niezłą ****, żeby używać pirackiego Windowsa zamiast legalnego i bezpłatnego Linuxa Mandriva. <i>komentarz edytowany przez moderatora</i>

  • Fingon
  • 2006-12-19 20:12:18

Oj, jakby M$ tak zależało na likwidacji piractwa, bezpieczeństwie itd. To nie zachęcaliby do kupna ich systemu, tylko do zainstalowania darmowego. Oni jednak wolą namawiać do kupna swojego jedynego słusznego systemu, bo chcą utrzymać monopol, który przy pomocy "piratów" zdobyli i przy okazji zarobić pieniądze.

  • alfaomega
  • 2006-12-19 20:41:01

Pirackie Windows = wirusy, trojany itd. Legalne Windows = wirusy, trojany itd. + wyrzucona w błoto kasa Tylko linux... Linux was wyzwoli... ;)

  • code
  • 2006-12-19 21:22:50

system jest tak dobry jak jego administrator. czesto jest tak, ze osoby ktore najglosniej wolaja o zdolnosciach systemu windows do infekcji albo same padly jej ofiara, albo powtarzaja stereotyp. mozna tak samo latwo zawirusowac i zdestalilizowac prace obu systemow ( linux, *unix i windowsy z rodziny 2000/2003/xpsp2) jesli przed konsola siedzi taki sam uzytkownik.

  • Marian
  • 2006-12-19 21:46:37

Windows zawsze był słabo zabezpieczony to fakt no ale był wygodny i zresztą jest teraz jestem użytkownikiem linux''a i nie marudze bezpieczny jest. A co do tego gościa co stwierdził że keygen trzeba spawdzić antywirem to pytam czy jest jakiś keygen który nie zostanie rozpoznany przez antywira jako wirus lub podejrzany plik?

  • wnuku
  • 2006-12-19 22:28:57

@code: true ;], zawsze najsłabszym ogniwem będzie user przed kompem (nawet gdyby jakims cudem linux zyskał ponad 50% desktopów). Phishing czy aplikacje które dały namówić usera by je zainstalował nadaldal byłyby problemem. Ktoś powiedział że ochrona przed piraceniem przeszkadza, ale przeciesz jeśli aplikacja niedziała tylko z powodu że niemogła sie jakoś "aktywować" to mamy prawo ją skrakować - powiedzą wam to nawet w pomocy technicznej MS.

  • Specu
  • 2006-12-19 23:04:21

@wnuku zgadza sie, ale najbardzoej niedorzeczne wydaje sie to ze jak np. spali ci sie płyta główna, wymienisz ją na nową to orgynalny system wondows nie przejdzie procesu aktywacji. nie ma co nawet reklamować tego w pomocy technicznej, bo zmian konfiguracji sprzętowej wymusza kupienie nowego systemu.... poprostu no coments. i jak tu przejść na legalne oprogramowanie. całe szczęście ze jest program MSDNAA i nie mam problemu....

  • Albert61
  • 2006-12-20 00:01:17

Głupoty piszecie w w/w artykuliku, czy ktos poważny przed dopuszczeniem takich głupot do druku nie powinien analizować ich.Zgadzam się że kradzież oprogramowania należy surowo karać. Stać Cie na kompa to i na "paliwo" do niego.Obecni dzis na rynku "potentaci" produkcji i sprzedaży oprogramowania swego czasu byli największymi piratami na rynku. Co juz zapomnieli jak w "Stodole" albo na AGH w Krakowie bili się między sobą o stoliki.

  • maq
  • 2006-12-20 03:06:51

@Specu Nie wiem jak to się stało, ale udało mi się aktywować Winxp na zupełnie innej konfiguracji sprzętowej po ok. pół roku od ostatniej aktywacji.

  • lkk
  • 2006-12-20 07:28:34

Najbardziej mnie smiesza ci policjanci, ktorzy najpierw robia nalot a pozniej dziela sie lupem :) Pozniej dumnie stoja i mowia ze walcza z piractwem. No chyba ze tak duzo zarabiaja, ze ich dzieci stac na nowe gry, windowsa, programy graficzne itp :)

  • mr.V
  • 2006-12-20 07:53:20

Który komp jest bezpieczniejszy: 1. 100% legalny Windows XP 2. Nie legalny Win, a do tego tak samo nie legalny firewall i antywir + kilka innych programików. Osoby mające nielegalne windy to najczęściej znacznie bardziej świadomi użytkownicy komputera i Internetu i ściągają nie tylko anty aktywatory windy, ale i mase innego oprogramowania które czyni ich komputery znacznie bezpieczniejsze od tych z samą legalną windą. Szkoda że raport nie uwzględnia tego jak i poziomu ogólnego wyposażenia kompa. Nie zmienia to faktu że takie ściągani plików o zwykła kradzież, ale argumenty użyte do pokazania jak jest ona zła są mizerne.

  • Takaszi
  • 2006-12-20 07:56:22

Bzdety, bzdety i jeszcze raz bzdety. Skoro firmie Microsoft (swoją drogą od czasu Windows XP powinna nazywać się Macrosoft) zależy na legalności oprogramowania to czemu nie pójdą za przykładem firm motoryzacyjnych? A konkretnie dlaczego w ich firmie (nie u pośredników) nie można kupić programów na raty? Na przykład taki Microsoft Windows XP Profesional PL BOX, w cenie (zabójczej) 1399 zł na 48 rat (tyle żyje rozsądnie komputer cena wynosiłaby około 30,0 zł miesięcznie. Świadomie wybrałem wersję najdroższą na polskim rynku pozostałe były by tańsze. Ano prosta sprawa, KASA, KASA i tylko KASA. Po co tworzyć nowe miejsca pracy przy o takiej formy sprzedaży? Po co ponosić dodatkowe koszta? Skoro wystarczy wszystkim wciskać ciemnotę jacy to my jesteśmy genialni, wspaniali, solidni i wysublimowani, a reszta świata to przynajmniej w połowie złodzieje i oszuści. Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt.

  • Intervoiager
  • 2006-12-20 09:07:22

Całą swoją wiedzę informatyczną zdobyłem na nie legalnym oprogramowaniu. Potrafię się posługiwać wiekszością programów działającymi pod windowsem łącznie z arkuszami kalkulacyjnymi. Weźcie i odbieżcie mi ją teraz. Na poczatku nawet nie rozróżniałem co jest legalne, a co nie. Z resztą nie stać mnie nadal nie na legale. Ale gdy się dowiaduje iż komputer zabiera się uczniowi/studentowi za nie legalne oprogramowanie, to krew mnie zalewa. Te osoby dla informatyki są stracone i napewno jeszcze nie raz wejdą w konflikt z prawem. Jeśli ktoś korzysta z nielegalnegalnego oprogramowania tylko by się uczyć, powinno to być mu darowane. To samo powinno dotyczyć osób, które z przyczyny niskich dochodów nie stać na zakup orginalnego windowsa(by coś kupić na raty trzeba miec stałe dochody). Natomiast jeżeli chodzi o osiąganie materialnych kożyści z tytułu użytkowania nielegalnego, tu prawo musi być tu bezwzględne.

  • Patras
  • 2006-12-20 09:08:28

Znowu Microsoft sponsoruje artykuły które maja ludzi straszyć i robić z nich idiotów:) To chyba jedyna firma która z czystym sumieniem sprzedaje "program" czy to Windows czy Office, niestabilny, dziurawy (więcej dziur jak funkcjonalnosci), bez żadnych dodatków, drogi, kasuje za to kupe kasy, i jeszcze krzyczy jak to ją okradaja. Niech wkoncu pójdą po rozum do glowy, wpierdzielaja tyle pieniędzy w zabezpieczenia które obchodzą zanim oni jeszcze je opracują:) Niech z nich w większości zrezygnują, to itak nic nie da, niech w zamian obniżą ceny wtedy będzie mniej piractwa, wybaczcie 300zł za wersje Home windowsa to lekka przesada, za co? I jeszcze do tego systemu trzeba wszystko dokupić i wychodzi że sprzet kosztuje 2000zł a soft do podstawowej pracy 2500:d Nienormalne, niech zaczną sprzedawać same klucze produktów, za dajmy na to 100zł, mi żadne pudełeczka, chmurki na komputer i ładne płyty nie potrzebne, niech zrobia tak jak sie teraz kupuje karty doładowujące, i koszty niewielkie i zysk czysty. Ale nie po co, lepiej walczyć z wiatrakami, a tak poza tym jestem ciekaw ile kosztowały zabezpieczenia Visty(które my oczywiście będziemy mósieli spłacić) które już są złamane.

  • Dago86
  • 2006-12-20 09:20:46

tu juz nie chodzi o cene oprogramowania bo moze kiedys jak by np win był tanszy to wiele ludzi by go kupiło. Ale współczesne legalne aplikacje w wiekszości wypadków działaja uzytkownikowi na nerwy nie pirackie np komunikatami restracjami aktualizacjami itp

  • wnuku
  • 2006-12-20 10:20:51

@Intervoiager: sa windowsy trajaly na pol roku (reinstal co pol roku) jesli kogos niestac @Takaszi: lol, poco ludzia xp pro box (skoro mozna home zainstalowac z funkcjami pro) za ponad 1000 zł wiecej (cena home oem to ok 300 zł) ? @Patras: 300 zl to za duzo? zadko kogo niestac na wydanie 300 zl raz na 3-4 lata na nowy system (najczesciej razem z nowym kompem). office niestabilny, niefukcjonalny, bez żadnych dodatków? To napisz lepszy (jeszcze sie nikomu nieudało). I wymien ten soft "do podstawowej pracy" ktory bedzie cie kosztowal 2500zl. @mr.V bzdury piszesz. niby dlaczego ludzie nielegalni sa bardziej swiadomi? czesto nawet niewiedza co to znaczy legalny soft, a ci co juz wiedza co to jest to moga sie narazic na syfy sciagajac jakies cracki by im windows niemowil ze jest nielegalny I juz przestancie mowic ze win jest drogi ;/ 300 zl to naprawde nieduzy wydatek, zwlaszcza ze jednorazowy. I to niejest usprawiedliwienie piractwa skoro za darmo jest linux.

  • anana
  • 2006-12-20 12:26:45

Wersja Pro powinna maxymalnie kosztować 200 - 300 zł i to BOX. Home powinien kosztować nie więcej niż 50 zeta. Nie byłoby problemu z piractwem. Co do wersji trial 2003 Server to przeciętny użytkownik Homa nie zada sobie trudu żeby go przerobić na Worksation nie wspominając, że razić go może wersja EN (PL 3msc trial i opłata za płytkę). Co nie zmienia faktu, że Win 2003 to najlepszy obecnie Windows. Pozostaje kwestia czy przyjmowanie przez Policjantów nagród typu "Złote blachy", jak również ich dawanie przez niektóre organizacje, nie narusza polskiego prawa antykorupcyjnego.

  • NoName
  • 2006-12-20 12:43:58

Ten temat robi się już nudny...

  • mic
  • 2006-12-20 13:01:54

To nie Windows jest drogi. To Polacy pracują za miskę ryżu. Na zachodzie Windows wart jest jeden dzień pracy.

  • ...
  • 2006-12-20 13:46:58

pies zawsze będzie psem :x

  • e tam ludziki
  • 2006-12-20 14:56:17

"To nie Windows jest drogi. To Polacy pracują za miskę ryżu. Na zachodzie Windows wart jest jeden dzień pracy." chyba chciałes powiedzieć 1 godzine :) xp home edition OEM 300pln z rozszezen ktore daje xp prof kozysta mniej niz 1% piratów ktorzy ten shit zainstalowali ,sam miaelm i nie korzystalem z tego HE rulez

  • tester
  • 2006-12-20 16:33:18

Niech maja swoje złote blachy i dobrze że firmy sa kontrolowane pod wzgledem legalności ale zwykły user który zarabia 750zl ma kupowac cos za 320zl połowa miesiecznej pesji !!! Kontrole zwyklych userów to już przesada a moze tak sprawdzic rodziny i krewnych policjatów którzy oczymali te nagrody załoze sie że na 100% znajdzie sie coś bez licecji ;)))) Kończąc pisanie bzdetów skomentuje to tak xp= 50zl i będzie brak piractwa czy gry tak samo słyny Q4 ponad 100zl teraz w media za 20zl przecierz to jest ewidente naciaganie cenn

  • bolek
  • 2006-12-21 10:25:25

ale wiekszosc z was moze miec legalnego windowsa xp x64 triala 180 dni(jesli macie 64-bit procka) mozecie sciagnac ze stron microshitu lub dowolnego z msdaa jesli jest studentem i sie zapisze tam gdzie trzeba zaleta takiego rozwiazania z msdaa jest to ze mozna urzywac dowolny czas po studiach winshita do celow niekomercyjnych a co do office wystarcza mi openoffice (po pol roku urzywania go powiem nawet ze przewyzsza).

  • true
  • 2006-12-21 10:49:32

do redakcji: zakodujcie sobie wreszcie ze takie newsy sa potrzebne jak swini siodlo!!! jesli tak popieracie policje i jej dzialania to moze napiszcie w jaki sposob (nie jeden tylko wyczerpcie temat) mozna zakupic windows xp nie placac 600zl!? przy czym "xp home" to nie jest windows, to tylko namiastka... wiec wogole pisac nie musicie o tym... btw. dopuki windows nie stanieje (do polskich realnych cen!) lub gry wkoncu w normalny sposob beda uruchamialne na linuxach, bede uzywac nielegalnie windows xp, bo tylko do gier mi jest potrzebny... reszte zastepuje mi linux!

  • blabla
  • 2006-12-21 10:58:22

@true: oczywiście te gry też są za drogie, prawda? Więc też za nie płacić zamiaru nie masz, right? Ponadto: skoro syfol potrzebny ci jedynie do gierek, to na grzyba ci win prof? Home oem zupełnie starczy, skoro potrzebny TYLKO do gierek :) Resztę - jak słusznie tu zauważasz - zastąpi ci, podobnie jak mi, Linux :))

  • PWs
  • 2006-12-21 11:09:58

Dziwna jest mentalność większości Polaków. Potrafią wydać 1500 zeta na kartę graficzną, a szkoda im 320 na Windows :) Dobra jeszcze inaczej - powiedzmy że ktoś nie ma tych pieniędzy (zarabia 750 zł) i zbierał 2 lata na komputer za 1500 zł, a i tak musiał wziąć jeszcze rok na raty. Skoro miał 2 lata na przemyślenia i dobierania konfiguracji to może wybrać sprzęt Linux firendly i za darmo bawić się z tym systemem (i niech nie mówią że system jest trudny bo przez 2 lata zbierania pieniędzy można się go nauczyć z książki za 20 zeta). Tu odezwą się "gracze" że na Linuxie gry "nie chodzą" - no tak po pierwsze na kompie za 1500 to mało która "pójdzie", a po drugie jest oprogramowanie Cedega i choćby Wine więc można spróbować. Po trzecie skoro stać cię na gry to Windows XP Home kosztuje tyle co 3 (trzy) nowe gierki więc można sobie te 3 tytuły odpuścić (i tak komp ledwo je uciągnie) i kupić coś z klasyki za 14 zł prawda? No a jeśli ktoś już musi mieć komputer za 5000 to czym jest ta sumeczka 320 zł na system?? Jeśli komuś w takim wypadku "szkoda" to jak go pieski "capną" to JA mu nie współczuje! Ma czego chciał!! Pozdrawiam!

  • dave
  • 2006-12-21 11:23:56

Proszę o wyjaśnienie zdania "Główny wniosek płynący z lektury badania to taki, iż użytkownicy instalując na swoich pecetach programy pochodzące z nielegalnych źródeł, bądź korzystający z tzw. cracków i nieautoryzowanych kluczy produktu, narażają się na ryzyko infekcji złośliwym oprogramowaniem." bo ni w ząb nie mogę zrozumieć, jak nieautoryzowany S/N stwarza ryzyko infekcji złośliwym oprogramowaniem.

  • Paweł
  • 2006-12-21 12:05:46

A jak student ma kupić np Autodesk Inventor za 25000zł? A co, mam siedzieć w szkole jak zwykle pracuję na kompie przed sesją w nocy? Na pewno firmie Autodesk to nie zaszkodzi, bo gdyby nie crckerzy, to pewnie męczyłbym się na starych szkolnych kompach na starej wersji, a tak mam inventor 11 i ansys 10, a szkoła ma ansys 5.7. Dzięki crackerom!!! I włączam kiedy mi się podoba, nawet jak przez całą noc robię projekt! I tak w pewnie w życiu nie będę projektować.

  • true
  • 2006-12-21 12:30:47

blabla: gry kupuje, jesli sa tego warte xp home to poprostu porazka i nie instalowalbym tego nawet za darmo nie raz mi sie zdarzylo ze home poprostu wymiekl! 320 zl za system operacyjny ktory jest vardzo watpliwy to koszmarna cena, nawet jesli kupuje kompa wartego 5000zl btw. jakby pro byl za 300zl to bym sie jeszcze skusil z ciezkim sercem ale moze bym sie skusil ale home w zyciu za tyle pieniedzy nie kupie! a na wineie nowe tytuly ciezko smigaja... bywa ze jakies gry chodza na wine 100% lepiej niz na windzie ale to jest rzadkosc... a psom kompa nie oddam, beda mnie musieli zastrzelic!

  • GhostDog
  • 2006-12-21 12:41:48

Wiecie dopoki nie bedziemy zarabiac za nasza prace uczciwych pieniedzy to nic MS bedzie dostawał w d...ko ale i ta kuwazam ze za XP Pro takie pieniadze jak chca to za duzo sam kozystam z linuxa i nie mam słowa zastrzezenia do niego choc fakt na poczatku było wesoło :) a piraci byli i beda a gry no cóż gram i tylko do tego winda jest mi potrzebna choc juz za narzedzia odpalajace gry pod linuxa

  • X
  • 2006-12-21 13:15:06

true ty zacznij brać te piguły co ci lekarz przepisał dobrze na tym wyjdziesz chłopie Problem jest nie tylko w cenie windowsa - 320 zl za xp domową edycje ktory działa idelanie to nie jest duża kasa.Któs wcześniej pisał ze to pół jego pensji i że go nie stać i juz.No okay ,zakałdam że wiesz co mówisz ale w takim układzie jak nie stac cie na 300 zł raz na 4 lata to nie stać cie też na inny platny soft i jak rozumiem wszystko masz legalne oprocz tego windowsa. Dla takich jak ty idealnym rozwiazaniem jest linux.Co prawda gry na nim nie chodzą ale przeciez ty nie kupujesz gier po 100zl no nie?Photoshopa nie odpalisz ale przecież ty nie używasz Photoshopa za 3000zł...Jakby jedynym problemem z legalnościa byl windows to stanie sie legalnym jest bajecznie proste ---&gt; Ubuntu ,SUSE....No chyba ze faktycznie nie chodzi tylko o tego xp-ka :P ale mase innego komercyjnego softu. pozdro all

  • pajacyk
  • 2006-12-21 16:52:58

Mam pytanie czy program "Banner Killer" do usuwania reklam w gadu-gadu jest crackiem? I czy używanie go jest legalne?

  • boczi
  • 2006-12-21 18:28:08

Nie jest legalne używanie Banner Killer''a. Licencja GG to Adware

  • true
  • 2006-12-21 20:12:24

X: juz bralem, daley zdania nie zmienilem... btw. niektore gry warto kupic i tylko takie kupuje, fakt ze bardzo rzadko ale jak sobie juz kupie to cos porzadnego i nie potrzebuje uzywac photoshopa wiec go poprostu nie mam ;) "jednym" z problemow legalnosci jest WINDOWS, bo zmonopolizowal runek systemow operacyjnych i choc od dluzszego czasu sie juz to zmienia to jednak gry nadal wychodza masowo glownie na windowsy... nie wydam 600zl na soft tak samo jak nie wydam 2000zl na karte graficzna, nie mam tyle pieniedzy, nie pracuje, nie stac mnie, tyle ze karte graficzna moge kupic tansza i niewiele gorsza a home w porownaniu do pro to shit jakich malo... mialem z nim wiele do czynienia pozatym da sie znalezc darmowe zamienniki platnych programow po windowsa ale sam windows nie jest niestety do zastapienia w kwesii gier... mam nadzieje ze sie to zmieni wkoncu...

  • wnuku
  • 2006-12-22 10:45:41

@true: nienarzekaj tak na home bo roznice pomiedzy pro sa minimalne z punktu widzenia domowego kompa (centrumxp.pl/WindowsXP/516,1,Przewodnik_po_wersjach_systemu.aspx -zestawienie). A jak ci sie niepodoba to w necie jest instrukcja jak majac plyte xp home zainstalowac z niej xp pro (podobno zgodnie z licencja).

  • n/c
  • 2006-12-22 21:40:44

kogo stać na windowsa za 700 złotych??

  • true
  • 2006-12-22 22:58:56

wnuku: roznice sa i to spore, to tylko garstka... wiem, bo chociazby sasiadka ma home i czesto musze kombinowac jak cos jej zrobic na home... zapodaj link do tej instrukcji... ciekawe czy to poprostu upgrade do pro za 300zl (wychodzi na to samo) btw. szukam sponsora na zp pro, potrzeba mi 300zl reszte sam doplace, ma ktos np wtyki w UP na dofinansowanie albo cos podobnego ? xD

  • Aguś
  • 2006-12-25 21:23:12

Piszcie do mnie jestem bardzo fajna Agata sie nazywam mam 14 lat jestem z Bełchatowa moje gg to: 601277 piszcie do mnie bo sie nudze ;D;D;D;D;D;D Czekam ;D;D;D

  • Mikolaj
  • 2006-12-27 11:53:12

@wnuku popieram true. znajomi maja home i brakuje w nim wielu prostych opcji wplywajacych na funkcjonalnosc do ktorych przyzwyczail mnie pro. @n/c Windows w wersji box jest drozszy:) a oema z aktualizacja do visty mozna kupic na allegro za 300zl;)

  • OrkanSpec
  • 2007-01-27 18:25:03

Legalny system? Bezpieczny? To chyba raczej Linux albo BSD.

reklama

Popularne produkty

Nokaut

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

  Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

  Rekomendacje

reklama
Warunki obsługi - Kontakt - Regulamin - Polityka prywatności
Serwis zgodny z ASME - Serwisy IDG - Reklama -

Prenumerata: PC World, Computerworld, Networld
© Copyright 2012 International Data Group Poland S.A.
04-204 Warszawa ul. Jordanowska 12
tel.(+4822)321-78-00   fax(+4822)321-78-88
Archiwum wiadomości: 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001